SaDa Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Min svigerinne ringte meg sist søndag og spurte om å få låne buksa og skjorta til festdrakten som er for liten til gutta her. Selvfølgelig fikk hun det, men nå virker det som hu trur hu har fått den. Hun hadde ødelagt den man knepper sammen skjorten i halsen for å bruke knappen på vesten de hadde til gutten. Han trang jo ikke den når han hadde sølje sa hun. Ble helt satt ut jeg.. Hu fikk jo bare låne tingene, så ødelegger hun noe for å reparere på sitt eget.. Den festdrakten fikk eldstemann i dåpsgave, derfor vil jeg ta vare på den. Men når knappene til skjorta ikke er der, så blir det jo ikke det samme. Mulig jeg overreagerer nå, men syntes det er unødvendig å ødelegge noe som ikke er sitt uten og høre med den man låner av. Kunne aldri falt meg inn.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Si fra da....det er nemlig lov...du trenger knappen når du får drakta tilbake. Men utrolig frekt av henne....noen folk tenker med ræva..
najs Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Si det rett ut: - Du spurte om å få låne, det betyr ikke å få, og da ødelegger du dåpsgaven til sønnen min. Fiks det og gi tilbake alt til meg! Det går rett og slett ikke an.
Northernlights Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Si du vil ha den tilbake, så det ikke går i glemmeboka. Og lær av det: ALDRI lån bort noe til henne igjen...hun eier jo tydeligvis ikke respekt for ting hun låner...
SaDa Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. mai 2008 Vurderer sterkt å gjøre det.. Men er litt pysete av meg.
SaDa Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2008 Mulig de tar det for gitt at de har fått det siden de veit vi ikke skal ha flere barn og de tidligere har fått drøssevis av klær som vi ikke skal ha tilbake. Men de spurte bare om å låne og jeg sa ikke noe om at de skulle få det. Hadde det ikke vært dåpsgave hadde jeg ikke brydd meg.
SaDa Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2008 3 småkrapyl: Jeg ble så sjokert at jeg klarte ikke si noe. Irriterer meg så fælt at jeg ikke får sove. Siste gang de skal få låne noe. Frister ikke å gi de flere klær etter gutta, trur vi heretter kommer til å gi det til andre som trenger det mer og seter mer pris på det.
Tjobing! Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Greit at man ikke får sagt noe der og da. Men da må man gjøre det når man har fått igjen "pusten"! Visse ting skjønner jeg ikke at man tier om og finner seg i. Andre får jo gjøre akkurat som de vil, og det må jo føles utrolig kjipt?
Carta Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Si det til henne som det er. At du ble lei deg for at ho ødela skjorta, da det faktisk var en av dåpsgavene til sønnen din. (også kan du jo legge til at du skal ta vare på den for affeksjonsverdi eller fremtidige barnebarn eller noe.) Jeg er skikkelig dårlig på sånne ting selv, men innimellom må man jo bare kvinne seg opp og si ifra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå