Gå til innhold

Beregning av foreldrepenger i midlertidig ansettelse og sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Spørsmål fra en på 2.tri..........

Jeg har termin i september og går ut i permisjon i august. Mitt arbeidsforhold utløper 30.juni grunnet midlertidig stilling, uten mulighet for forlengelse. Jeg var ferdig med min mastergrad i desember 2007, og fram til da jobbet jeg i en 60 % stilling. Fra januar 2008 har jeg vært ansatt i 100 % stilling, men har vært 50 % sykmeldt i hele perioden pga svangerskapsplager. Nå lurer jeg da på hvordan foreldrepengene mine blir regnet ut?

Jeg hadde regnet med at det var de 6 beste månedene av de siste 10 som skulle danne grunnlaget for beregningen, men har nå hørt fra andre at det er de siste 4 ukene før en gikk ut i sykemelding. For mitt tilfelle vil dette utgjøre et stort tap, så jeg håper det kan regnes ut fra indviduelle faktorer, slik at jeg vil få det samme som jeg får utbetalt nå.

Og, hva gjør jeg i de to månedene jeg står uten jobb før permisjonen starter? Bør jeg motta arbeidsledighetstrygd fra NAV, eller være fortsatt sykmeldt? Kan man være sykmeldt i et arbeidsforhold som allerede er avsluttet, men allikevel motta sykepenger?

Takker for svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...