Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Var inne på sidene til foreningen, men ble ikke så masse klokere egentlig. Veldig masse legespråk der. Stemmer det at dersom man har ME, og driver fysisk aktivitet på en bra dag, får tilbakefall? Jeg lurer på om jeg kan ha dette selv, men synes ikke jeg kan gå til legen og si at jeg tror jeg har det. Jeg har slike plager: * I perioder sliter jeg med å få sove * Andre perioder kan jeg sove 14-20 timer i døgnet * Leddsmerter * Formen kan snu på få timer. * Orker jeg f.eks gå en tur en dag, kan det gå 1-2 dager så ligger jeg i to dager. * Følelsen av kraftløshet i hele kroppen. * Mye magevondt, kjennes litt ut som hold, men sitter midt i brystet. Ofte * Plaget med mye kvalme, til tider oppkast. Hvordan får jeg sjekket om dette kan være ME?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Her finner du mer informasjon hvis du søker og leter litt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Har leste en del rundt. Og blir bare mer og mer enig med meg selv at det må være ME jeg har. Rykninger og kraftøshet. Et bein som stadig svikter. Men hvordan går jeg frem for å finne ut sikkert om det er dette jeg har. Kan jeg masjere inn til legen og be han henvise meg? Jeg har vært inn og ut hos leger i lang tid uten at de egentlig gir meg noe svar. Er det leger som er flinkere til å utrede dette en andre? Kan privat lege være en løsning. Nå når jeg leser om dette kan jeg ikke fatte at ikke fastlegen min har sett en samenheng mellom mine plager og ME. Men det er kanskje vanskelig å få noen diagnose på det? Kan det lett forveksles med andre sykdommer? Har 2 kroniske diagnoser fra før, kanskje kan det gjøre det vanskelig? HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Spørsmålene dine krever lange svar, noe jeg ikke har kapasitet til. Les mer på linken og på forum for foreldre med funksjonshemming her på dib.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-forum-5.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå