Gå til innhold

Dilemma... Trenger litt synspunkter tror jeg... Kjørt meg litt fast i mitt eget syn;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august er jeg bedt i utdrikningslag. Kjenner forloverne veldig godt så sa ifra til dem fra første stund at det helst ikke passe to av helgene i august, den ene er bursdagen til lillegutt, den andre skal mannen være borte hele helga pga utdrikningslag for brudgommen. Men nå er det nå allikevel den helga som er valgt til utdrikningslag for bruden også, mest fordi da blir jenteforloverne hjemme alene siden samboerne skal i utdrikningslaget til brudgommen... Mandagen i denne uka skal lillegutt begynne i barnehagen, så jeg har liksom tenkt at etter en overveldende uke hvor mamma/pappa har gått fra ham på et ukjent sted hele uka, så er det best å ta en rolig helg og jeg vil jo ikke da ha ham på overnatting tenker jeg... Da er det greit å være hjemme med mamma eller pappa. Så kom den ene forloveren med forslag om at jeg kunne ta med lillegutt på noen av aktivitetene, da, og da rant det litt over for meg kjente jeg... Synes det er litt dårlig gjort å legge utdrikningslaget til den helga, når de i utgangspunktet har flere ledige helger de KAN ta av, men denne passet aller best for dem...

Synspunkter? Dere som har hatt innkjøring i barnehagen, hadde dere sendt minsten på overnatting på lørdag når h*n begynte i barnehagen mandagen samme uka? Føler jeg er litt vanskelig sånn med tanke på å skulle "beskytte" lillegutt så fælt akkurat den helga, men ble litt lei meg også over at de ikke kunne klare noen annen helg når hovedpoenget til forloverne er at siden samboerne er borte den helga, så er det den som passer best for da er de alene allikevel?? Dette er jo en av mine beste venninner som skal ha utdrikningslag, og da har jeg jo også lyst til å være med på alt, og ikke dra hjem kl 21 liksom fordi jeg er nødt til å stå opp med lillegutt heller på søndagen hvis jeg bare skaffer barnevakt for dagen og kvelden... Vil gjerne høre mange synspunkter, og jeg får sikkert masse pepper, men får vel bare tåle det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke pappaen hjemme da?

Skrevet

Glem det...så at han ikke var det=)

Skrevet

Det er jo ikke så lett å ta hensyn til alle så urettferdig synes jeg ikke det er. Personlig ville jeg nok tatt det litt på sparket og sett an lillegutt når dagen er der. Men må du virkelig reise hjem kl 21 hvis du skal stå opp med ungen dagen etter?

Skrevet

Ut i fra innlegget ditt høres det ut som at det er deg de bør ta mest hensyn til... Er det du som er hovedpersonen? Synes ikke det er det minste rart at de har tatt hensyn til f.eks seg selv (som skal arrangere utd.laget) og f.eks bruden (!!!). Synes du bør "grow up" og tenke litt lengre enn til deg selv. (Det var skjenneprekenen)

Skjønner ikke heller hvorfor du må hjem kl 21 hvis du skal opp med sønnen din morgenen etter, men du har vel dine grunner? Kan du ikke ta med sønnen din på de aktivitetene som passer han på dagtid, levere han til besteforeldre/tante/onkel el. andre like før han skal legge seg? Kan ikke skjønne at gutten din skal ha noen problemer med å overnatte borte den helga selv om det er første barnehage-uke. Større probl for deg enn for han tror nå jeg. Du er fornærmet, og vil helst se bare problemer, er mitt inntrykk. Sorry!

Skrevet

Helt enig med bøggly...

Skrevet

Sorry..men må nok si meg enig med Bøggy.

Sønnen din greier da seg fint han. Er vel heller det at du har det litt "fælt" med deg selv fordi at han skal begynne i b.hagen :) Så slapp av å dra på party å kos deg :))

Skrevet

Bøggly har mange bra poeng. Enig.

Skrevet

Hehe... Ja, skjønte at det kom til å bli ugly dette her, så det er greit. Nei, jeg mener ikke jeg er hovedpersonen, men tenker kanskje litt mer på hvordan jeg selv også hadde prøvd å få til et utdrikningslag. Hatt litt mer enn bare en dato tilgjengelig osv... Å dra hjem tidlig: De skal liksom ikke være i nærområdet, så er et stykke kjøring. Syns det er helt greit at lillegutt skal begynne i barnehagen, men tenker det er en veldig stor omveltning for ham, pluss at han ikke er så glad i å bli dratt fra (og det er ikke bare meg, pappaen er like mye hjemme som jeg, så det er uten mamma og pappa han ikke syns er så stas...), men kan jo sikkert hende han vokser det av seg... Nei, var vel dumt å legge ut dette her, da...

Skrevet

Slett ikke dumt å legge det ut her, du ville jo ha synspunkter og vi er ikke helt enige med deg bare;)

Altså, du kjenner jo ditt barn og deg selv best, men ut fra våre utgangspunkt ville ikke dette by på problemer FOR OSS. Skjønner?

Skrevet

Og denne gangen er eg enig med tillab.

Ugly blei det nå ikkje, du var berre, som du skreiv i eiga overskrift, litt fastlåst i ditt eget syn, og me påpeika det. =)

Eg har sjølv vert med å arrangere utdrikningslag, og sjølv om det ser ut til for andre at det er mange ledige helger å ta av, så er det ikkje nødvendigvis det. Eg fekk og eit par sure damer på nakken den gang, men det er vanskelig å gjer alle til lags. Sjølv når ein prøver så godt ein kan,

Skrevet

Jada, jeg forstår, jeg:) Hehe... Syns innlegget ble så innmari langt, men skulle jeg fått med alt så hadde det jo blitt lenger. Hang meg vel mest opp i planleggingen fra den andre siden, ettersom mannen her også skal være forlover og de hadde 3-4 helger som de spurte hvilken som passa best for de som skulle være med... Sliten og trøtt også, så tar meg nær av alt;) Hehe..

Skrevet

Skjønner at du synes det er litt lite trivelig å reise fra mini den helga, ut fra barnehagestart osv. Og dette har du sagt ifra til de som arrangerer, og de har sikkert tatt det med i betraktningen. Men av en eller annen grunn har de funnet ut at den helga passer best allikevel, sikkert det som var det enkleste.

Og da må jo du ta ditt valg, om du vil delta, eller la det være. Si til de andre at de må kose seg, og beklager men det passer ikke for deg den helga. Eller si ifra om at du gjerne blir med frem til leggetid for gutten, eller at du kommer etter at gutten sover trygt.

Kan tippe at det ikke er så lett å gjøre alle tillags når man arrangerer ulike festiviteter, så noen må ofre noe for at det skal gå.

Ikke bli lei deg for at du ikke får de tilbakemeldingene her som du ønsket, vi er ikke alle like. Jeg hadde nok som deg, vurdert om jeg hadde klart å reise fra lillegutt, men det hadde blitt mitt valg, og ikke resten av gruppa. Lykke til :-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

For å svare på dette med innkjøring, så gikk det helt strålende med snulla. Hun var jo bare 10 mnd, men vi ville at hun skulle venne seg til den før jeg fødte vesla (bare 11 mnd i mellom jentene). Og hun elsket den, og elsker den fremdeles. Husker ikke hva vi gjorde helga etter innkjøringa, men hun kjenner jo mormora si godt, så jeg tror ikke jeg hadde hatt noen problemer med å dra på utdrikningslag til en av mine beste venninner den helga og la moren min være barnevakt.

Skrevet

Jeg er en av de som er enig med deg. Hadde blitt hjemme hvis det var tilvenning på barnet på mandag. Men det er meg da:-)

Skrevet

Det er synd at utdrikningslaget må være den helga, men det er det sikkert lite å gjøre noe med.

Forstår på en måte at de vil ha det samme helga også.

Er mye nok å henge fingrene i før et bryllup om ikke man skal "miste" to helger til utdrikking...

Når det er sagt er jeg HELT enig med deg i at det ikke er noe særlig å dra fra en liten unge helga etter at han har begynt i barnehagen. Jeg hadde nok ikke kommet til og gjort det.

Jeg er veldig opptatt av at mini skal være trygg, og synes ikke noe om å ha ham på overnatting til andre før han blir stor nok til å ha utbytte av det/ be om det selv.

Mange som synes at jeg er litt for mye hønemor, men gutten har blitt kjempetrygg på andre, og en liten solstråle som sprer glede rundt seg hvor enn han går. Mulig at han hadde blitt sånn uansett, men jeg velger å tro at det henger sammen med at vi aldri har satt ham bort til andre, og at vi alltid har tatt ham opp med en gang han har begynt å gråte.

Gjør som mammafølelsen sier deg. Den har ofte rett;)

Og så må du vurdere hvor viktig det utdrikkningslaget egentlig er.

Er du villig til å risikere en tøff barnehagestart for å få være med på det?

Skrevet

Takker for svar alle sammen, både de som er enige med meg og de som er uenige... Men må si det var litt godt å se at det fantes noen der ute som var litt enig med meg også;) Hehe... Ikke i at de absolutt burde ta hensyn til meg, men at det er vanskelig for meg å skulle forestille meg å dra fra lillegutt den helga og at jeg skulle ønske at de ville ta litt hensyn til akkurat det, for de er så flinke til å ta hensyn ellers, så er vel litt bortskjemt akkurat der, da;)

studentmamman og ERLEND :): Høres ut som vi er ganske like i synet på barna våre:) Sikkert hønemødre begge to, men so be it! Her er det ikke så mye grining i grunnen og han kommer til oss for å få selskap og kose og vi tar ham opp og koser og leker. Ellers veldig flink til å leke for seg selv og tillitsfull til andre så lenge mamma eller pappa er der iallfall;)

Og til de av dere som "kjeftet" litt på meg, så hadde jeg nok bare godt av det også, bare ikke med en gang;) Hehe... Ser jo at jeg ble litt opptatt av min egen situasjon her, så det var helt greit. Med ugly, mente jeg at det ble ugly for meg, siden ingen var enige med meg i første omgang. Ser jo at det er forskjell fra barn til barn og fra mamma til mamma.

Her er ingen av besteforeldrene vant til så små barn lenger, så de har ikke vært så ivrige på å ha overnatting, og jeg er nok litt som deg, studentmamman og ERLEND :) at jeg vil vente til han har noe utbytte av det/spør om det selv... Har iallfall sagt ifra at jeg må nesten få ta det litt på sparket, det utdrikningslaget, og se hvordan lillegutt takler barnehagestart og litt sånn før jeg avgjør om jeg blir med eller ikke. Viktigst for meg at lillegutt er trygg og har det bra enn å være med på utdrikningslag...

Så alle sammen, tusen takk for innlegg! Fikk meg til å lande litt iallfall og tenke litt mer på prioriteringene og at det fortsatt går an å ta ting sånn halvveis på sparket selv om man har barn;)

Skrevet

Det jeg skrev over gjelder skravlemamman også, da:) Hehe... Kanskje ikke så uvanlig allikevel å være litt skeptisk til å dra fra lillegutt som har tilvenning i barnehagen samme uka som utdrikningslaget...

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig eller uvanlig det er. Men for min del hadde det blitt feil å dra fra lillemann i tilvenningstiden. Det er jo tross alt en stor omveltning for barnet. (Synes mange altfor ofte tyr til "det er ofte verre for mor enn for barnet" - hvordan kan man være så sikker på det?)

Skrevet

Jeg ser ikke problemmet med å være med på utdrikkingslaget. tro lillegutt har godt av å være med andre en dag...så kan dere heller være hjemme med han neste helg, etter hans førte uke i barnehagen.

Jeg havna også oppi en slik situasjon.

når mi besta vennine skulle ha utdrikningslag så havna jo det på samme helg som maen min skulle i utdrikningslag... jeg hadde jo håpet på en annen helg slik at vi kunne vært hjemme en av oss med jentå våres... men hun koste seg kjempe masse med mormor og morfar. og Jeg fikk virkeligt være med og kose meg på "siste festen som frøken" til min beste venninde.

Du trenger jo ikke å drikke og då kan du jo bare kjøre hjem når det skulle passe deg, men kl 21 var vel litt vel tidligt. ...

kos deg på utdrikkingslaget mens gutten din koser seg hos barnevakten...

barnehagestarten starter ikke før mandag, tro ikke han vil merket om du var hjemma den lørdagen

Skrevet

Jeg ble invitert i bryllup helgen etter sønnen min begynte i bhg og jeg gikk ikke. Syntes som du at det ble for mye mas for han med barnevakter da. Men de var ikke så nære akuratt da, så det gjorde i grunnen ikke noe å bli hjemme. Du er ikke alene om å tenke slik i hvertfall :)

Skrevet

Innkjøring i barnehagen er mandagen FØR utdrikningslaget... ;)

Skrevet

Takker:) Godt å vite at jeg ikke er eneste som tenker slik... Ble litt overvelda av alle de første svarene, men skjønner jo at jeg heller får alliere meg med besteforeldre og se det litt an og heller bare evt være med på dagsaktivitetene, selv om det blir mye kjøring... Men lillegutt kommer helt klart først i køen når det gjelder den dagen der iallfall;)

Skrevet

Ein ting er å dra fra ungen etter ei tilvenningsveke. Det kan eg forstå kan vera vanskelig, sjølv om det og varierer fra unge til unge.

Men å forvente at dei som arrangerer dette skal ha dette som ein tungveiane årsak for kva helg dei velger det blir feil for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...