Collet :) Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har fått dilla på en sang jeg stadig har hørt på radio... Den er norsk, rolig, og har visst vært utgitt før. Nå synges den av en mann og ei dame. Refrenget går bla. med noe med "maria maki"... Hva heter denne sangen og hvem synger den?? Den er SÅ fin!!!
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 vamp og rita eriksen - tirna noir (eller noe slikt ))
Kirsebæra Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Det e svart novembar, havet knuse mot strand Ein forliste drøm fra et sommargrønt land. Men eg huske ennå vakre Mary McKear, longt vest i Tir n’a Noir Va du drøm? Va du te? Va du hud? Va du blod? Eg kan hørra deg le. Eg kan huska eg lo. Bakom horisontar, så forvitra og glir e du mi, mi Mary McKear. _________________________________ Når min rustne kropp går i bakkane tungt hørr’eg nåken hviska bakom vintrane ungt: Kom tebage, venn, ifra kneipar og svir. Kom igjen te Tir n’a Noir. Kom te hud. Kom te sinn ifra alt så e grått. Eg ska stryga ditt kinn, gjera blikket ditt blått. For bak horisontar, så forvitra og glir e eg di, di Mary McKear. _______________________________________ Så når kvelden komme og eg stilt går ombord, og min livbåt blir låra i seks fot med jord, seil’ eg vest i havet te Mary McKear i det grønna Tir n’a Noir. Te drøm og te kinn og ein himmel av trøst kor allting e sinn og eg hørre di røst: Horisontar fins ikkje. Alt du tar på forblir Eg e di , di Mary McKear. off, den vekker minner fra begravelsen til mamma....skulle ønske jeg klarte å høre den igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå