Flue på veggen Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Datt plutselig over E'bay for første gang i dag, og ble fristet av MYE!!! Handler noen av dere fast/noe på E'bay? Hva handler dere? Det virker jo nesten for godt til å være sant i noen tilfeller... Når dere handler, skriver selgeren på pris på pakken? (tenker ift toll og moms). Har dere noen erfaring med å be selgeren skrive pris under 40dollar eller 20 pund? Er dere noen gang blitt missfornøyde? Hvorfor? Noen siste tips før jeg kaster meg ut på e'baybølgen? krible,krible,krible i visakorthånda!
JulieF*Victoria* Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Heisann! Jeg har handlet en del på Ebay, fra mange forskjellige land, men stort sett fra England og USA. Det lønner seg å passe på at du ikke bestiller for mere enn 200 kroner, så slipper du evt tollgebyr. Men om du kommer over noe fint til over 200 kroner, så er det ofte mye penger å spare selv om du får tollavgiften på 25% i tilegg. F.eks har jeg kjøpt noe North Face klær fra USA og fått det til 1/3 av prisen, selv med tollavgift:) Har stort sett vært fornøyd, men les karakterene til selgeren du vurderer å by på en vare fra. Det vil si mye om selgeren. Og pass på at de tar imot betaling via Paypal, som er den sikreste pengeoverføringskanalen du kan bruke på Ebay! Lykke til med shoppingen!!!
SOMMERSMILET Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Typen min handler en del ting fra utlandet og han får de fleste til og skrive at det er gave:-)
samirah87 Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Ja, jeg handler på ebay og er kjempefornøyd! Handler alt jeg kommer over, for det meste sminke. kosmetikk, babyting, klær +++++. og prisen INKL, porto blir ofte langt under det det ville ha kostet i norge. Ja, selgeren skriver verdi på pakken. Har ikke noe erfaring med å be selgeren skrive pris under en viss grense da jeg stort sett har handlet for under 20 pund hver gang. Men det er helt sikkert ikke noe problem å be selger om det. Jeg har bare positive erfaringer med ebay og kan virkelig anbefale det. Jeg ble misfornøyd en gang da jeg ikke fikk det jeg hadde bestilt. Jeg sendte en mail til selger, og fikk en ny vare + pengene tilbake så da ble jeg jo veldig fornøyd. Et tips til deg er å sjekke feedbacken til selger før du handler, unngå å kjøpe fra selgere med dårlig feedback. Lykke til! og god shopping
*Lille Persille" Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Et godt tips: "If it seems to good to be true, it usually is..." Ikke la det lure av alle som selger "ekte" merkevarer. Det er bare fake alt sammen. Hvis du skal kjøpe merkevesker el. MÅ selger kunne vise kvittering for at du skal kunne være mer eller mindre sikker på at det er ekte. Har selv gått i fella en gang og Ebay fraskrev seg alt ansvar til tross for alt de skriver om kjøperbeskyttelse osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå