Mammantiltigerogentil Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hei jenter! Jeg er gravid og planlegger å ta med den nyfødte til USA og Australia i permisjonsperioden da foreldrene mine bor i USA, og jeg har gode venner i Australia. Jeg regner med at det blir når den lille er 2-3 måneder gammel. Er det noen her som har erfaring med noe lignende? Er det vanskelig/slitsomt å reise med en nyfødt (det blir bare meg da barnefaren er ute av bildet)? Mat behøver man jo ikke tenke på men hva burde jeg tenke godt igjennom på forhånd/planlegge/huske på å ha med? Noen som har vært på en slik tur (kanskje 4-6 ukers reise tilsammen) som har erfaringer å dele? Både USA og Australia er jo 'trygge' land å reise til mht. sykehus og annen oppfølging, men flyturene er jo svært lange og slitsomme hvis man reiser for seg selv, jeg kan tenke det blir enda mer slitsomt med en liten en...! Takker for alle svar
arena Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg har en sønn på 5 mnd nå. Vi reiste til Lanzarote når han var 10 uker, og det var MYE lettere enn jeg hadde trodd, nesten som å reise med en ekstra stor bag! De aner jo ikke hvor de er, det eneste de er opptatt av, er jo mat, kjærlighet og trygghet, om de er i et fly, i Australia eller på en pub eller strand, spiller ingen rolle! Støtter deg i å reise. Var i Roma når han var 4 mnd, da hadde han litt mer meninger, så det var LITT mer krevende. Om 1 uke reiser vi til Tyrkia. Min erfaring er at det er lettere å reise jo mindre de er, har jo maten på seg (nå må vi jo drasse med både grøt og MME), og så er han mer var på ting som skjer rundt han enn når han var mindre! GO GIRL!!!!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Nei tror ikke det blir vanskelig/slitsomt å reise med en så liten baby. Litt slitsomt er det jo alltid, men jo mindre babyen er jo bedre er det egentlig. Ett tips skal jeg gi deg. Når du bestiller flybillett, så spesifiser at du ønsker plass på 1.rad, og betal det det koster ekstra for dette. Foklar at du skal ha en liten baby med deg og ønsker seng til denne. Da slipper du å ha babyen i fanget hele reisa. Når de er så små sover de jo endel også, og da kan det være greit å ha fanget fritt i allefall den tiden =0)
arena Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Enig med over, til Lanzarote fikk han egen seng på veggen, sov, lekte, kikka på oss etc. Til Roma hadde vi han på fanget, mer slitsomt ja, MEN vi la han på klappbordet når han skulle sove, men blir trangt. Til Tyrkia nå har vi bestilt 1.rad begge veier! Ja, slitsomt er det å reise pga all bagasje, ting og tang, men det går jo fort over også!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Det eneste tipset jeg har er å være forberedt på at det kan bli skikkelig tøft. Skal du ha faste baser? Noen babyer blir veldig urolig hvis de skifter miljø ofte, andre ikke...du vet jo ikke hvordan han blir. Hadde ikke gjort det selv hvis jeg var deg, men liker tanken! Jeg vet jo hvordan det har vært hos meg i 4 mnd nå, med barnefaren, uten kolikk, men likevel veldig slitsomt og tøft. Stor overgang Men uansett, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Det er annbefalt å ha begynt med vaksinasjonsprogrammet før de drar til utlandet. Vi drar til spania når jenta våre er 5 mnd. Var også i spania da første ungen var 6 mnd.
Mammantiltigerogentil Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 Tusen takk for mange fine svar !! Ja, jeg har reist masse masse i mitt liv (studert i utlandet i 4 år tilsammen) og har jo familie i utlandet nå så jeg er ganske sikker på at jeg har lyst til å bruke litt tid på reising i permisjonsperioden. Godt å høre at det var såpass greit for (mange av) dere! Jeg har jo forsåvidt mye erfaring med reising sånn ellers, så det skal nok gå fint Gleder meg
sydilla Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 hei! Vi var i NY hos familie da guttene var 18 mnd og 3 mnd. Hadde også med eldste på 14 dagers studietur til Hellas da han var ca 5 mnd. Det gikk kjempe fint. Jeg har fullamma på begge turene og det er bare SÅ praktisk. Vi har hatt dem sovende i vogna på turen, så blir det mindre drass. Du må huske bilsete, ha med nok våtservietter, bleier og skift til flyturen, bestille babybox på flyet. Jeg syns ikke det var mer pes å fly med liten enn alene :-) De sover jo stort sett hele tida når de er så små, så tidsforskjell blir ikke det store problemet er mine rfaring i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 husk at barnet må ha eget pass! da bør dere kanskje ordne det ganske så raskt etter fødselen min erfaring med flyturer er at jo yngre de er jo lettere er det de sover jo så mye, og er lettere å bære på enn når de nærmer seg året!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå