Gå til innhold

Hva om barna deres ikke vil ha barn da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit går det selvfølgelig. Man må respektere at folk velger å ikke får barn - er vel ikke stort man kan gjøre med det uansett. Men må jo si at jeg synes det hadde vært litt trist å aldri får barnebarn. Men så lenge barna blir lykkelige, er det det viktigste. Er rimelig sikker på at de kommer til å få barn også, det er jo det beste som kan skje i et liv.

Men, støtter dem uansett valg. Men litt lei meg hadde jeg nok naturligvis blitt.

Skrevet

Da blir jeg nok veldig trist...Men det valget må jeg jo respektere.

Skrevet

Det hadde vært veldig trist, men hadde jo respektert deres valg.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde blitt letta...da hadde jeg ikke måttet bekymre meg over framtiden til mine barnebarn. For den ser jo ikke særlig lys ut for de neste generasjonene mtp klimaforandringene.

Skrevet

Dattera mi på seks år har allerede erklært at hun skal ha to barn, så så fremt at hun kan få barn, så vil jeg tro at det blir barnebarn på meg. Men den ene sønnen min er ikke interessert i unger, men det hadde jeg heller ikke forventet i en alder av ni år. De får gjøre som de vil, men jeg håper nå at det kommer et barnebarn eller flere, da. Tenk å kunne nyte kosen, mens ungene våre tar alt arbeidet :-)

Skrevet

på mange måter er det nok ikke en dum avgjørelse

Skrevet

Selvfølgelig er det greit.

Om Daniel ikke vil ha barn så er det et personlig valg han tar.

Hvis han er ikke er klar for oppgaven når han 25år, venter i 5år men fortsatt ikke er klar, er det bedre enn at han skal smelle en jente på tjukka og gå fra henne.

Det er mer egoistisk, enn å prøve og ta ansvar.

Skrevet

Ingen som kan tvinge sine egne barn til noe valg i livet.

Men nå har det ene barnet mitt allerede fått barn, da ;o)

Skrevet

Eg er ikkje ferdig med å planlegge kor mangen eg vil ha sjølv eg, heller når eg skal få dei. Barnebarn har eg ikkje tenkt på ein gang.

Skrevet

Jada, norsken min når nye høgder:

*Heller ikkje når eg eventuelt skal få dei.

Skrevet

Riga, er du seriøs? Vil du ikke ha barnebarn pga klimaendringer man ikke vet hverken årsaken til eller konsekvensene av helt sikkert!?

Skrevet

Så lenge mine barn er lykkelige så kan de gjøre hva de vil for meg.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Øh, hva slags spørsmål er det der? Du sier jo selv at vi ikke vet konsekvensene av klimaendringene, og med den utviklinga vi ser i dag (flere naturkatastrofer o.l.) så er det jo grunn til å tro at det bare blir værre! Jeg bekymrer meg for de neste generasjonene, jeg vil ikke at de skal ha det dårlig. Så det hadde jo blitt mindre å bekymre seg over hvis en ikke fikk noen barnebarn. Men dette er jo uansett noe mine barn skal bestemme selv, og jeg støtter dem uansett valg. Jeg har tross alt selv fått barn selv om jeg tar klimatrusselen på alvor. Jeg kommer til å lære jentene mine å ta var på miljøet slik at de kan være med å bidra til å bedre situasjonen, og jeg antar at deres evt. barn ville gjort det samme.

Skrevet

Derfor jeg har mange barn, ganske sannsynlig at ihvertfall en av dem vil gi meg barnebarn ;-)

Men det er selvfølgelig viktigst at de er lykkelige med sine valg. Får jeg ikke barnebarn kan jeg bli besøkshjem eller noe jeg, alltids noen som kan trenge litt omsorg og kjærlighet fra en "bestemor"

Skrevet

så lenge de er fornøyd med valget ja.

det er deres liv og de skal få leve det slik de ønsker å drømmer om. ikke slik jeg ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...