fiskelisken Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Gutten min på 3 uker bæsjer hele tiden...promper og bæsjer Flere som har det sånn ? Hver eneste bleie vi skifter..og det er endel..er det bæsj i og han blir jo sår i stumpen sin stakar. Han får bare mm.
Axus' girlfriend Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 jenta vår har nesten alltid bæsj i hver bleie vi skifter. hun er nå 7 uker. skift bleie rett etter babyen har bæsjet og lufttørk for å unngå sår stump. i tillegg smører vi med A-krem. dette funker for oss i hvertfall:)
Gjest mphs Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Det gjør jenta vår også enda. Hun er 6,5 uker. Det er helt vanlig. Tror første jenta begynte å få noen rene tissebleier da hun var ca.3 - 3,5 mnd.
fiskelisken Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Han vrir seg noen ganger i smerte når han promper eller bæsjer også..så han har nok endel luft i magen.Har prøvd å kutte ut endel matvarer..og drikke. men føler jeg ikke kan spise eller drikke noe uten at han får vondt i magen...håper det forandrer seg snart
BlåklokkaVest Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Har vært slik i begynnelsen med mine også :-) Tror jeg var oppe i 12 bleieskift på et døgn på det meste :-) Det ordner seg etter hvert :-) Tok ikke så veldig mange ukene, tror mine var rundt 6 uker. Da gikk det 2-3 dager i mellom hver gang (Men da hadde de SKIKKELIGE bæsjebleier 2-3 ganger den dagen :-) )
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Har du prøvd å kutte ut melkeprodukter i en ukes tid?
BlåklokkaVest Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 .....jeg vasker forresten bare med babyolje for å unngå sår stump. Fikk dette tipset på prematur-avdelingen, og det funker i alle fall for mine små. Bruker tykt lag med Inotyol-salve for å behandle sår stump. Funker bedre enn Zink-salve for mine barn (dette tipset fikk jeg også på prematur-avd). Bruk Inotyol kun til behandling, ikke forebyggende (gjelder forresten også Zink).
fiskelisken Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 ja jeg drikker ikke melk..men da må jeg vel kutte ut ost,sjokolade osv også da.. ?jeg som elsker sjokolade...men har vært flink å ikke spist det heller. Vi bruker endel potetmel vi da så tørker den stompen med en gang..eller så går det i zinksalve.
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Jeg kuttet ut alt som inneholder melk for en liten periode for å se om det var det - og det var det faktisk. Ja, og egg. Ikke sikkert det er allergi, men greit å sjekke det ut. Noe sjokolade er det ikke melk i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå