Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 8 uker har fått puss på øyet igjen (2gangen nå). Første gangen gikk jeg til legen etter å ha prøvd å vaske med kokt vann. Begynte med øyedråper og da forsvant det.

Våknet imorges med puss igjen. Pumpet meg og gav henne mm på øyet. Noen som vet om det er effektivt? Og kan jeg pumpe meg og ha melka på flaske i kjøleskapet som jeg drypper henne med i løpet av dagen? Vil nødig bruke øyedråper igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed på sykehuset om å bruke saltvann på et sterilt komress. Tørke fra ytterste øyekrok til innerste og nedover. Tørk HVER gang du ser noe. Er det ikke bedring innen et døgn skal man gå til lege. Bedring, altså, ikke bra.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at tette tårekanaler var veldig vanlig, og at vi kun trengte å oppsøke lege om det hvite på øyet ble rødt. Antar da at man ikke trenger dråper hvis det kun er puss...?

Det hjelper å massere mellom neseroten og tårekanalen. Da kommer det ofte mye puss ut, og det forsvinner raskere.

Skrevet

Jeg bare spruta morsmelk i øyet på gullet hver gang han spiste til det forsvant. :) Tok noen dager.

Jeg fikk sti på øyet for noen dager siden, vondt var det, så jeg tok å helte litt mm i mitt eget øye og dagen etter var det borte.

Mm er antibakterielt! Tøfft, som legen sa når jeg sa hvordan behandling jeg hadde brukt på øyeinfeksjonen til gutten, "bare det beste er godt nok!" :)Hun mente at mm var det beste. :)

Skrevet

Tette tårekanaler er vanlig, min sønn på 8 uker har også vært mye plaget med dette.

Det som hjelper her er massasje av partiet mellom øye/neserot, da forsvinner pusset i løpet av et par dager.

Men det kommer dessverre fort tilbake hvis vi slutter med massasjen så vi må massere litt hver dag.

Skrevet

har prøvd å massere, får bare prøve enda mer. hun har tett tårekanal, og det har vært samme øye begge gangene. men kan melka stå i kjøleskapet og brukes en hel dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...