Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg trenger å gå ned noen kg og har bestemt meg for å bruke sommeren til å komme i bedre fysisk form. Jeg er glad i å gå turer, og har derfor bestemt meg for å gå 1 time hver dag for å se om det har noen innvirkning på vekta. Vanligvis går jeg etter barna har lagt seg dvs 19.30-20.30 cirka. I dag tenkte jeg at det hadde vært godt å kunne slappe av en kveld, så jeg spurte mannen min om jeg kunne gå ut fra 17.30-18.30, mens barna spiser kveldsmat og ser barne-tv. Nei, det var en helt sinnsyk ide, da ble han stående med "alt". barna er allerede i pysj, og vi starter ikke legginga før 18.30. Var det for mye forlangt?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 eh for en utrolig uinteressant problemstilling. skaff deg et liv
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Mulig det, poenget er vel kanskje at vi ofte har sånne diskusjoner. Hvorfor er det (ofte) lettere for menn å "få en time for seg selv" enn for damer?
2SmåTroll Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 øhhh--- jeg hadde bare sagt at jeg skal gå meg en tur jeg.. er han hjemme og ikke har noen planer så må vel han kunne ta kveldstellet? De er jo like mye hans barn?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Nei, ærlig talt. Det syns jeg ikke var for mye forlangt av deg. Jeg og mannen har to timer som vi kan bruke for oss selv annen hver dag. Altså slik at jeg f. eks har to på mandag, han to på tirsdag, jeg to på onsdag osv. Hvis en av oss trenger mer/mindre avtaler vi det oss imellom. Det er jo kjempefint å bruke de timene i leggetiden, jeg syns selv dette er en fin tid å snakke, lese og synge for barnet vårt på, pappan bruker mest å lese, men kanskje andre bøker enn jeg gjør. Dessuten når du kommer inn igjen er du jo (som oftest) i bedre humør og resten av kvelden kan dere kose dere sammen. Og da med kone uten dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Bare gå, herregud! Han burde klare barna alene den stunden. Faktisk så mener jeg at han burde gjøre dem klar til sengs og legge dem.
Trulte76 Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Greier ikke han å legge barna selv? Min samboer er ikke far til mine to engang, og visst jeg skal noe så får jeg lov å stikke før legge tid, så sørger han for de legger seg. Nå er mine 6 og 9, men alikevel. Skulle bare mangle at pappan kan greie dette selv av og til. Siden han likvel var hjemme og ikke hadde noen planer selv
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Vi deler alltid på legginga (legger en hver) så sant begge har fri fra jobb. Det ville aldri falt meg inn å spørre om å gå tur fra 18.30-19.30. De er litt krevende å legge. Men vi jobber begge kveld, så vi legger dem jo alene også fra tid til annen. Han skylder på at han er forkjølet. Passet bare dårlig akkurat i kveld. Som om jeg ikkehar hørt den før...
Trulte76 Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 jeg har jo en stesønn på 4 også. har faktisk skjedd flere ganger han har spurt om han kan få stikke av en tur, og jeg da har hatt 3 stk å legge. INGEN PROBLEM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå