Gå til innhold

ang ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvor mange ultrlyder man har gjennom t svangerskap? sånn ca? er det mulig å få det før uke 18(er veldig bekymret av meg, og veldig redd for å miste, sånn at jeg føler jeg trenger et bekreftelse) hvor mye koster det evt å ta det privat, og hvor langt på vei bør man være før man gjør det?

uff ble mange spørsmål dette, men håper noe gidder å svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:)

Man har krav på en ultralyd i løpet av svangerskapet. Den finner sted i uke 17-20. Bortsett fra dette vil jeg tro at du kan få en ekstra ul dersom du er veldig bekymret. Du kan jo også be om å få sjekke hcg verdien din jevnlig for å sjekke om det er en fin økning (skal vel fordobles hver 48. time). Snakk med legen din angående dette og hør hva han /hun synes. Dersom du vil gå privat, kan du gå på f.eks volvat. Der tror jeg det koster i underkant av 1000kr...

Vil bare legge til at det går bra i de aller fleste tilfeller, og det er lite du kan gjøre for å forhindre å miste. Det beste du kan gjøre er å nyte svangerskapet og ta godt vare på deg selv...:)

Lykke til!

Skrevet

Glemte det ene spm ditt...:) Jeg ville ventet til jeg var 7-8 uker på vei før jeg tok innvendig ul. Da er du sikret å se hjertet dersom alt er som det skal.

Skrevet

hei:)

jeg titter innom fra 3 tri.

jeg hadde det akkuratt som deg,veldig bekymret denne gangen selv om det er mitt tredje svangerskap.

da jeg fortalte legen min om mine bekymringer for at det skulle være noe galt denne gangen sa hun at det er medisinsk grunnlag nok for å få en time til ul før den ordinære og det skal du ikke måtte betale for.slike bekymringer skal taes alvorlig.

snakk med legen din om dette.

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...