Gå til innhold

4-5 åringer og vogna da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har synspunkter for dette??

Synes personlig at når ungen nærmer seg 5 år..og snart er skolemoden..at det er påtide å slutte både med smokk...bleie...og vogn..men det er da min mening..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre det er grunner til det (diagnoser, spesielle behov etc) er jeg helt enig med deg.

Skrevet

Piano..

Såklart...har man spesielle behov..er det noe heelt annet!!

Skrevet

Måtte bare poengtere det, for ellers er det alltid noen som skriver at "du kan jo ikke vite om...".

:-)

Skrevet

Må innrømme at jeg synes det er litt sært, ja (så lenge det ikke ligger noe spesielt bak, da.... men det er jo ofte vanskelig å se med det blotte øye).

Skrevet

Ja, mener ikke at man skal bedømme noe som helst jeg...synes bare det ser "rart" ut med en 5 åring i vogn....og smokk liksom..

Skrevet

En 5-åring uten spesielle behov med smokk, bleie og vogn? Næh. Det hadde ikke skjedd her i huset ihvertfall.

Skrevet

Om det ikke er noe galt med barnet så synes jeg slike ting vitner om latskap hos foreldrene..

Snuppa her er to år og får fortsatt en flaske med melk før hun legger seg om kvelden, personlig synes jeg hun er for stor for den nå men skal være den første til å innrømme at det er pga min egen latskap at hun fortsatt har den hehe :)

Vet jo at det hadde tatt akkurat 3 dager å avvenne henne, men akkurat nå har jeg ikke energi til sånt..

Skrevet

Jeg har mine jenter på 3,5 og 1,5 foreløpig hjemme og jeg har søskenvogn til de for å være litt mer mobil de dagene jeg ikke har bilen. Deilig at jeg kan gå laaange turer og utvide horisonten litt mer enn lekeplassen utenfor ;)

Men faktisk synes jeg hun begynner å bli altfor stor til vogna nå. Prøver å få henne til å gå mest mulig selv!! Men til høsten blir det bhg på eldste og da løser det seg jo selv ;)

Men heeelt enig med deg!!

Skrevet

jeg har en 4 1/2 åring, og nå har vi nok parkert vogna for godt. Men i fjor når hun var 3 1/2 år, brukte vi trille ganske mye. Spesielt på ferie når vi skulle gå langt osv.

I år tenker jeg at konsekvensen av det blir at turene ikke kan bli fullt så lange, men hun klarer jo å gå ganske langt etterhvert.

Men det hender jeg ser barn som er "nesten" skoleklare, med smokk, og det synes jeg er latskap.

Skrevet

Da jeg jobbet i bhg gikk vi da myyye tur med barna, og tre-fire-femåringene gikk da selv, uaktuelt at de skulle sittei vogna, som var for "babyer"... Er det snakk om lange turer kan jeg skjønne at treåringene sitter i trille. Men fireåringer i vogn?!.... Aldri i verden.

Skrevet

Vår 5-åring satt i vogn i går kveld.

Da hadde han gått i to lange tog, tråkket rundt hele dagen og var sliten. Vi var på middag hos ett vennepar, og skulle hjem klokka ti. Da fikk han sitte i vogn, og koste seg stort!!

Han er kjempeflink til å gå. Har vert på mange lange fjellturer bl.a.

Skrevet

Mine har ikkje ville sitta i vonga når dei er rundt 18mnd og kan komma seg fram for egen maskin...... Så eg har ikkje hatt med vongna ut på lenge. Men når me skal på ferie så blir nok trilla med også ser me om vesla godtar å sitta litt i den for å slappe av litt, kan jo ikkje bera på ho heile tida heller da........

Gutten vår på 4år er ikkje interesert i å sitta i vonga i det heile tatt. Han brukar heller ikkje sutt eller bleie....;)

Skrevet

brukte trille av og til når eldsten var 4 jeg på lange turer..

Skrevet

eehhhh.. for bleier kan det også være spesielle årsaker til sein slutt;)

Men generelt så er er enig med deg, HI. Vogna var i bruk berre sånn til 17.mai det siste året, eller egentlig året etter vognslutt som 3-åring;) Og det var like mykje for mor som for barn; sleppe å bære på alt mulig;)

Skrevet

Har ikke brukt vogna til guttungen på snart tre anne til 17 mai og på hunderfossen det siste året. Når vi var på hunderfossen i fjord sommer så ble vogna kun brukt til å ha sekker og andre ting oppi. Han oftret ikke vogna ett blikk en gang. han er veldig flink til å gå og vi har gått ganske lange turer hvor han løper foran eller bak og er super fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...