phantomet Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Det er ikke noe stas å være tvilling-gravid nå. Null energi, smerter ala knivstikk i magen når jeg ligger på siden, og som forflytter seg til rett over symfysen når jeg reiser meg. Såpass at tårene spretter, og jeg anser meg selv til å ha høy smerteterskel... Vil bare sove, men det går jo ikke så bra, siden jeg må løpe på toalettet hele tiden pga spark i blæra, og en enkel ting som å snu seg i sengen må planlegges nøye, for å i det hele tatt være mulig. Det er tungt å puste bare i vanlig sittestilling, nesten umulig når jeg ligger, og absolutt umulig når en trapp skal forseres etc... Og jeg vet jeg har ihvertfall 7 uker igjen, om ikke lengre... ;( Konstant dårlig samvittighet ovenfor ungene som så gjerne skulle hatt mamma med seg på opplevelsene sine... Når jeg så skjerper meg, så blir prisen total utmattelse som sitter i kroppen i lang tid etterpå... Jeg håper selvfølgelig at denne tilstanden er et resultat av de siste dagenes aktivitet, og at formen stiger igjen når jeg får hvilt tilstrekkelig..men jeg har jo blitt advart om at de siste ukene fra uke 30 (hvor jeg er nå) er tunge. Beklager sutringen. Burde sikkert spart dere for dette, siden dette er et forum der de fleste er mest opptatt av livet med unger på utsiden av magen...og ikke med ville hybelboere på innsiden...
Dailis Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Ikke noe å tenke på å spare noen her for det. Skjønner godt du har behov for å "sutre" jeg. Det er en enorm påkjenning for kroppen du er igjennom. Og du skal hvile hver dag nå, og ikke jobbe. Det er en grunn for det. JEg har hørt de siste ukene er verst jeg og, og du skal hvile nok for å forhindre fødsel og andre ting. Så det skal du ta deg enledning til. Unger skjønner utrolig mye, og jeg tviler sterkt på at de på noen måte tar skade av noen uker med en mor som trenger å hvile litt og ikke ta del i alt hun ellers tar del i. Slapp av og kast den dårlige samvittigheten ut med søppla. Klem!
iznogood Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg føler med deg! Du må bare få dandert deg med puter i sengen så du finner en stilling hvor mellomgulvet fungerer og du får pustet mest mulig behagelig. Og så tar du det med ro! Hører du meg - med ro! 7 uker er ikke lenger og etterpå skal du være mamma som deltar i mange år. I den store sammenhengen er ikke 7 uker å ta baksetet litt i forholdt til alle salgs aktiviteter særlig lang periode :-) Dårlig samvittighet skal du bare ha når du ikke bruker denne tiden på å lytte til kroppen din. Barna forstår nok hvorfor du ikke kan være kjempespretten og med på alt. (Det må jo nesten være nok å se på deg for å skjønne det :-) Synes ikke du sutrer - og om du får lyst å sutre så er dette stedet å slå seg løs :-) Stor klem til verdens flinkeste mamma til de på innsiden og til de på utsiden.
Plutseliten :) Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Det høres tøft ut for deg om dagen. Legg vekk den dårlige samvittigheten om du klarer.For jeg er helt sikkert på at du klarer å gi gutta dine det de trenger uansett om du spretter rundt,eller ligger i sengen å leser for dem. Håper det går seg til litt med stikking og sparking på blæra. De får jo etterhvert mindre plass til å turne på. Og du sutrer ikke! Vi følger deg mer enn gjerne på denne spennende reisen vi får ta del i.Og koser oss med deg de dagene som er bra,kommer med pekefingeren de dagene du styrer for mye,og gir deg en god klem hvor alt er tungt. De som ikke bryr seg eller synes det er interessant hopper vel bare over innlegget ditt Håper du får noen bedre dager,og rop ut om det er noe jeg kan stille opp med! Klemmer
Maud Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Uff da, kjære du. Nå har du jo vært ultrasprek, nesten uforskammet sprek i noen uker. Det er dumt at overgangen kommer så brått. Fra nesten sprek nok til trampoline i elgkostyme til å ikke kunne gjøre noe. Da blir det vanskelig å innse at tempoet må ned og at kroppen krever sitt. Tenk på at du faktisk hviler for tre, du puster for tre og hjertet jobber for tre. Nå sier kroppen din fra om at det er slitsomt og da må du høre. Iznogood argumenterer på en måte jeg har sans for. Hva er 7 uker i et helt livsløp? Synes du de virker preget og plaget av de ukene du sist måtte trekke inn årene? Barna dine overøses med oppmerksomhet, kjærlighet, mors tilstedeværelse og masse nærhet hele tiden og er robuste nok til å tåle at akkurat nå må du ta det litt med ro. Dere skal ikke vurdere samme boform som dere praktiserte for noen uker siden da? Jeg kommer gjerne med pepsi max, sjokolade, gulrøtter eller hva hjertet ellers måtte begjære når som helst. Stor klem
Gummelillan Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Jeg henger meg på de formanende damene over; 1. Du sutrer da ikke! 2. Ungene dine er superheldige som har deg som mamma. Om du bare er en liten brøkdel av deg selv, eller knapt nok det i noen uker, så vet de hvor de har deg og at du vil bli som før igjen snart 3. Du er faktisk gravid med tvillinger! Mange med en slik last i maven tilbringer stor deler av siste trimester på oservasjonspost for gravide. Der vil ikke du, så nå tar du det heeelt med ro, så unngår du den fellen. Tror ungene synes det er greit å ha en mamma hvilende i sengen i stedet for en laaangt borte. 4. Er det noe jeg kan hjelpe med????
♥Snulder Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Høres ut som en tøff periode du er inne i nå! Det kan være tungt nok med bare en i magen, så jeg kan bare forestille meg to!!! Stå på! Det er snart overstått!!!
phantomet Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 Takk damer, for at dere demper min overbevisning om at dette er sutring... Jeg føler meg ytterst priveligert som er i såpass god form som jeg har vært de siste ukene, etter noen forferdelige uker med kvalme og oppkast før det... Jeg var bare ikke forberedt på at utmattelsen skulle komme så brått... Jeg forestilte meg vel at jeg skulle bli superdryg i kroppen, før denne slitenheten skulle ta tak. Jeg har blitt advart når det gjelder hvor lite man orker fra uke 30, men jeg hadde ikke forestilt meg at den skulle bli kastet på meg som dette. Jeg har enda ikke ordnet med madrass(er) til guttene, ikke kjøpt inn flere dyner som vi jo må ha, ikke bestilt tvillingammepute, ikke kjøpt amme bh som jeg vet jeg trenger.. Det andre er jeg jo litt mer laidback iforhold til, for jeg vet jo at det ikke er noe vi ikke kan ordne med når tvillingene har ankommet... Noen sa noe om at jeg burde skaffe noe babytøy i mindre enn str 50...men det har jeg heller ikke gjort.. Med andre ord håper jeg at energien tar seg opp igjen, slik at jeg får unna de siste småtingene før jeg ikke orker noe som helst frem til guttene er her... Når det gjelder min dårlige samvittighet ovenfor Måka og Junior, så vet jeg at den får jeg ikke dempet med det første. Jeg har jo slitt med den siden den dagen jeg skjønte at vi var gravide igjen... Måka har begynt å si et og to ord satt sammen...og hver gang begynner det med... "Mamma....." "Mamma natta, Mamma hade, Mamma kose, Mamma mer, Mamma mat, Mamma Hei, Mamma opp, Mamma mer, Mamma takk takk"
dritgrei hei hei! Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Hei kjære venn, du er snart ferdig nå.... snart snart ferdig! Hold ut, så lenge du puster og er i vater, så er jeg fornøyd, for den dårlige samvittigheten, og lysten til å fikse og ordne er vanskelig å ta bort... Du er flink som gjør dette her, du er tøff som har klart å holde den kvalmedriten i såpass sjakk at du har unngått innleggelse denne gangen, du har klart å legge til rette for at alle skal ha det best mulig, og det klarer du i slutten av dette svangerskapet også, for om du bare bor i senga til ungene vil puste i luften, så er alt i orden fra før. ungene vet du er gravid, junior snakker med brødrerne sine og phantom-mannen er klar for innspurten. p kjøpe madrasser kan noen andre gjøre, jeg er helt sikker på at noen andre kan hente det du bestiller. Jeg kna kjøpe små søte klær i str 46, for den fine butikken har fine små ting til dem, men de er aldri på slag så det kan jeg ikke love :-) men jeg drar gjerne på shopping for deg min venn!!! det er lettest når det er helg, så om du klarer å vente til lørdag så skal jeg få hamstret hva du måtte ønske til bittesmå fyrer! jeg gjentar, HOLD UT! du er tøffere enn toget og så snill og god mot alle andre, så nå håper jeg du klarer å ta imot litt hjelp på slutten, for det er unødvendig å dra på shopping i rullestol med en hel andeflokk på slep :-) klem klem klem
frøydis m/ 4 Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Kjære du! Sender mange gode, varme tanker til deg nå når alt ble så tungt! Du er kjempeflink, - det er jeg sikker på! Det er lov å være sliten når du er hotell for to små skjønnaser som skal ligge og godgjøre seg ennå noen uker i magen før de er store nok til å komme ut og ta del i familielivet med to "store" brødre. Din viktigste oppgave nå er å ta det med ro slik at de holder seg inne ennå noen uker. Sikker på at du har god hjelp til Måka og Junior,- og de skjønner helt sikkert at du må ta det kuli nå. Stor stor klem!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Åh som jeg føler så med deg! Sukk, hadde jeg kunnet bært et av de ville guttene dine for deg så hadde jeg gjort det! Du har all mulig grunn til å sutre, og ingen her inne kan klandre deg for det. Alle her har jo bært minst 1 barn og det er tungt nok. Kan ikke tenke meg at det blir lettere med 2 ville krabater inni magen.. - Om du har lyst, så kan jeg godt ta guttene dine litt. Her er det også hjerterom for flere. De kan komme å leke litt på lekeplassen og herje med meg og lilleM (som simpelthen eelsker å leke med måka) også kan du få litt ro, og phantommannen få tid til å pleie sin vakre, gravide kone! Jeg kan på det sterkeste anbefale fotmassasje!
Trollmora Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Å nei du Sutre-Sara- her var det ikke mye sutring å skryte av ) Finn en god hvileplass, med plass til gutta i nærheten, så tar du det mer med ro! Skjønner at det er endel ting du vil ha gjort, men du kan jo rett og slett ta i mot tilbudet om hjelp som strømmer på? Jeg, for eksemel, kan ta meg en tur på baby-shop (eller hvor du mener de har det beste for T&T) for å ordne madrasser. Eller jeg kan droppe innom en av de mange barnebutikkene som ligger like i nærheten for å kjøpe noe småtterier i str 46. Skjønner godt at det er strevsomt når man er trøtt, men bare mååå opp for å tømme blæra for ørtene gang på kort tid. Selv med bare ett barn i min mage syntes jeg det var slitsomt med trappa opp til hovedplanet. Så nyt at du endelig har fått besøk av din venninne og slapp av ) Klæm fra
tebekaa Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Nå synes jeg du skal være flink jente og takke ja til tilbudene som strømmer på her phantomet! Barnevakt og shopping-hjelp og vasketilbud og... Ikke tid for å være stabukk og klare selv nå! Det kan du være neste år, når du har blitt i superform av å løpe etter 2 ville krabater. Hvis du tenker deg om i 0,8 sekunder vet du at du selv ikke ville nølt med å tilby deg å hjelpe andre. Og du vet også at når man tilbyr sånt, så kommer det innenfra. Gode mennesker har LYST til å stille opp for andre. Selv phantomet må noen ganger få litt hjelp, sånn er det bare! Hold ut og vær snill med deg selv og de 2 minste. Du trenger kreftene til fødsel og barseltid! Klem fra meg til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå