Gå til innhold

Vel overstått 17 mai... og mimring 1 år tilbake....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da er 17 mai nr 2 du over. Og det er 1 år til neste gang. Neste år håper jeg det blir bedre vær, for jeg må si at regn, regn og atter regn la en demper på feiringen på skolen. Men vi fikk nå lekt litt inne. Droppet is og pølser. Tok det igjen hjemme hos bestemor istedet.

Vi gikk også i tog i regnet, Benedicte ble litt sint for hun ville jo ikke sitte bak den dumme plastgreie når alle barna gikk rundt henne....

På flyplassen da vi skulle hente bestemor var det mange som måtte snakke med Benedicte, der hun løp rundt i bunaden sin og det norske flaget og ropte Hura hora... (he he) hun sjarmerte mange turister der gitt..

Ellers gikk dagen veldig fint syns jeg.... kom plutselig på at vi hadde en slik link ifjor også... ta en titt på den og mimr bake... he he

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9325736

Nyt søndagen!

Klem fra oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da var 17 mai nr. 2 over :-) Jeg leste fra i fjor at det var skrik, amming og bleieskift. I år var gutten i bedre form. Vi var på slottsplassen og såg siste del av barnetoget. Han vaiet med flagget sitt og satt og gynget frem og tilbake i vognen sin og digget korpsmusikken.:-) Men det var skikkelig guffent vær, så vi droppet is og pølser også. Vi dro rett hjem etterpå. Tobias er fortsatt forkjølet, hoster og harker. Så det sure været var ikke noe å være ute i for han. Han var selvsagt ikledd festdrakten sin og var en staselig kar må jeg si :-):-)

Vi hadde egentlig planer om å reise til Asker til noen venner til samboer å grille. Men samboer var ikke i noe form, forkjølet og tung i hodet så vi droppet det. Han måtte legge seg nedpå og kvile. Jeg og Tobias gikk en liten tur ned til Grønland og såg på tivoliet i stedet.

Ha en fin søndag!

Skrevet

Vår feiring ble også litt hemmet av været ja. Gikk en tur på skolen i nabolaget. Der var kjøpte vi vaffel (som er kjempe-digg i følge Maja), og ble med toget et stykke før vi gikk inn og varmet oss. Skulle grille hos noen venner på ettermiddagen. Det ble imidlertid en stakkar som sto ute og grillet, mens vi andre holdt oss inne. Ble likevel en hyggelig dag. Maja fikk vinket med flagget, spist litt is - og vaffel selvfølgelig;-)

Skrevet

Hei,

Ja her koste vi oss ordentlig med mormor og morfar som var på besøk. Bestemor og bestefar var desverre syke så de fikk ikke feiret med oss. Vi tok oss en tur bort på skolen og så på barnetoget. Vi kom oss raskt hjem for det var skikkelig surt og kaldt.

Til lunsj hadde vi bestilt bord på Bølgen og Moi på Høvikodden. Storkoste oss der og lille M sjarmerte alle rundt seg, selv om hun kastet meste parten av maten på gulvet. Hmm, ikke alltid like sjarmerende. Hjemme igjen fikk hun skikkelig lekt med mormor og morfar og det er bare så stas. Mormor hadde kjøpt med noen fine baller som hun føyk rundt på rumpa for å hente. Vi fikk lagt henne i syv tida og da koste vi voksne oss med reker og ost og kjeks. Alt i alt en veldig hyggelig dag.

Skrevet

Her så hadde vi en rolig og avslappet start på 17 mai feiringen.

Barnetoget fra skolen her nede går rett forbi oss så vi sto og så på det i vinduet, Camilla lo og syntes det var stas :-)

Etterpå så kom farmor og farfar på besøk og vi dro for å besøke oldemor på 94 år. Hadde med oss brio-tralla til Camilla og det var utrolig stas å løpe rundt i gangene på sykehjemmet med tralla kan dere tro. Både for Camilla, de gamle og de ansatte.

Der hadde de også stelt i stand litt servering i kafteriaen så Camilla måtte jo innom der også for å sjarmere alle i senk i bunaden sin :-)

Etterpå så dro vi på besøk til onkelen og tanta til David. Der var det en stor hun som er blanding av doberman og rottweiler, og etter at Camilla ble skremt av en stor hun i Kristiansand så var hun livredd den. Skvatt skikkelig til hver gang den bevegde på seg og syntes den slett ikke var noe stas.....

Hunden er verdens snilleste så Camilla satt på fanget mitt og så på mens pappa koste med den. Det hele endte opp med at Camilla koste med hunden resten av dagen hehe. Greit at hun har respekt for hunder men vil ikke at hun skal være livredd, og det virker som at vi klarte å få bort den værste skrekken iallefall :-) Var ikke noe problem å leke på gulvet ved siden av hunden og den kunne også reise seg opp, gå litt og kommer for å legge seg ned igjen uten at hun nykket i det hele tatt...så flink atte :-)

Ble ikke mye is eller pølser på Camilla, den nye store "godteri hiten" er nemlig blitt cherrytomater og druer her i gården hehe, da er det koselyder i stort omfang :-)

Skrevet

Vel overstått, og selv om det er en kjempekoselig dag så er det litt godt når den er over ;-)

Vi hadde jo tenkt oss til byen, men siden det snødde og regna om hverandre så ble vi hjemme og fikk besøk av Mia's fetter med foreldre, og barna gikk innetog i stedet. Gåbilen var for anledningen pyntet med flagg som jo alle busser er, så Mia og Jeremy tok tur med å sitte på og dytte hverandre avgårde. Vi koste oss hjemme med mat og leketid før vi dro på skolen og pappaene absolutt skulle vinne alle bamsene de kunne finne. Etterhvert kom solen og vi dro hjem igjen for jordbær og is. En fin dag på tross av dårlig vær :-)

Skrevet

Åh det var rart å lese om forrige 17. mai. Har jo en dagbok fra den tiden også, og det kom et par tårer når jeg bladde gjennom.

Men, denne gangen var jeg ikke ute på permisjon, eller hadde ligget på sykehuset hele uken i forkant. Denne gangen hadde jeg masse tid til å planlegge, pynte og kose meg..

Pga kulden så utgikk tog i byen, vi så på barnetoget her i området, dro ut til noen venner i Heggedal og drakk kaffe, lekte og spiste pølse etc på skolen der.. Kjempekoselig, og masse plass til lilleM å herje og gå litt i finstasen!

Senere var vi hjemme igjen, tok en rask middagshvil og forberedte oss på å se borgertoget og jammen fikk vi ikke lurt i oss en is i det lille som var av solgløtt!

LilleM er så ivrig på gåingen at han fikk lov å "gå" i toget sammen med mamma, og du kan tro han var stolt! Viftet med flagget sitt (opp ned) og digget korpsmusikken som ingen andre. Og fikk mange kommentarer for sitt vinnende vesen og upåklagelige humør!

Til og med russen bød ham på øl, men mamma synes det fikk vente noen år til.. He he

Alt i alt, en kjempefin dag og noen gode minner å ta med seg når vi skal lage nytt album og ny dagbok.

Skrevet

Høres ut som alle har hatt fine feiringer, til tross for litt vekslende vær.

Vi var hos venner på frokost og venner på grillings på kvelden. Det var veldig koselig og Erica var i storform. Ingen is eller pølser, men lompe og biola gjør susen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...