Gå til innhold

Hvordan reagerer du om barnet ditt er homofilt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får kanskje mer ærlige svar her inne iom at en kan være anonym :)

Jeg kjenner mange homofile,og det viktigste for min sønn er at han finner en partner å dele livet med, og er lykkelig.

Er jo synd om en ikke får barnebarn ,men som sagt for meg er det viktigste at han får et godt liv med den han elsker.

Det ville nok blitt litt mer vanskelig for bf å takle,men han hadde nok akseptert det til slutt,selv om det hadde nok sittet langt inne.

Hvordan tror dere at dere reagerer om barnet deres er homofilt,og hvordan tror dere bf vil reagere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Absolutt ikke. Har så mange gode homofile venner og de er noe av de morsomste menneskene jeg flyr med. BF har heller ingen problemer med dette. Litt surt blir det å vite at jeg kanskje ikke får barnebarn, men får håpe jeg får et barn til, så ordnes sikkert det :) Homofile kan vel adoptere nå vel? Så man får jo et barnebarn om barnet mitt vil ha barn. Det var mange setninger med ordet barn, men du forstod det sikkert :)

Skrevet

Det er samme for meg hvilken legning mitt barn har, bare barnet mitt er seg selv og er lykkelig så er jeg fornøyd! :)

Skrevet

Siden min beste kamerat er homofil har jeg sett hva han har slitt med, alt fra familiemedlemmer som ikke kan akseptere til direkte mobbing og andre vanskeligheter og fordommer. Vi har vokst opp som naboer og klassekamerater, så jeg fulgte også hans vanskeligheter i puberteten, når han ønsket å være som alle andre, men ikke var det.. Selvfølgelig ønsker jeg ikke sånne utfordringer for mine barn, men på den annen side opplever vel alle vanskelige perioder i livet og må lære å takle det, så det er kanskje ikke værre enn andre ting som kan skje våre barn?

For min egen del er det helt uproblematisk, og jeg tror ikke det vil være noe problem for mannen min heller. Han ville nok blitt sjokkert, og måtte nok gått noen runder med sine egne fordommer, men kjærligheten hans til barna vår vil tåle en sånn utfordring, uten tvil!

Skrevet

Jeg kjenner at jeg ville vært kjempestolt om hun hadde hatt sterk nok personlighet til å være åpen om det. Ellers bryr jeg meg ikke særlig om hun liker gutter eller jenter.

Skrevet

Det at barna mine kan komme å fortelle meg en slik ting, er grunnen til at jeg snakker "nøytralt" om kjønn når kjæresteprat og sexprat er på tapeten med tenåringen her:) Dette fordi jeg har forstått at her foregår litt eksperimentering "begge veier" for tiden;)

Jeg hadde ikke reagert ulikt samme hva, for det viktigste er at ungene har det godt:)

Jeg har ofte tenkt på de som er "imot" homofili; hva skal de si og gjøre den dagen deres eget barn kommer å forteller at de er homofile? Det kan fort skje, og har sikkert skjedd for mange.

Og det at en kan snakke negativt om homofili hjemme, vil jo "legge stein til byrden" for barnet det gjelder.....

En vet jo ikke hva morgendagen bringer for barna, når de er små.....

Skrevet

Det kjem neppe store reaksjonen fra mi side. Ho må leve på den måten som gjer ho lykkelig.

Skrevet

Tror ikke jeg ville ha reagert i det hele tatt

Skrevet

Hadde ikke reagert så mye egentlig, hadde godtatt det med en gang.. Men ønsker helt at ungene er heterofile, men det pga det er det "enkleste" for dem på en måte.. Å være homofil vil jeg tro kompliserer livet noe....

Skrevet

Hadde ikke reagert på det i det hele tatt, så lenge hun er sammen med en hun elsker og som gjør henne lykkelig - så er det et fett om det er en gutt eller en jente hun er sammen med.

Skrevet

Det gjør meg absolutt ingenting:) Og barnebarn kan man jo få selv om ungen er homofil...

Skrevet

Hadde reagert mye mer på om hun hadde blitt muslim!!!

Skrevet

Visst en av mine barn kommer å sier det er homofil, så ja da er jeg veldig glad hun/han er åpen om det istedet for å lukke seg inne med det.

Trur de har det bedre når de "kommer ut av skapet" enn at de holder det skjult for alle.

Men jeg har ikke sett på barnet mitt anderledes.

Jeg har overhodet ikke noe imot homofile. Og jeg mener man blir født sånn. iallefall mange av de.

Jeg har også tatt i kot evt kjæreste på samme måte som om det skulle være et hetrofilt par.

Men trur desverre det er litt værre med BF til den jeg venter ..mine to andre har en annen far.

Vet ikke hvordan BF til mine to hadde reagert, men jeg har iallefall nevnt det til min samboer at jeg ikke har hatt problemer med at en av de hadde kommet å sagt de var homofil. Men det hadde tydligvis han.

Men kan jo vøre han har fått en annen oppfatning likevel når han først var oppi det, at det ikke ble så ille likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...