♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg var hos legen i dag også og lurer på om du kan hjelpe med å tolke litt til =) Hun har skrevet fcf negativ, no DLI.. så er det noe med at nakken er foran og så 1cm igjen.. er jo noen ord i mellom her som jeg ikke forstår noe av da, så det er kanskje veldig vanskelig for deg å vite hva hun mener. (forwado og caus medie) er ordene da. under der har hun først streket under Bishop 2 og så skrevet cefalicia LC +, MF+ placenta 6 og LA: Ø (runding rundt +ene ) Vet ikke om dette er fra ul eller ikke. kan være dette er vanskelig for deg da ikke meningen å mase. Bare lurer litt på hva de tingene betyr.. for de var ikke flinke til å forklare noen ting her.
Erika08 Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hei. Jeg forstår deg utrolig godt, det er ikke gøy å gruble, ihvertall ikke når det er ens barn det gjelder. BISHOP er et score system som brukes for å beskrive livmorhalsen (posisjon i vagina, konsistens, åpning og hvor mye som er igjen av den). Den sier også hvilken stasjon babyen befinner seg i, i fødselsforløpet/kanalen. 0 er det laveste score og 13 de høyeste. Din livmorshals har ettersom din score kun er 2 (og jeg vet at du har 50% igjen av din livmorshals etter hva du har fortalt tidligere), så er mest sannsynlig livmorhalsen din i en posisjon som er Posterior (bakover), med en konsistens som er hard, åpningen er ca på 1 cm og babyen befinner seg på stadiet -3, hvilket betyr at han/hun er helt på begynnelsen. Alt dette er normalt i 35 uke. MF betyr movimiento fetal, som er at babyen er i bevegelse, denne er +, og det betyr at babyen er i live. LA betyr liquido amniotico som er fostervannet, dette virker normalt. Placenta er morkaka og den sitter som den skal (den har ikke løsnet eller noe sånt). FCF betyr frecuencia cardiaca fetal som er hjerteslagene, disse har hun ikke målt. Alt i alt ser det ut til at babyen din og ikke minst du er i bra shape, men som du sier, raporten har ord du ikke forstår og som du ikke beskriver, noe som gjør oversettelsen ugyldig. Besøk legen din ved hjemkomst, det er alltid mer betryggende. Lykke til.
♥ Smurfen ♥ Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2008 Tusen hjertelig takk Betryggende å få vite at se at alt ser ut til å være normalt =) og ihvertfall få vite at jeg kan reise hjem.. var litt bekymret for tidlig fødsel.. Vil føde hjemme i norge, om det blir litt før tiden er jeg bare glad jeg er hjemme. men hvis det er normalt etter ukene så er jo ikke det vel ingen ting som tyder på det. Fikk vite at babyen er ca 3000g og at de lo fordi magen til han/hun var stor idag da, men det var egentlig alt jeg fikk med meg av ul. så håper jo ikke at babyen blir kjempestor da =) Min første var 4710 og en uke på overtid Håper denne vil blir litt mindre ihverfall... Skal til legen på sjekk 2dager etter jeg kommer hjem, så da får jeg ham til å se på papirene. Tusen takk en gang til.. var veldig snilt av deg
Erika08 Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Bare hyggelig. God tur hjem. En liten ting, det er normalt en 36 ukers grense for gravide for å fly turer over 4 timer. Ha dokumentet fra den spanske gynekologen i hånd (som sier du er 35 uker på vei og at alt er OK) ved in check da plutselig bakke personalet i Spania kan slå seg vrang på dette, og plutselig står du der! Regner med du heller vil føde i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå