Gå til innhold

Drikker dere alkohol sammen med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva dere mener om dette.

Jeg er egentlig litt prippen når det gjelder alkohol, pga erfaring fra tidligere som jeg ikke gidder å gå inn på nå. Og vet ikke helt hva jeg mener om dette.

Aller helst ser jeg at man ikke drikker alkohol sammen med barna, men så tenker jeg hva gjør vel et glass vin eller en øl...At barna ser at man kan ha et sunt forhold til alkohol er vel kanskje bra? At noen drikker seg snydens syns jeg er upassende og dumt uansett situasjon iallefall.

Mange bruker å ta seg ei øl når man griller, når man spiser ute, til julematen, under lørdagskosen, på 17. mai, st.hans osv Hva syns du om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar ikke et glass øl når småen er her og er våken. det har enda ikke skjed. men jeg har tatt ett glass når han har sovna for kvelden. men det er veldig veldig sjeldent. nettopp fordi jeg selv ikke føler meg så trygg på meg selv om mine alkoholvaner til at jeg føler meg konfortabel med det.

men jeg ser ikke noe galt i og gjøre noe av det du beskriver ovenfor

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i at man kan ta seg en øl/et glass vin til maten ved en spesiell anledning som jul/nyttår/sin egen bursdag eller på lørdagskvelden, så lenge det bare blir med den ene ølen/det ene glasset. Nå ammer jeg fortsatt, så foreløpig drikker jeg bare litt hvis vi har barnevakt, men såklart når han blir større og vi er på ferie feks. så ser jeg ikke noe skadelig i å ta en EN øl eller ETT glass med barna tilstede:o) Alt med måte:o)

Skrevet

Ja jeg drikker både når de er våkne og når de sover.

Skrevet

Ja ,det gjør jeg.

Skrevet

Ja det gjør vi :)

Ser ingenting galt i det faktisk så lenge man ikke drikker seg brisen/full.

Vi kan ofte ta oss et glass vin til maten på en onsdag for eks, og min kjære drikker pils til fotballkamper.

Om sommeren kan vi ta toget inn til byen istedenfor bilen fordi vi synes det er koselig å drikke et glass vin eller en utepils til lunsjen.

Jeg er faktisk ikke så veldig glad i alkohol så de gangene jeg får lyst på det så drikker jeg det uten dårlig samvittighet.

Føler ikke at det er spesielt uansvarlig om vi begge drikker heller, om noe skulle skje har vi familie, naboer, taxi osv i nærheten så tror neppe det ville blitt noen krise.

Skrevet

Med et sunt forholdt til alkohol ser jeg ikke problemer med å ta et glass eller to hverken når barna er våkne eller sover.

Skrevet

Jeg gjør ikke det.

Skrevet

jeg synes ikke det gjør noe at pappaen eller farfar eller liknende tar ei øl eller 3 rundt snuppa, men personlig gjør ikke jeg det!! er vokst opp i et rusbelasta hjem og har sagt at mine barn skal aldri se meg drikke noe som helst!!! men det er bare meg, dømmer virkelig ikke de som velger å ta ei øl eller noe slikt med barna tilstede...

Skrevet

ja det gjer eg, men eg blir aldri full rundt ungen. Eg har ikkje tenkt så mykje over dette temaet. Utover at fulle folk og unger høyrer ikkje sammen.

Dersom me er ute, og har barnevakt, så er alltid ein av oss edru (eller drikker så lite at han ikkje er påvirka), for me vil at det skal vera ein edru person i huset om noko skulle skje.

Skrevet

Med et sunt forhold til alkohol så ser jeg ikke noe problem med noen av de tingene du nevner, og ja gjør det.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nei, men det er fordi jeg blir brisen med en gang, og jeg er jo som regel alene med jentene. Nå er jo de så små at de vet ikke hva alkohol er, men jeg kommer jo til å drikke et glass vin eller en øl foran dem i framtida.

Skrevet

Nei.

Men jeg driter i hva andre gjør, så lenge de tar seg av ungene sine på en forsvarlig måte.

Skrevet

Nei. Jeg synes de er for små og.

Men andre må gjøre som de vil. Pappan har noen ganger en øl eller to mens de er oppe.

Skrevet

Ja jeg gjør, MEN som andre skriver her over det er ikke snakk om noe fyll. Litt god vin til en god middag o.l

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...