Gå til innhold

Urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal innlegges på sykehus mandag og skal ha en massiv urinprøve natten før.

Han skal på kvelden tisse i do som vanlig, og tidspunktet noteres. All urin etter dette, inkl morgenurin, skal samles. Så skal en prøve på 20 ml tas av alt det som er samlet.

Har planer om å sitte oppe i natt så jeg oppdager om han går på wc. Men det store spørsmålet er hvordan jeg skal ta denne prøven.

1. Legge pose i wc og samle opp

2. Uridom ( en type "kondom" med urinoppsamlingspose på)

3. Urinflaske som jeg smuglåner med hjem fra jobb

Eller om dere har andre alternativer.

Jeg er redd med nr 1 at noen andre i huset bruker wc løpet av natten og glemmer fjerne posen først. Eller at han skal ha avføring og ødelegger prøven som ligger der...

Jeg er redd med nr 2 at han river den av...

Jeg er redd han kvelver flasken... eller bommer...

TIPS?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er gutten da?

Skrevet

seks år...

Men han er helt i transe når han går på do. Går ikke an å snakke med han for å få frem noe... Nesten i svime...

Skrevet

Hehe.... har hatt en slik 6 åring selv, han er nå 10 og fortsatt sånn.

Tja... dette blir ikke enkelt, du klarer ikke å vekke han før han kommer seg på do da om du "våker" over han. Ligg på samme rom som han.

Tror jeg ville gått for å rappa den på jobben løsningen.

Skrevet

Er den jeg og heller mest mot, men trengte høre det fra andre, evt om de hadde andre løsninger.

Husker på sykehuset sist, da var han helt vekke og "drita full". Sjanglet og snøvlet, og endte opp med å stå å pisse ned på sengen hvor jeg og nye babyen lå. Han har ingen hukommelse fra dette. Var nesten umulig å vekke han...

Skrevet

Uff da, vi har opplevd en del nedpissing her også.

Det skal ikke være så greit.

Jeg ville nok gått for nr 3 på lista di, men det er jo mulig det snart våkner noen kloke dibbere med andre råd :o)

Lykket til hvertfall!

Skrevet

Har jo frem til leggetid i kveld, så får komme inn igjen og sjekke løpet av dagen. Takk masse for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...