mammasgo`jente Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jenta mi på 14 mnd er ALLTID tett i nesen, selv om hun ikke er forkjølet. Hver morgen hun våkner er hun pottetett, og har store harde buser som tetter helt igjen. Når jeg får bort disse er hun fortsatt tett lenger inne og jeg hører det surkler veldig. Hun har problmer med å drikke når jeg ammer henne om morgenen og det blir me grining. Hun våkner også flere ganger om natten og vil stå opp ca 05. Dette er fordi hun er så tett at hun klarer ikke å suge på tutten, og jeg hører at hun puster for det meste gjennom munnen om natten. Hun er selvfølgelig trøtt og grinete siden hun sover så dårlig, og jeg er frustrert for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for henne. Det må jo vere veldig irriterende å hele tiden vere tett, og ikke klare puste gjennom nesen. Jeg spayer henne med saltvann hver kveld når jeg legger henne, og også flere ganger om natten, men ingenting hjelper. Kan hun vere allergisk mot noe når hun er så liten? Pollenallergi? Eller kan det vere polypper???
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Gå til fastlegen din og hør om dere kan prøve ut noe allergimedisiner,e vt andre tips. Be legen kikke på jenta di, og lytte på henne og til deg. Be evt om henvisning til øre-/nese-/hals lege.
Gerbera og avleggerne :-) Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Et lite tips: noen dråper morsmelk i hvert nesebor før sengetid, og hun kan puste igjen :-) Dråpeteller fås kjøpt på apotek. Ville likevel snakket med helsesøster/lege om dette. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå