Fru Hyggestund Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Vår gutt på 8,5 mnd er noe treg på dette området og begynner å bli mektig lei av å leke på gulvet. Verden får jo en ny dimensjon når han bare klarer å bevege seg mer... Noen tips til hvordan man kan stimulere dette? Vi har allerede sklisikre sokker og matte + at han ligger en del avkledd for å få mer friksjon til gulvet. Var oppe i krypestilling for en stund siden, men så ble han syk og sov mye, og glemte visst av hvordan han gjorde det... :/
neutral Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hei du:) Samme her.... Ble så sliten av det og ventet utålmodig på litt mer bevegelse. Men du, din gutt er ikke treg. En forventer ikke at barnet kan krype før det er 10mnd. Men klart, litt åling før den tid skader jo ingen:-) Min gutt er nå 9mnd og åler seg endelig fremover og har gjort det i 2-3 uker nå. Legg han på parketten med klærne på. Forhåpentligvis finner han da ut av at han da kan dra seg fremover ved å plante håndflatene ned i parketten og dra seg bortover ved hjelp av dette. Da er det best med klær som "glir/sklir", så unngå å ha på han sklisikre greier og ikke legg han på matten. Da vi gjor dette, så gikk det en 3 dagers tid før han behersket dette bra og nå blir han jo bare bedre og sterkere etter som dagenen går og jeg må innrømme at det er veldig deilig å kunne slippe å ligge pal ut på gulvet for å underholde han hele tiden. Legg deg gjerne ned med han på gulvet og "vis" han hvordan du gjør det selv med håndflatene i gulvet for så å dra deg bortover. Så kan du hjelpe han litt ved å legge håndflatenen hans ned i gulvet og dra han bortover til en leke. De er jo ikke dumme disse små, så da finner han nok fort ut hva det er du holder på med:-) Lykke til!! Håper han løser koden snart:-)
BlåklokkaVest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Min gutt var 11 mnd da vi gikk til fysioterapeut. Da lå han fremdeles og ålte seg på albuene :-) Hun var ikke i tvil om diagnosen: bedagelig anlagt :-) He-he! Men før den tid: For å få han til å åle seg satte jeg håndflatene mot fotsålene og dyttet litt slik at beina bøyde seg, så lot jeg ham selv sparke ifra. Det tok litt tid, men han fant ut av det til slutt :-) Han begynte forresten ikke å gå før han var 1 år og 7 mnd, hvis du lurte :-)
Fru Hyggestund Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Hmm....gutter er treige, altså I tillegg er min 6 uker for tidlig født, så han er vel litt unskyldt pga det da :/ Han har til nå ligget endel og sklidd på parketten rundt sin egen akse og litt bakover, men ikke framover. For noen dager siden la vi ut matta, og han begynte å trekke det ene kneet oppover mot magen, men det har liksom stagnert her... Han får ikke dette like godt til på parketten, men jeg tror likevel vi prøver den i morgen. Vi var hos fysioterapeut for en stund tilbake (angående rulling), og da sa hun at et triks kunne være å ikke ha alt for mange leker rundt dem. Hun mente at dette kunne passivisere dem... Har dere erfaring med det? Tenker å prøve det også i morgen, dog det er en fare for at han blir å kjede seg søkk i hjel... Takk for tips, jenter! Prosjekt ål/kryp starter for alvor i morgen
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Vi hadde besøk av ei venninne med gutten hennes som dro seg fremover med armene og etter de hadde reist hjem så begynte jaggu vesla og dra seg fremover på gulvet:) Så mitt tips er å få besøk av en som kryper:) funket her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå