Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Vi har HTS besafe combi x1 eller hva det heter. Vi har det bakovervendt og er veldig fornøyde med det:)
☆Monkey Business☆ Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Samme som Tygd&utspytta.....veldig fornøyd med det:)
LilleVilleVilja Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Samme her og, kjempefornøyd! Snakket med mange, og vurderte masse seter før jeg bestemte meg. Alle anbefalte stort sett det setet (hadde egentlig lyst på acta graco comfort, derfor jeg snakket med så mange, håpet at noen skulle si det var best hehe).
Djoolia 07+08+12 Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Vi har hts besafe kid, en litt eldre modell tror jeg. Er veldig fornøyd med det. Det beste er at man kan regulere ryggen.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 besafe izi combi=) veeeldgi fornøyd me det, å veldig fint me hvilestilling=)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Bruker dere base på dette setet, eller er det uten?? Hva koster det? Vi må snart kjøpe nytt sete vi også nemlig. Mini er helt knøvla i babysetet, selv om det liksom skal vare opp til 9 kg..
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 snuppa mi er å helt knøvla, som du sier ;o) kan ikke ha på jakke o.l for da får vi ikke lukket selen... =( var ganske bestemt på d be safe setet -helt til e kom over at d hadde strøket på en test nå nylig.... =( da fikk j mere troa på en Maxi Cosi stol, priorfix, tror j den het... =) men, er d ingen som har den da?? å er den kun forovervendt???
Fire småtroll Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Er det ikke det Besafe setet som har fått dårlig kritikk fordi nesten alle har montert det feil, men det er best i test hos de få (3 av 7 mener jeg å ha lest) som har montert det riktig? Har dere fått opplæring i butikken på montering, er det vanskelig? Må jo kunne ta det ut og inn av bilen av og til uten at det skal være trafikkfarlig pga feilmontering... Tror jeg må ta en tur til butikken å prøve litt jeg, se hva som fungerer i bilen, og at det er greit å montere.
OneOfTheBoys Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Vi har maxi cosi bakovervendt. Kjempe fornøyd:) Det finnes, men det er vanskelig å få tak i fordi folk vil ha kombi seter som kan snus begge veier (sa de ansatte på barnas hus). Maxi cosi sitt er kun bakovervendt, er 9-25 kg mener jeg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Til storebror hadde vi besafe izi kid, som er forgjengeren til besafe izi combi. Vi har sistnevnte nå og er like fornøyd med det. Skjønner seriøst ikke at alle klager over at det er vanskelig å montere rett, jeg synes det er veldig lett og ja, vi fikk grundig opplæring av selger med begge setene.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. mai 2008 hmm... de sier jo så forskjellige ting å her da, alt etter hvilken butikk en går i... noen anbefaler be safe, å andre maxi cosi... likte egentlig den maxi cosi priorfix stolen veldig godt...har hørt så mange skryte av den babystolen fra maxi cosi, kanskje d er litt av samme greia....? =) MEN den var bare sååå dyr da =(( why....?? ;o) (får fri til pappan hehehe ;o))
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Vi hadde først maxi cosi mobi bakovervendt sete og var veldig fornøyd med det Kjøpte nylig maxi cosi priori som er framovervendt nå da vi hadde gått lei av sur unge i bilen. Er kjempe fornøyde med den stolen ja Grunnen til at priori fix er litt dyrere enn priori er at det er isofix på den tror jeg. Det er den eneste forskjellen mellom priori og priori fix.
EnMamma Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Mitt beste tips er: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg. Her er noen forslag til andre seter dere kan se på(bakovervendt): * Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet. * Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele. * Brio Zento 0 - 25 kg * Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix. * Britax Hi-Way 0 - 25 kg * Britax Secura 0 - 25 kg * Britax Multitech 9 - 25 kg * Britax Two Way Elite 9 - 25 kg * HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg * HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg * MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg * Recaro Polaric 9-18 kg, isofix. Mange lovpriser kombiseter men: Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete, i hvert fall ikke med tanke på å bruke det forovervendt etter hvert. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete(men ikke fra før barnet veier minimum 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle). Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det, det er anbefalt av Norges fremste eksperter(blant annet leger, Trygg Trafikk, Statens Vegvesen og NAF) at barna sitter bakovervendt til de er min. 4 år. Forresten noe som kan være greit å vite er at bøyde ben hos barnet ikke er farlig, det skal også veldig mye til før det blir vondt(men det ser ofte ubehagelig ut for oss voksene, barna sier selv fra hvis det gjør vondt). Om bøyde ben i bil: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/byde-ben-er-ikke-farlig.html'>http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/byde-ben-er-ikke-farlig.html Et alternativ til plassering av barnesetet(om man har dårlig plass) er bakovervendt i forsetet om airbagen er koblet ut. Selv har vi Britax Two Way Elite(bakovervendt i besteforeldre bilen) og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med. Lykke til med handelen :-) http://sikringavbarnibil.blogspot.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå