Gurine Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Noen som vet? Har hatt litt småblødninger. Trodde det hadde gitt seg, men så kom det igjen litt i går. Har ellers hatt lite gravid-følelse, og magefølelsen er i tvil om det er noe liv. Legen min mente det visst var unødvendig med tidlig ul, kunne derfor tenkt meg å forsøke å ringe legevakta, men vet ikke om de har mulighet for å ta ul der.
Dojamor Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Vet ikke om du har tatt kontakt med legevakten ennå, men jeg har ikke noen god erfaring med de. Jeg har trøblet masse i forhold til graviditet, og de første gangene henvendte jeg meg dit. Men der var det veldig lite hjelp å få såpass tidlig i graviditeten. MEN...de andre gangene har jeg ringt direkte på gyn på Elverum, og der er de kjempekoselige! De lytter godt til det du har å si, og dersom du er veldig bekymret tar de deg inn til en UL:-) Ring 06200 og be om å få snakke med jordmor på gyn:-)) Ønsker deg masse lykke til! :-)) Klem
Gurine Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Tusen takk for svar. Hadde samme inntrykket forrige gang jeg var gravid. Da hadde jeg også litt blødninger, og kom inn på legevakta til undersøkelse, men tror ikke de fikk sjekket noe egentlig, de tok i hvertfall ikke ultralyd den gangen. Har ikke fått tildelt fødeplass enda, men skal på Gjøvik da, men vi sokner til Elverum, så da er det sikkert greit å ringe dit. Hvis jeg ikke ringer i dag, så har jeg tenkt jeg kunne ringe jordmor i morgen og høre ang tidlig ul også, kan vel henvise de også kanskje?
Gjest 5 andre Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Har også svart på din baby... Kan være at de har ultralydapparat der, men tror ikke du vil få tilbudet. Da jeg var like langt på veg som deg første gangen, ringte jeg dit. Fikk høre at det sikkert var en abort - at å komme dit ikke ville gjøre noe fra eller til i så måte. Hun sa faktisk... Hvorfor ringer du hit med det??? Ikke noe vi får gjort noe med.... Du får kontakte lege om noen dager slik at de får tatt blodprøve, hvis du er usikker.... Bestilte selv privat ultralyd, og alt var bare bra med knøttet Hvis du er usikker, så bestill evt. tidlig ultralyd på Volvat (tror de er eneste private på hamar om dagen). Småblødninger er vanlig for mange. At man ikke føler seg gravid er også helt vanlig. Desverre er det mange legevakter som ikke tar slik seriøst hvis man er under tre måneder på vei.. Alt er sikkert helt bra med babyen din! Lykke til!
Dojamor Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Hei igjen! Jeg er litt usikker på om jordmor har mulighet til å henvise til UL, men hun kan iallefall ringe legen din og anbefale en henvisning:-)) De tar deg nok inn på Elverum...bare ta kontakt i morgen du:-) Alt er nok helt iorden...men jeg skjønner godt at du blir bekymret. Sender deg en god lykke til-klem:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå