Gå til innhold

ingen mens??? hjelp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde ikm den 16, 28 dagers syklus, er iallfall det jeg tror jeg har, da jeg har gått på pillene 28, men slutta me de da. dette er første syklus etter pillene, lurer derfor på om jeg kan ha lenger syklus enn 28 dager, sånn egentlig? testa negativt den 16, tok testen på dagtid, hadde vært på do mye iløpe av den dagen, men måtte bare teste. mensen har ikke kommet, er nå 2 dager for sein. kan det da være at jeg eks har 31dagers syklus, og derfor ikke har fått mensen, eller at jeg da er gravid, å at det vavr for tidlig til at testen kunne bli positiv? mener at jeg hadde litt lengre syklus enn 28 dager før jeg begynte med pillene, men det er jo noen år siden. har også hatt veldig ømme bryster de siste 2 ukene, mye utflod, ellers merker jeg ingenting, ingen menssmerter eller noe, som jeg vanligvis har.

tusen takk for svar :)

kinee_88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusen er sært sjelden stabil med det samme man slutter på de. Så tror nok ikke du kan gå ut i fra at den er¨på 28 dager riktig enda. Selv om den har vært det når du gikk på pillen, så trenger den ikke være det nå. Når man slutter på pillen vil kroppen begynne å "produsere" egne hormoner igjen, og ting vil være litt annerledes enn på pillen. Som f eks ømme bryster og økt utflod. Men for noen kan dette være graviditetssymptomer også.

Vet du når du hadde eggløsning? En test tatt cirka 14 dager etter den, vil gi et pålitelig svar. Går det fortsatt noen dager uten at du får mensen får du ta en ny test. Er den fortsatt negativ, er det muligens kroppen din som ikke er helt i rute etter pilleslutt

Lykke til!

Skrevet

skulle hatt eggløsning den 2 mai ca, iallfall hvis jeg hadde en syklus på 28 dager

Skrevet

første mnd etter pilleslutt så var syklusen min på 42 dager. så tror nok ikke syklusen din er nede i 28 dager ennå, tar noen mnd somregel det :)

får du ikke mensen innen ett par uker hadde jeg nok tatt en ny test igjen, du kan jo være en av de heldige som er gravide på første forsøk :)

hos meg tok det 5 mnd etter pilleslutt å bli gravid..

Skrevet

Hei hei!!

Jeg hadde gått lenge på pp og sluttet med de i august i fjor. Første gangen etter pilleslutt tok det for meg ca 5 uker før jeg fikk mensen. Neste gang tok det nesten 8 uker! Det var veldig slitsomt, for jeg gikk rundt og trodde jeg var gravid hele tiden! Etterhvert viste det seg at min syklus er på 35 dager! Hele tiden da jeg gikk på pp var den på 28. Men med pillen har man en "falsk" syklus, og den egentlige syklusen kan vise seg å være annerledes. Har testet positivt på CB nå og håper alt går bra videre!

Selv om du tror du skulle ha eggløsning 2.mai , er det ikke sikkert du hadde det en gang. Det kan jo ta tid! Men det kan jo også hende at du er gravid og da kan du jo glede deg over det!!

Du kan jo ta en test om en stund igjen! Lykke til!

Skrevet

Venninna mi sluttet på pillene for 5-6 uker siden å hun har enda ikke fått mensen. Å testene viser negativt. Så er nok bare syklusen er ustabil etter pillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...