AO3 Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jeg er 18+1 i dag, førstegangs, og har vel vært bortskjemt med å ha kjent mye liv, tror jeg. :/ Jeg har kjent liv hver eneste dag i over en uke, helt tydelig. I går var det mindre sparking enn vanlig, men jeg fikk da noen helt tydelige dult i går kveld likevel. Hittil i dag har jeg ikke kjent noe jeg entydig kan si er liv. Jeg prøver å si til meg selv at det er normalt, det er jo så tidlig... Det er helt vanlig å ikke kjenne liv hver dag så tidlig. Og det er ofte på denne tiden på døgnet at aktiviteten starter. MEN jeg klarer selvsagt ikke å la være å bekymre meg uansett. Det blir nok verre av at jeg skal på UL på tirsdag, og jeg har min sjefs historie friskt i minne - hun kom på ordinær UL, og det var ikke liv lenger. Ikke at jeg tror det skal skje med meg, men jeg klarer ikke helt å skyve de vonde tankene bort. Noen oppmuntrende ord hadde vært kjempefint, hvis dere har noen.
Vilde08 Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Vi har vel alle sammen hatt de tankene, og de kmmer sikkert flere ganger i løpet av svangerskapet..... Er selv 22+3 og har kjent liv siden uke 19. Den siste uken har det ikke hvert så ofte og ikke så harde spark. Så jeg på min side er bekymret fordi det ikke er så harde spark ennå! Fremdeles bare små dytt i ny og ne:) Men det går nok bra!!!! Det er lett å la seg skremme av andres negative opplevelser. Men faktum er at dette skjer uhyre sjeldent!!! Det er bare det at det er disse historiene vi hører og ikke mist husker! Ikke alle de millioner av svangerskap som hver eneste dag resulterer i et nytt liv:) Lykke til på UL
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Kjøp deg en baby doppler..Dette tok vekk mine bekymringer de første 20 ukene..Fikk høre fosterets hjertelyder når jeg ville..Du får kjøpt desse på ebay eller privat om du spørr noen her inne. (jeg skal selge min)
Yesss Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 JM sa til meg at frem til uke 28 så var det ikke unormalt og ikke kjenne liv hver dag, så jeg tror ikke du skal bekymre deg.
AO3 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg kjente heldigvis liv igjen i kveld. Ikke så mye som før, men helt tydelig der. Det har vært en dag full av mange tanker, selv om jeg prøver å skyve dem bort. Mye av det bunner nok i at jeg er veldig nervøs for ultralyden. Jeg skal være glad når den er (vel, forhåpentligvis) overstått.
Maracuya Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Huff det er et slit med alle bekymringene vi må ha. Først var jeg litt bekymra fordi det virket som alle andre kjente liv tidlig mens det var stilt hos meg. Så begynner jeg å kjenne liv og nå blir jeg selvsagt bekymra hvis det går en dag uten noe tegn til spark. På fredag var det skikkelig aktivitet og jeg kunne kjenne det utenpå magen :-) Men så var det rolig i helga (kanskje sammenheng med at JEG ikke var spesielt rolig og dermed ikke fikk kjent etter...). Skal også på ultralyd i morra, men jeg tror at både du og jeg kan glede oss til en sprellende baby på skjermen! Som noen andre sier her, en skal visst ikke forvente daglige spark før om flere uker enda. Jeg er forresten 18+3 i dag.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Hei! Du har masse plass i magen enda. Så babyen kan snu seg å sparke innover, hvis morkaken din ligger der den sparker vil du ikke kjenne det noe særlig så tidlig da den vil fungere som airbag. Håper dette roer deg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå