Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 han får mm...er 3mnd, har mye luft i magen- fiser mye-meget vond lukt... flere??
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Gutten min var også sånn. Gikk som regel 10-14 dager mellom hver gang han bæsjet. Nå er han snart 1 år, og bæsjer også nå sjelden. Maks 1 gang i uka. Gi han sviskemos så kommer det vel bæsj
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Her var mini ca 3mnd når hun ikke bæsjet på 4-5dager. Snakket med hs, men hun sa at siden snuppen kun fikk mm så var det normalt at det kunne gå opptil 14dager uten... Men hun var plaget altså! trykket,trykket og trykket. Fikk ikke sove, bare trykket. Så vi gikk på legevakten, og ble sendt til barneklinikken med forstoppelse=( Så om han er veldig plaget ville jeg gått til legne for å sjekke, for det er ikke alle som kan gå i 14 dager.... Hun fikk svisker, men det gjorde bare vondt verre=(
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jepp, her kunne det gå 2 uker mellom hver gang. Luktet vondt når det kom ut luft. Ikke vondt i magen. Når de bare får mm er det vanlig at det er slik.
Knøttefrøken Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 ta en q-tips med olivenolje på og putt i rompa. Masser maven på høyre side der tarmen er, og sykle med bena.. det har funka her hvertfall... Men 14 dager syntes jeg hørtes ekstremt mye ut
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Det er visst vanlig så lenge de bare får morsmelk og de ikke er plaget. Og det stemte hos oss faktisk. Men jeg ble litt engstelig hver gang det gikk lang tid imellom altså, men det var visst helt normalt.
Sunniva78 har to små Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Kan gå ganske lenge noen ganger her også. Men når han begynner å fise skikkelige bomber så er bæsjen "rett rundt hjørnet"! Så den kommer nok snart skal du se. Mm inneholder lite avfallsstoffer, det er derfor det kan gå lang tid mellom. I tillegg bæsjer de sjeldnere hvis de har økeperioder, for da tar de opp mye mer næring har jeg hørt...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 HVis babyen din ikke har bæsjet på 14 dager så burde du vel ha gjort noe litt før? Sviskemos eller sviskesaft er effektivt.....
:)venter jente nr 2 Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 ja, det er veldig vanlig når de kun får mm! sønnen min var akkurat likedag da han bare fikk mm, kom ingen ting på 14 dager. han fes hele tiden han også, of det luktet ille! virker det som om han har vondt da?
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Hvis babyen ikke har vondt i magen eller er utilpass av dette så synes jeg ikke hun "burde ha gjort noe litt før". Det kommer alt an på situasjonen, disse små som bare får mm er det noe helt annet enn for større barn eller barn som får mme.
MathildeC Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 MIn jente var helt lik, bæsjet ca hver 10. dag, etterhvert hver 14. dag og det lengste var 16 dager. Trengte i hvert fall ikke bekymre meg for en bæsjebleie på tur i byen, he he. Jeg bare ammet, men begynte med litt grøt ca 4.5 mnd. Men jeg syntes det var litt stress. Hun ble slik rundt ca 3 mnd og det varte til ca 6 mnd. Ga malt og sviskemos når hun var ca 4.5 mnd men før det ingenting. Syntes malt hjalp best. Nå er hun 10 mnd og jeg husker ikke når hun begynte å bæsje "normalt" igjen, kanskje ved 7 mnd? Nå bæsjer hun som regel hver dag.
To gull og en på vei Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Vi hadde også en jente som brukte 14 dager på å bæsje, og med ekstrem vond lukt når hun prompet. Vi snakket med lege som sa at opp til 3 uker kan det gå når barn kun får mm. Så enn så lenge er det ingen ting å bekymre seg over. Gi litt sviskeSAFT (ikke mos, i og med at hun ikke får fast føde enda). Alternativt kan du stimulere litt med en febermåler i rumpa, men vær forsiktig med det, det skal ikke være sånn at det må gjøres hver gang. Dersom det virker som han prøver å presse, men ikke får det til, så kan du ringe til hs i morgen, der har de mulighet for å få lege til å sjekke at magen er som den skal, og det er kan være lurt, så blir du litt mer beroliget. Enn så lenge, slapp helt av viss ungen har det fint, men prøv med litt sviskesaft. Lykke til, det kommer før du aner det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå