Gå til innhold

Når søke om foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykmeldt nå og kommer til å være det frem til tremin, og da er det snittet av inntekten min de 4 siste ukene før jeg gikk ut i sykmelding som teller. Men det står jo ingen steder at jeg er SM frem til termin, for en lege kan jo ikke sykmelde meg i så lang tid på en gang. Er fortsatt 15 uker igjen til termin da.

Når kan jeg søke om foreldrepenger? Vente noen mnd til.. når søker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha søkt ca. 2-3 mnd før termin;) Det tar ofte litt tid å behandle en søknad, i hvertfall hos NAV, hehe..

Skrevet

Jah, akkurat det jeg tenkte på=) hehe...

Kan hende jeg skal ringe dem å snakke med dem i morgen å høre når de vil ha papirene, for jeg må samle inn litt forskjellige papirer fra begge jobbene osv... arg, til et styr det skal være!!

Skrevet

Ja det er ikke lett, hehe... Har aldri søkt om foreldre-penger før så gruer meg litt på en måte, hehe.. Men får det nok til;)

Skrevet

Shit, er det snittet av inntekten din de 4 siste ukene før man går ut i sykmelding som teller når de skal beregne foreldrepenger?

Isj, jeg var student frem til jul og hadde bare en 60 % stilling. Fra 1. januar har jeg hatt 100 % stilling, og har det t.o.m. 30.juni. Har vært 50 % sykmeldt hele perioden. Jeg hadde da regnet med at jeg hadde 6 mnd med full lønn, og at det var snittet av de 6 beste av de 10 siste månedene de ville bergegne foreldrepenger ut fra!!!

Skrevet

Jeg var lærling og fikk vite at det er snittet de siste fire ukene før jeg gikk ut i 100%sykmelding som teller, men at de kan gå lenger tilbake i tid om inntekten de siste 4 ukene ikke var presentable... Mye rot og skjønner det ikke helt selv enda men håper på en bra utbetaling når jeg skal gå hjemme.

De 6 beste av de 10 siste teller kun når du er oppmeldt som arbeidssøker og mottar dagpenger fikk jeg fortalt.. dette fant jeg ut etter 3 mnd med full jobbing i ekstrajobben min også for å spe på inntekten... synest det er fryktelig mange forskjellige meninger fra kontor til kontor.. så håper bare jeg har fått vite det som stemmer og at jeg ikke sitter igjen med 3000 pr mnd liksom=)

Skrevet

Å nei så kjipt! Har hele tiden regnet med at det var 6 av de 10 beste månedene som telte! Jeg får skrive et innlegg her å se om det er noen andre som vet det! I mellomtiden får vi krysse fingre:-)

Skrevet

Får gjøre det, åh håper for min del at det ikke skal være på noen annen måte men for din del bør det være anneledes... uff..

Skrevet

Det holder å søke 1mnd før. Dersom abeidsgiver setter frem krav, gjør de ikke det før siste lønningskjøring uansett. Søknaden blir heller ikke behandlet før etter du har født. Sånn var det med meg ihvertall. Hadde derimot et hespetre av en saksbehandler på NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...