Gå til innhold

I dag ammet jeg min søsters adoptivsønn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 3,5 måneder og jeg har en del melk til overs som jeg bruker å pumpe, og som jeg selger til sykehuset. Søsteren min har en adoptivsønn som blir 1 år snart, og i dag har vi passet han mens (adoptiv)foreldrene, altså da min søster og hennes mann, skulle besøke datteren til min søsters mann, som er på sykehuset.

Etter at min sønn hadde sovnet, begynte denne lille nydelige gutten til min søster å grine. Han var sulten, fikk en banan, men bare gråt og gråt. Da tok jeg opp genseren og tok frem puppen. Den lille gutten nistirret. Jeg dro toppen ned igjen, da startet han å hylskrike. Han klamret seg til toppen min og begynte å suge på puppen min, derfor lot jeg han drikke. La han til brystet og han sugde og sugde. Synes det var litt koselig.

Var dette veldig feil? Lurer på om jeg skal fortelle moren det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dette var feil. man skal ikke amme andres barn uten at de ber deg om det! herregud.. blir liksom sånn psyco som den filmen "hånden som rører vuggen" ærlig talt.

Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i det... er helt naturlig for så små barn å få brystmelk, det kan ikke skade... du er jo tanta hans uansett om han er adoptert...

Men, jeg ser jo at mange kan reagere på dette, ville nok kanskje klarert det med søsteren din på forhånd, og i hvert fall sagt ifra etterpå...

Skrevet

det var feil.. fy søren... nesten perverst...

hadde noen andre ammet mitt barn... hadde jeg blitt ill sint..

Skrevet

Du mente det sikkert godt, men dette ville jeg ikke likt hvis jeg var søsteren din.

På en måte kanskje verre ettersom han er adoptert, de jobber jo sikkert mye med tilknytning og slikt, og så kommer du og drar frem puppen som jo søsteren din ikke kan gjøre...

Tenk om denne gutten nå bare vil ha mer pupp?

Skrevet

Høres helt kurrant ut.

Ungen var fornøyd, og det synes jeg var det viktigste her.

Ammet tantebarnet mitt engang, jeg. Da hun var nyfødt. I min søsters påsyn. Ungen skreik og skreik, og søsteren min hadde ikke melk, så jeg ga pupp, og babyen ble mett og fornøyd.Min gutt var da 5 mnd gml, men jeg hadde mer enn nok melk. I dag er hun 23 år, og vi ler av det nå. Hun synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Naturligste ting i verden!

=o)

Skrevet

om det var galt av deg?

vel om jeg var din søster ville jeg ønsket at du spurte meg om det først. slik at jeg hadde mulighet til å si om jeg syntes det er greit, det er jo tross alt din søsters barn uansett om han er adoptert eller ikke. hun bestemmer ikke du.

min stesøster fikk lov å amme gutten min en gang, jeg slet med ammingen og hun foreslo at hun kunne prøve om jeg ville og jeg sa ja. men hun spurte først.

som en over her sier så driver jo din søster med tilknyttnign skaper nær kontakt med akkurat dette barnet og da kan det hende at det ikke var så lurt at du ammet akkurat denne ungen selv om han gråt.

Skrevet

Det ville ikke jeg fortalt min søster nei... Ville aldri ha ammet noen andres barn, i hvert fall ikke uten å bli bedt om det... Temmelig sikkert ikke da heller..... Synes det var litt på kanten, ja...

Skrevet

Jeg forstår tankegangen din, iogmed at han er adoptert, å alle babyer bør jo ammes (med unntak av de som ikke kan amme, eller babyen ikke klarer å suge, vil ikke hisse på meg de ikke ammende) men selvom han gråt og var mere sulten og du har melk til overs ammer man ikke andres barn uten å spørre først. Og du kunne jo pumpet å gitt flaske istedet?

Tror du bør sifra, for en 1åring skjønner litt og neste gang han ser deg vil han helt sikkert forbinde deg med mat og amming...

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke hatt noe imot at søstera mi hadde ammet min unge, det hadde jeg bare ledd av (vi har like gamle barn).

Men litt usikker på dette at han er adoptert, litt feil å bli ammet av noen andre enn sin "nye" mamma kanskje? Vet ikke hvor lenge det er siden hun fikk han og hvor tilknyttet han har rukket bli til henne... Kanskje du har trådd over hennes grenser der, at hun blir sinna fordi du på en måte tok feil rolle overfor ungen.

Skrevet

Jeg syns det var feil av deg..som andre sier her:spesielt siden han er adoptert.Tenk hvor høyt din søster skulle ønske hun selv kunne gitt ham bryst?!Du mente sikkert godt men:=(

Skrevet

Ja,syntes det ble veldig feil!

Du kunne vel heller pumpet til han ?

Skrevet

Det går fint an å amme,selv om man aldri har født. Man kan få melk,også.

Skrevet

Det ble litt feil syntes jeg. Jeg hadde ikke likt det om det var ,min søster som hadde ammet min sønn.Siden han også er adoptert så er det jo iallefall feil siden søsteren din prøver å få det gode båndet mellom mor å barn. Å siden hun ikke kan amme, så var det feil at du gjorde det. Ungen er som sagt såpass stor til å skjønne mer nå, så neste gang han ser deg så vil han kansje ha mer.

Skrevet

Synes du går langt over streken... du burde virkelig spørre før du gjør noe slikt! Også det med tilknytningen siden han er adoptert...

Skjønner ikke helt va du tenkte med at du plutselig tenkte at du kunne amme han... hva med å lage mat til gutten istede? Noe mere enn banan. Synes du tråkket over noen grenser som er forbeholdt mamman/pappaen til barnet. Slike avgjørelser tar du ikke på deres vegne.

Men for all del du mente det sikkert bare godt...

men litt creepy at du sier det var litt koselig... beklager!

Skrevet

Må si meg enig med flesteparten her. Syns du gikk vel langt over streken. Sånt gjør man bare ikke uten tillatelse!

Skrevet

Adoptert eller ikke så syns jeg det er feil å amme andre sine barn uten å forhøre seg først, uansett om man er tante eller bare en nabo.

Hadde man vært enig om det så er det jo greit, selv om jeg tror personlig hadde jeg ikke ammet andre sine barn selv om det hadde vært greit!

Skrevet

Hadde jeg vært søstern din hadde jeg reagert veldig på dette.

Skrevet

Så gutten skjønte at han skulle suge fra puppen?

Skrevet

Klarer ikke helt å ta dette innlegget seriøst, er vel litt merkelig at gutten visste akkurat hvor han skulle suge og at han i det hele tatt sugde?

Anyways, som nevnt over her, så er det jo det mest naturlige i hele verden, selvom naturen ikke har gjort det slik at en tante skal amme nevøen sin. Personlig hadde jeg ikke kunne ammet et annet barn, og jeg hadde blitt rasende om noen hadde ammet mitt.

Men, gutten ble fornøyd, det er det viktigste.

Skrevet

det går da faen ikke ann å gjøre noe sånt...og ærlig talt gutten er 1 år?! det blir jo jævlig unaturlig tidspunkt å plutselig introdusere han for pupp!!

Skrevet

Herregud, er det mulig? Skjønner ikke at du kunne tenke tanken en gang.

Jeg hadde absolutt ikke likt det.

Skrevet

hehe...en liten digresjon, men ble ganske fascinert av nicket ditt tarmkløe. Du fant liksom ikke noe annet?:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...