sevilla1 Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har 6 uker igjen til termin, og har begynt å bekymre meg for fødselen i og med at jeg har så vondt i bekkenet. Hadde et ønske om å føde uten epidural denne gang - men skjønner ikke hvordan det skal gå når jeg har så forferdelig vondt at jeg knapt kan gå... Er det noen som har erfaring med å føde med bekkenløsning som kan si noe om det? Og evt. anbefaler du å ta epidural? Det førte til at fødselen min sist gikk veldig tregt p.g.a. riesvekkelse, derfor et ønske om å prøve uten....
Mops7 Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har ikke hatt problemer med bl under fødselen. Tror det har noe med at hodet som kommer nedover stabiliserer bekkenet. Håper det går like greit for deg:)
liten spire Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 med mine to første svangerskap har jeg vært veldig plaget med bekkenløsning . helt avheing av krykker , full sykemelding osv men undrer fødselen har det ikke vært noe problem i det hele tatt. sier som hun over att det virker som bekkenet stabilisere seg når hode kommer godt ned i bekkenet. har i hvertall gått veldig bra for meg født to stykker uten noen form for smertelindring skal snart ha nr 3 så håper det går like greit denne gangen lykke til
Snart mamma -igjen! Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Har to fødsler bak meg med kraftig bekkenløsning (krykker og rullestol i svangerskapet). Jeg holdt stort sett senga under fødslene. For å få litt hjelp av tyngdekraften sies det jo at det er lurt å være litt oppreist og gå litt rundt innimellom, men det klarte naturlig nok ikke jeg. Likevel opplevde jeg fødslene som "gode". Fikk epidural med første, og det var helt greit, men med nr to hadde jeg ingen bedøvelse. Ærlig talt synes jeg ikke det var noe forskjell på de to fødslene, så jeg velger å føde uten denne gangen også.(Tøff i trynet enda....) Men fødestillingen kan jo ha noe å si når man har bl, og begge gangene fødte jeg liggende med det øverste benet støttet opp. Og det var en god stilling for meg. Jordmødrene var kjempeflinke til å veilede, så når de vet at du har bekkenløsning vet de akkurat hvordan de skal hjelpe deg:) Lykke til!
1976 kreps Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 jeg har født to, med bekkenløsning begge gangene og fødestilling hadde alt å si for meg,første gangen ble jeg tvunget til å føde i pressbnenk(jeg tror det er det,det heter)det var helt forærdelig,hun jm.var ikke helt normal for å si det mildt.Men andre gangen gikk det så fort at jeg tror jeg lå litt på siden,kroppen bare la seg sånn det passet seg tror jeg,det var ihvertfall 1000 ganger bedre.Det var da uten smertestillende begge gangene.
Nætte;mortil2 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Følg kroppens instinkter når du er der, og ikke press deg.. Ifølge min fysioterapeut så mente hun at siden jeg hadde så utrolig mye smerter nå pga bekkenet kom fødselen til å være som en lek.... Kan jo bare satse på den!! Merket ikke noe i bekkenet sist og hadde BL da også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå