Gå til innhold

Hva heter denne sangen?!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått dilla på en sang jeg stadig har hørt på radio...

Den er norsk, rolig, og har visst vært utgitt før. Nå synges den av en mann og ei dame.

Refrenget går bla. med noe med "maria maki"...

Hva heter denne sangen og hvem synger den??

Den er SÅ fin!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tir na noir elr noe i den dur?

Skrevet

vamp og rita eriksen - tirna noir (eller noe slikt :o))

Skrevet

Tir N' a Noir heter sangen. Vamp synger den.

Skrevet

Takker!!! Det er den!

Skrevet

Det e svart novembar, havet knuse mot strand

Ein forliste drøm fra et sommargrønt land.

Men eg huske ennå vakre Mary McKear,

longt vest i Tir n’a Noir

 

Va du drøm? Va du te? Va du hud? Va du blod?

Eg kan hørra deg le. Eg kan huska eg lo.

 

Bakom horisontar,

så forvitra og glir

e du mi,

mi Mary McKear.

_________________________________

 

Når min rustne kropp går i bakkane tungt

hørr’eg nåken hviska bakom vintrane ungt:

 

Kom tebage, venn, ifra kneipar og svir.

Kom igjen te Tir n’a Noir.

Kom te hud. Kom te sinn ifra alt så e grått.

Eg ska stryga ditt kinn, gjera blikket ditt blått.

 

For bak horisontar,

så forvitra og glir

e eg di,

di Mary McKear.

_______________________________________

 

Så når kvelden komme og eg stilt går ombord,

og min livbåt blir låra i seks fot med jord,

seil’ eg vest i havet te Mary McKear i

det grønna Tir n’a Noir.

 

Te drøm og te kinn og ein himmel av trøst

kor allting e sinn og eg hørre di røst:

 

Horisontar fins ikkje.

Alt du tar på forblir

Eg e di ,

di Mary McKear.

 

off, den vekker minner fra begravelsen til mamma....skulle ønske jeg klarte å høre den igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...