Gå til innhold

Dere andregangs...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitne?

Jeg føler meg så rar.... Er 22+4 idag.

Føler dere mye som dere ikke gjorde sist?

Jeg er langt i fra så kvalm som sist. Hadde hypermisis da. Så det har vert luksus å slippe. Denne gangen sliter jeg mer med svimmelhet og hodepine. Kjente spark daglig fra uke 14 denne gangen. Utenpå ca 18uker. Sist tror jeg at jeg kjente spark i uke 19 eller noe.

Ellers så tar det på å ha en trassig snart 2- åring (13.juni) Er trøtt og sliten og hormonell.

Nå har jeg masse kynnere daglig. Eller, magen strammer seg ihvertfall. Den blir ikke alltid hard, men strammer seg mye. -ofte. Jeg synes de er ofte ihvertfall. Helt uprovosert også. Hadde aldri kynnere med førstemann, så er vel gjerne det også..

Ellers så føler jeg at ungen skal komme ut snart. Det presser liksom. Føler meg så hoven nedentil og at alt "tyter" ut. (huff) Føler at ungen ligger så langt nede. Må liksom stramme av og til for å få avkreftet at noe faktisk er på vei ut. Føler dere det sånn også?

Kaster ofte opp om kvelden fordi jeg er så trett og tappa for energi. Jobber 100%. Men har vert sykemeldt i 2 uker nå bare for å hente meg inn igjen litt. Men disse 2 ukene har gått så sinnsykt fort. Skjønner ikke hvor de har blitt av!?! Aldri vert så travel jeg. Alt jeg skulle ordne..hehe, skulle liksom ta det med ro! I morgen går sm ut. Orker ikke tanken på å gå på jobb igjen 100%.

Føler liksom at man må ha en bedre unnskyldning for å være sykemeldt. Ikke "bare" trett og sliten, for det er jo mange liksom. Har jo mye kynnere da. Føler at jeg må ta det med ro. Men synes det er så klagete..

Enn dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er en dårlig unnskyldning for videre sykemelding. Jeg ville bedt om en uke eller to og faktisk tatt kroppen på alvor og brukt tiden til å slappe at og ta det igjen. Det bør du, både for din egen del og dine omgivelser :)

Skrevet

Jeg er andregangs. Har slitt med bekkensmerter siden uke 13-14 denne gangen. Forrige gang hadde jeg det nokså kraftig de to siste mnd, så syntes det kom tidlig denne gangen. Var konstant utslitt de første to mnd. Tror jeg kunne sovnet stående.. Jobbet 100% til for tre uker siden, gikk da ned til 50% pga bekkenet. Min sykemelding går ut om en uke, skal da fornye. Regner med å bli 100% sykemeldt etter neste mnd.. Synes ikke du har noen dårlig unnskyldning for sykemelding, så jeg hadde fornyet den om jeg var deg. Er jo ikke klagete.,, Det tenkte jeg selv at det var da jeg spurte om sykemelding, men fikk hele tiden høre av alle rundt meg, både mann, venner og kolleger at nå MÅTTE jeg tenke på meg selv.. Du får ingen takk siden:) Er 21+2 i dag.

Skrevet

hehe, nei, det er jaggu sant! Du får ingen takk om du står på og sliter deg ut heller..

Skrevet

Jeg er kun 15+3, så langt har alt vært lettere enn sist. Siste mnd har jeg nesten lurt på om jeg er gravid for alt er som normalt - bortsett fra litt større mage...Men sist hadde jeg både bekkenløsning og mye kynnere - så jeg venter nærmest på at iallefall bekkenet vil skrante litt etterhvert. Spesielt spent på den neste eller de to neste mnd. Nyter hver dag som er som nå: )

Skrevet

Hele svangerskapet startet annerledes enn sist denne gangen. Svimmel, mye mer kvalm, mer ustabil i humøret, trøttere, tyngre, sure oppstøt, trykk i mellomgulvet, lavere blodtrykk, osv. Jeg er 26 uker på vei nå og føler meg akkurat som jeg var høygravid sist. Jeg er 100 % sykemeldt fra en nattstilling som sykepleier, og jeg skjønner ikke for alt i verden åssen jeg skulle klart å vært på jobb i tillegg. Jeg har ei på 20 mnd hjemme om ikke går i barnehagen også, så det er ikke mye ledig tid til å slappe av. Men en mann som er langpendler i tillegg og ikke er hjemme før flere timer etter at snuppa har lagt seg, så er det ikke mye energi igjen i kroppen når det blir kveld. Men jeg er ved godt mot, og elsker å være gravid, så det går egentlig greit. Er så takknemlig for å kunne oppleve underet det er å få barn en gang til.:)

Skrevet

Har en på 22 mnd som også har kommet i trassalderen og som har vært mye syk de siste to mnd. Mannen er mye borte i jobb, og så og si hver helg. Har vært sinnsyk kvalm og svimmel, ser stjerner av og til, og veldig ustabil i humøret. Bekkenet gjør vondt hvis jeg trener eller gjør noe veldig anstrengende. MEn sånn ellers så har jeg ikke høyt blodtrykk, hypermenesis eller noen andre "farlige" sv.sykdommer.

Lurer derfor på om total utmattelse er nok for en gradert sykemelding? Jeg er mye trist, fordi jeg er sliten, føler jeg gjør en dårlig jobb selv om jeg ikke har vært borte en dag fra jobb hittil. Er sur, følsom, sinna og sover så fort jeg får anledning. Kan jeg bare si det til jordmor eller lege? Jeg går kun til jordmor på kontroll. JObber 100% og vel så det.

Skrevet

Det er ingen som kommer til å klappe deg på skuldra og takke for innsatsen den gang du virkelig er på felgen. Synest ikke du har noen dårlig unnskyldning. Dette er realiteten og vi vet de fleste av oss at en blir veldig sliten, få tid til deg selv og barnet ditt. Kom deg på pluss sida med energien og overskuddet igjen, du vil trenge det videre fremover=)

Lykke til=)

Skrevet

Huff- jeg føler det akkurat likt. Jeg er helt utmatta hver kveld- står jo opp i seks-halvsyv tiden, og legger jenta mi kl. 20.00. Jeg har henne fra jeg kommer hjem fra jobb i fem-tiden. Min mann holder på å avslutte masteroppgaven sin, så han må skrive fra jeg kommer hjem til sent på kvelden. Jeg har fått migrene igjen- etter å ha vært migrenefri i tre år... Lurer på om det har noe med at jeg er så sliten å gjøre? I tillegg blir jeg så sykt stressa av jobben min, og det er akkurat som jeg tåler mindre stress nå. Men jeg vet ikke om jeg tørr be om sykemelding.. Jeg er så redd at de på jobben skal HATE meg hvis jeg får det. Slutter nemlig om 6 uker, så jeg vet jeg bør prøve å holde ut. Min stilling kan ikke stå tom en dag- så hvis jeg er borte noen timer eller en dag må en eller annen ta min jobb i tillegg til sin.. (Jeg er sekretæren til den øverste sjefen.)

Huff og huff. Jeg håper egentlig at det er noe "galt", slik at legen kan "tvinge" meg til å bli sykemeldt, slik jeg liksom ikke har noen valg.

Skrevet

Jeg er forresten 21 uker på vei.

Skrevet

Du kan jo ta ut aktiv sykemelding, så er du på jobb når du orker :)

Har vurdert det selv, men ser det an litt ennå. Er 12+6 jeg da, og har vært veldig trøtt og fått kvalmen på kvelden pga null overskudd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...