Gå til innhold

GRRRRRR:@hVA ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen!

Håper dere har hatt det moro igår :) jeg har ihvertfall storkoset meg

Jeg er en jente på 20 år og veier 75 kg! Høyden min er 166 cm

er jeg overvektig? eller er det normalvekten min? hvor mange kg skal jeg egentlig veie?

Har kanskje litt ølmage men har ikke rumpe eller lår!

HJELP MEG'!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du fornøyd med den du er?

hvis ja: flott

hvis nei: hvorfor ikke?

kg, og høyde er bare tall. tall som betyr lite, men som folk ofte blir syklig opptatt av. ikke mål kopp i tall. det er ofte dumt.

Skrevet

Jeg er kanskje små fornøyd, men alle rundt meg veier så lite! igår satt jeg ned å tenkte på om jeg kanskje var overvektig..veit ikke hvor mye en 20 åring bør veie egentlig:S....er så deprimert:(

Skrevet

Heisann:)

BMI testen viser at du er overvektig- du har en BMI på 27.22. Den skal være under 25. I følge den testen må du veier under 69 får å ha en sunn vekt.

Det sies også at de som har en kroppsform der man legger på seg fortest på magen og ikke på rompe og lår er de som må passe mer på vekten.

Men jeg har ikke sett deg så hvis du har ett sunt kosthold og beveger deg mye så er nok det finfint:)

Skrevet

Nå har det seg slik at BMI og slikt er noe piss, iallefall for alle som har tatt i en manual i sitt liv!

Jeg er en skikkelig tungvekter, men finnes ikke overvektig! (eller jo, kanskje akkurat nå da, men det er bare fordi jeg er en fordømrade vannballong!)

Men jeg lukter noe annet av dette innlegget. Har det sammenheng med innlegget om den overvektige 9åringen i går eller noe sånt?

Skrevet

det er derfor tall er en dum ting og måle i. for det første så skal ikke du og naboen veie det samme, for det andre så er det din kopp og ditt liv og din avgjørelse ingen andres så derfor trenger du ikke og samenlingne deg med noen, for det tredje så lyver folk om disse talla sine heeeele tiden.

hvorfor er du deprimert? som oftest så blir man deprimert pga noe følelsesmesig også gjemmer man det bak kropp og vekt og skylder på det. du må finne ut hvorfor du er deprimert og ta ting derifra.

du blir ikke noe lykligere av og se et nr på en vekt

Skrevet

Ohjaaaaaaaa! Hmm.. Da skal jeg begynne å lage en liten plan for meg og slanke meg litt!

BMI skal egentlig være under 25? huff da:(:(:(

Ja det stemmer jeg har liten mage som kommer ut har verken mega rumpe ,pupper eller lår det er kun MAGEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!

PS...TRENER 3 GANGER I TRENNINGSENTERET SATS

Skrevet

BMI er noe av det mest idiotiske som er oppfunnet, herrminhatt...

Skrevet

enig med tillab

Skrevet

Hmm tillab har du noen gode tips for meg da? Jeg trener spiser sunt! men er kanskje også litt småsjalu på mine venniner som er tynne!

aner ikke helt!

jeg er deprimert pga jeg har nullselvtillit, og det er ofte jeg leker syk når venninne og kompiser skl ut å spise middag, blir redd fordi er redd for at folk skal legge merke--> magen min:(

Skrevet

Herremin, for meg ser det ut til at du har en helt fin sunn vekt, du trenger ikke å slanke deg. Om magen plager deg så tren den heller enn å slanke deg.

Skrevet

som sakt, det er ikke vekta de som er problemet, men selvbildet og selvtiliten. uansett hvor tynn du blir så får du ikke bedre selvtillitt eller selvbildet. du må jobbe med deg selv for å få det. kanskje en psykolog er nødvendig.

Skrevet

Hvis du trener 3 ganger i uken så er jo det kjempefint.

Er enig i at det er din egen livstil,hvordan du har det og hvordan kroppen bærer kg som er viktigst og ikke tall. Men du lurte så da opplyste jeg om BMI-det var den eineste testen jeg kunne finne akkurat nå:) Er jo noen andre tester også,men da må man finne fram målebånd. Men de fleste er jo ganske lik på utfallet.

Skrevet

Det finnes utallige dietter og flotte saker, men det er kun en ting man med sikkerhet kan si fungerer for alle og det er RIKTIG trening.

Dersom du alt trener på SATS så kan de veilede deg til riktige øvelser for deg.

Når det kommer til kosthold så er det enorme forskjeller for hva som passer for deg som individ. Men du har nok allerede noen formening om hva som du legger på deg av og ikke.

For min del fungerer ikke dette med hyppige og små måltider, men kanskje det fungerer for deg? Evt så er det jo mulig å kutte ned på karbohydrater og spise mer fiber slik at du får litt fart på fordøyelsen.

Jeg må ærlig innrømme at jeg slett ikke er noe flink på dette med slanking, men trening derimot kan jeg.

-nå vet jeg ikke hva og hvordan du trener når du erpå SATS men dersom det er magen du vil gjøre noe med kan kanskje CORE trening være noe for deg om du vil trene oppsatte timer. Dersom du trener selv, med maualer og apparater vil jeg anbefale ting som gjør at du svetter mye, som trappegang, jogging, sykling etc i tillegg til lett trening med manualer for figurforming og apparattrening og roing for mage og overkropp, kanskje... Det som er viktig med treningen er jo også at det er noe DU liker å gjøre, ellers vil man jo slutte fordi det er kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...