Janni85 Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Vi skal male et rom i huset til babyen. Vi maler taket me oljebasert maling og vegene med vannbasert maling. Eg veit eg ikkje skal gå oppi det. Men viss døren er luket og lufter mye kan eg kanskje være i huset? Rommet er nerme vårt soverom så eg har tenkt å sove oss mine foreldre til lukten er heilt borte. Har noen erfaringer med dette? Treng litt veiledning!
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Trodde vi helt fint kunne male med vannbasert maling.. Det har jeg gjort i hvert fall, og min baby ser frisk og fin ut;) Vet ikke helt med oljebasert, men det går jo kanskje an å holde seg unna den delen?
freefly Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 vannbasert maling er faktisk verre enn oljebasert da den skiller ut gasser i mye lengre tid enn oljebasert. forskjellen er at du ikke kjenner det på lukten.. jeg snakket med legen om dette og han ville ikke anbefale å male eller oppholde meg i malingsrom. malingen inneholder hormoner som kan skade arveanlegget til babyen. jeg er alene og har ett gammelt hus som trenger maling ,så løsningen min ble å tromme sammen til dugnad! =D
ellynn Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 slenger meg på med et nytt spm: hva med å male ute? vi skal male huset i sommer..
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Det lurer jeg også på. Dytter!
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde ikke valgt å male ett rom med vannbasert maling om babyen skal sove der før det har gått 3-4 mnd. etter malinga.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Men det var kanskje ikke spørsmålet ditt. Så lenge du lufter mye på det rommet og holder dørene lukket vil jeg tro det er ok. Men jeg hadde valgt å fått veggene malt med oljemaling også, da denne stort sett gasser mens den er våt i motsetning til vannbasert.
Fuglehjertet Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Vi skal male utvendig i sommer, med vannbasert, og vi spurte på malerforretning. Han sa ganske enkelt "hold deg unna!". Ganske klart svar der, ja.
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 ....eller så kan man kjøpe maling uten løsemidler, Jotaproff heter den:) Men det var jo ikke det som var spørsmålet her, jeg vet Bare et tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå