Gå til innhold

Kan jeg nekte far delt foreldrerett?? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så stresset her!!!!!!! Nå vil dritten ha delt foreldrerett til vår datter på 4 år. Han vil at hun skal bo en mnd hos han og at jeg har hun annenhver helg pluss 4 dager..eller noe sånt... Og dette gjør han bare fordi han har rett til det. Har aldri hørt snakk om noe sånt før.. Når vi bodde sammen så var han veldig lite hjemme og gadd aldri å legge hun eller bade hun. Jeg gjorde alt. Nå sier han at det er desto større grunn til at han vil være med hun nå..HAHA!! Det er bare for å være vanskelig! Den eneste han tenker på er seg selv!!!! Og sine rettigheter..

Han gikk fra meg fordi jeg er gravid, og han fant plutselig ut at han ikke var klar for det likevel....... Jeg er så redd...... Min datter er det eneste som holder meg oppe!! Helvetes fyr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan nekte og gå med på 50/50 ja(og hvilken som helst annen samværsbøk), og om han ikke gir seg så må en rett bestemme hva som er til barnets beste. hva retten dømmer er jo ikke godt og si på forhånd, men det er ikke så ofte de skilder søsken så om du har babyen i magen så er jo det nok en fordel for deg.

men tror du han faktisk gidder og ha henne så mye når alt kommer til alt? fedre som sier ting fordi de skal ha "retten" sin de pleier fort og gi seg om de faktisk får det som de "vil"

Skrevet

Han er i tillegg manipulerende og flink til å snakke for seg, så ender vel plutselig opp med å ha full foreldrerett til slutt....

Skrevet

Jeg sa til han at han helt sikkert hadde nok med å ha hun annenhver helg og et par dager i uken. Men han er så sta og vanskelig! Kommer nok ikke til å gi seg før vi er havnet i retten... Babyen ville han ikke ha noe med å gjøre har han sagt...

Skrevet

har dere vært på familievernkontoret?

han kan jo ikke ha 50/50 for det ene barnet og ikke noe med det andre. han virker veldig lite voksen!

har han en jobb der han får hentet og levert henne i bhen?

i retten får han (pr dags dato) ikke 50/50, fordi loven sier at barn ikke kan dømes til og ha to hjem, men det er lagt ut et forslag om å gjøre det om.

har dere flyttet fra værandre enda?

Skrevet

Dere må jo til mekling og i utg.pkt bli enige der. Ikke sikkert han er like tøff i trynet når dere først er der. Dessuten var det han som forlot dere og det taler ikke hans sak i en samværsfordelings sak i retten. Ikke vær svak. Fortell han at du kan tilby annenhver helg + eventulet torsdager så det blir langhelger. Hvis han ønsker å dra det til retten er det mest sansynlig det han max vil få uansett....

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Dette er en tragisk fyr...for det første vinner han ikke i retten fordi du dokumenterer hvor lite han har brydd seg om barnet dere allerede har. Og det er vel svært svært sjelden at de splitter opp søsken, så har du babyen så mister du ikke hovedomsorgen for storesøster.

Du er faktisk i en veldig typisk situasjon, og det er naturlig å bli redd og nervøs, men du har ingenting å grue deg for. Anbefaler deg å skrive ned alt samvær, og ta vare på evt. truende sms-er og sånn. Så kontakter du fvk og advokat.

Skrevet

Det foreldrerett er ikkje det samme som delt omsorg. Foreldrerett/foreldreansvar er på papiret og kan ha praktisk betydning som at begge må skrive under på passanskaffelse osv.

Og du kan nekte 50/50 omsorg. Det er ikkje automatikk i at bf får det. Det skal gå ut frå barnet sitt beste. Så berre stå på ditt du:) Og husk at det er barnet sine rettar og behov, og ikkje far sine, som teller mest:) Skaff deg advokat om han "truar" meir om dette. Og bf må jo gjennom mekling om dokke ikkje blir einige:) la han bestille time, og fram til det, så held du på avtalen som er i dag. Den kan han ikkje endre berre fordi HAN vil, du må vere einig:)

Han er ikkje den første bf i verden som held på slik;) Mykje blir berre med snakket, så ver roleg, du:)

Skrevet

Kjenner til en lignende sak som havnet i retten.

Far hadde da bodd med barnet på 4 år men ville ikke ha noe med babyen å gjøre. Ville ha omsorgen for den største.

I retten fikk han faktisk kjeft fra dommeren for å være umoden. Fikk samvær kun hos sine foreldre(han flyttet langt vekk, skulle ha den største dit og mente moren skulle betale reisen), måtte betale reisen selv og fikk ikke ha den største om han nektet se den minste.

Tror du har lite å frykte;=)

Skrevet

Takk! Han begynner på jobb kl 7, bhg åpner kl halv 8. Og så jobber han mye overtid.. Men han sku bare skaffe seg en barnevakt til å ha hun de timene han ikke kunne... Tviler på det er så mange barnevakter som gidder det. Akkurat nå er meg og min datter hos min mor og far noen dager, så han har en plass å være mens han leter etter leilighet. Det var for å være litt snill med han og siden han har betalt ut mai.. Ikke faen om jeg skal prøve å være snill flere ganger!! Han er jo bare stygg igjen... Jeg blir bare så stresset..... Skal snakke med trygdekontoret i morgen. Han skulle ringe å bestille time til mekling. Jeg ba han skrive under på brudd på samlivserklæringen, der bare rablet han noe. Så da får de se hvor barnslig han er....

Skrevet

Bare forhold deg saklig på meklingsmøtet og vis at du kun tenker på barnets beste. La han ta seg av å snakke dritt og være barnslig. Tror det er det beste rådet:=)

Det at du har vært hos dine foreldre skal du bare bruke for det det er verdt; det viser jo at du er samarbeidsvilig. Og det er noe som vektlegges mye i slike saker.

Lykke til, det går nok bare bra det her skal du se;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...