Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Som 16åring mistet jeg mammaen min, brått og uventet. Foreldrene mine var skilt, så jeg var mammas arving, arvet hus, bil og en del oppsparte midler. Nå, i en alder av 20år har jeg flyttet inn i huset jeg arvet, når folk spør hvordan jeg har råd til å eie et hus når jeg app og til er alenemor i utdanning, så svarer jeg så sant er at jeg har vært så uheldig å miste moren min i ung alder, og at jeg har arvet. Så kommer kommentaren "ååh, så utrolig heldig du er!". Det slår aldri feil, ALLE sier det! Blir så utrolig lei meg, hvordan i all verden kan folk si at jeg er heldig? Heldig fordi jeg mistet moren min i en alder hvor jeg trengte henne mest? Fordi hun ikke var der da jeg var russ, fikk lappen eller kom inn på det studiet jeg alltid har ønsket? Heldig fordi jeg hver jul, bursdag og høytider må leve med savnet? Heldig fordi jeg ble gravid, og aldri hadde en mor å fortelle det til? aldri hadde en mor å prate om "graviditetsting" om? Eller fordi jeg lå alene på sykehuset å gråt fordi jeg savnet så fælt å ha en stolt mormor ved min side? Fordi jeg hver enste dag savner henne så inderlig, eller fordi mitt aller høyeste ønske er at hun skal få møte sitt nydelige lille barnebarn? Jeg blir så lei meg når folk sier jeg er heldig, vet at jeg overreagerer, men likevel blir jeg like paff hver gang jeg får den kommentaren slengt etter meg. Har til og med fått høre at jeg har fått alt opp i hendene. Tror dere ikke at jeg heller ville hatt en mamma enn all verdens penger og rikdom? Vet ikke hva jeg ville med innlegget egentlig,.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 De sier det fordi de er ignorante. Prøv å ikke ta det til deg, bare avskriv det som det det er: grov uvitenhet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 tror nok ikke folk tenker at du er heldig fordi du mistet moren din. var nok mest huset å vilen å slikt de tenkte på. ikke ofte noen bare kan arve et hus og flytte inn i det uten å måtte betale noe. var huset hennes nedbetalt uten lån og bilen var uten lån? bare spørr altså. jeg mener absolutt at du var kjempe uheldig som mistet mamman din, det kan jeg ikke tenke meg. men, som sagt, tror folk tenkte på huset og bilen når de sier du er heldig. er jo bare å svare at du ikke føler at det var så heldigt å miste mamma i en alder av 16 år da. se hva de svarer da!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Selvfølgelig er du uheldig som har mistet moren din. Slike kommentarer kommer av uvitenhet og usikkerhet. Det er mange som ikke vet helt hva de skal si i slike situasjoner. Det er helt sikkert ikke vondt ment, men skjønner du reagerer. Prøv å se på disse "dumme" kommentarene som usikkerhet og ikke som at det er vondt ment.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Kan ikke si at du har vært heldig som mistet din mor når du trengte henne som mest, men at du har vært heldig som fikk en god arv som har gitt deg mye som mange andre ikke har muligheten til å ha. Sånn vil jeg tenke i din situasjon. Tror nok at du heller ville ha hatt en mor enn penger og rikdom. Tror nok at mange ikke tenker over hvor vondt det er å miste noen, de ser bare hva du har.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Huff, jeg synes det var så trist å lese innlegget ditt at nå sitter jeg her og sipper og synes inmari synd i deg. Men jeg også vet at folk kan være så fryktelig korttenkte noen ganger. Noen ganger er det vel kanskje også frykt for å spørre om moren din som kanskje leder dem inn på en slik komentar,... ikke vet jeg, men jeg føler med deg!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Huff, stakkars deg. Tror nok en del ikke tenker over hva det er de egentlig sier. Som 20 åring har du nok en del materielle ting de andre helt sikkert ønsker seg og dermed er misunnelig på at du har. Men en mor i live er selvfølgelig MYE mer verdt enn alle mulige verdens ting.... Du høres ut som en sterk jente! Stå på videre og ikke bry deg om alle andre sine teite og ubetenksomme kommentarer. Din mor hadde vært utrolig stolt av å se hvor fint du takler livet!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Skjønner heller ikke at du kan få høre at du var heldig. Jeg kjente ganske godt ei som mistet moren når hun var 18 år hun også fikk høre at hun var heldig fordi hun som 18 åring eide hus og bil......... Når jeg snakket med henne og utrykte at det var fryktelig trist at hun mistet moren sin. (traff henne ikke før ca halvt år etter.) så begynte hun å gråte og takket meg fordi de fleste heller dro fram at hun var heldig som hadde økonomisk sikkerhet i så ung alder. Jeg kan liksom ikke se at noen som har et godt forhold til moren sin ikke heller vi ha moren i livet.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Takk for svar, jeg var redd for å få "ikke syt" svar, men det var det ikke:) Som dere sikkert skjønner så har jeg en "savne mamma" dag. Det er så vondt å miste noen, spesielt noen som står en så nær. Jeg synes på en måte at det er vondere nå som jeg selv har fått barn, jeg vet at mamma hadde vært så uendelig stolt av henne, og jeg synes det er fælt at jenten min aldri skal få møte mormoren sin,gruer meg til den dagen hun spør etter henne. På en annen side har jeg selv aldri møtt min farmor, barn har lett for å akseptere ting, på et underligvis. Jeg har selv aldri stilt noen spørsmål med at min farmor har vært død, det var bare sånn. Jeg er så redd for at noe skal tilstøte meg, for at jeg skal dø fra dattern min, men man kan jo ikke gå å tenke slik heller. Det er på en måte godt at man ikke vet? Hi
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Synes ikke du overreagerer. Greier du det, spør du de om de virkelig mener det... Få de til å tenke over det de faktisk sto og lirte utav seg...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Materalistisk sett er du jo heldig! Det kan du jo ikke stikke under en stol. Og det er jo det folk mener... Men salvsagt skulle du byttet alt tilake for å få moren din tilbake. Men jeg ser også at du er heldig.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 du overdriver ikke, er bare noen som ikke aner hva dei skal si å sier det mest utrolige.. mistet selv min mamma, å pappa giftet seg på nytt etter noen år. arvet og en del "ting".. folk kommer å sier "gratulere, nå har du jo fått ny mamma, mye eiendom har du og, osv" MEN:eg fikk ikke ny mamma!!! min mamma er i hjerte mitt å der er ho alltid.. ser ikke på mi "nye mamma" at hun er mamman min!! blææ, folk er rare.. men prøve å ikke ta det til med, men er ikke så lett, det er du vell enige i HI. så syns du har med god rett til å blåse litt ut her!!
Tjobing! Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Man skjønner jo hva de mener, men det blir bare helt feil å si det på den måten. De skjønner ikke hvordan det faktisk høres ut, noe som er litt merkelig, for man virker litt "kort" hvis man sier slike ting. Ihvertfall veldig umoden. Nei, i et sånt tilfelle blir det helt feil å bruke ordet "heldig". Kunne aldri falt meg inn. Nå har vi noe til felles (minus arven), men jeg ville ikke sagt noe slik selv om jeg ikke hadde opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Tiden vi lever i nå er så innmari matrealistisk. Stort hus, fin bil, mest penger, dyreste og fineste klærne er for mange det viktigste. for at de skal føle seg vellykket. Min beste venninnne mistet moren sin da hun var 18 år og arvet alt. hun erfarete også at hun var o så heldig da som hadde alt det når hun var så ung..... Men ingen klarete å relatere til hvilken pris hun måtte betale for det. Det å ikke en mor ( hun hadde heller ikke noen far)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #16 Skrevet 19. mai 2008 for noen betyr penger alt, helt utrolig hva folk får seg til å si! De mener det nok ikke på den måten, men skjønner at du blir såret.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #17 Skrevet 19. mai 2008 Liten vett kaller jeg folk som snakker sånn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå