Gå til innhold

noen som har vært på tidlig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var dere på det? Hvor langt på vei må man være for å se at fosteret ligger der det skal og at hjertet slår? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 7 uker er fint å gå. Da kan man se om hjertet slår og om det ligger der det skal. Mange går også ved 12 uker, det er liksom en milepæl det også.

Skrevet

Jeg var på ultralyd da jeg var ca 8 uker på vei, du ser fint om det er noe der da... :) En liten klump i magen :)

Skrevet

eg gikk når eg var 10 uker og 12 uker. da såg vi hvordan den lå og om hjertet slo:)

tror hjerte begynner å slå når det er 6-7 uker (?)

Skrevet

Hvis du bare skal se hvor den ligger og at hjertet slår kan du gå fra uke 7, men hvis du vil vite litt med må du vente enda noen uker...

Jeg var så heldig å komme til en gynekolog som har speialist i dette med fosterutvikling (overlege på gyn), og han anbefalte uke 13-14. Da kan han studere hjertet skikkelig, alle fire hjertekammer osv. Han kan også se etter nakkefold (down syndrom), og se på de andre indre organene. Så jeg bestilte time da jeg akkurat hadde rundet uke 14, han tok da både innvendig og utvendig UL og sjekket at alt var som det skulle.

Skrevet

Var i uke 5, da var den ingen hjerte som slo. I uke 6 var det et hjertet som slo, så ikke at det slo.. Tok på sånn varme greier de har på ultralyden og da så man at det pumpe blod rundt i kroppen på den.

Med forrige så vi det slo i uke 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...