Gå til innhold

Tenker jeg 'grådig'? (inspirert)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla hadde bursdag 17. mai,skal feires søndag.

Har hatt en travel uke på jobb og dårlig tid til å bake.

Svigerinna mi sa at hun kunne godt bake ei kake å ta med,en verdens beste.

Ble veldig glad,og sa at det var fint.Og jeg kunne godt betale ingrediensene.Det ville hun.

Da jeeg hentet kaka,skulle hun ha 150,- .

Tenkte; Oi,det var dyre ingredienser!

Men det var kanskje ikke så ille? Syns denble litt dyrere enn ventet nemlig....

Men den er sikkert god;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok hun virkelig betalt for det???? Ja ja, sånn gjør ikke vi det, vi hjelper hverandre når det trengs og ingen krever noen betaling .... merkelig opplegg synes jeg...

Skrevet

Her bakes det også "gratis" mellom hverandre.

Mye av ingrediensene er jo litt her og litt der. Gjerne av varer ejg har i skapene fra før av, eller bruker ofte i andre ting.

Smør, melk, bakepulver, sukker, mel, melk osv. Er noe annet med fløte feks som må kjøpes spes til akkurat den tingen og som bare blir brukt der og da. Vanligvis går det jo en hel pakke hver gang.

 

Med 150kr høres det ut som om hun har tatt butikkprisen for alt?

Skrevet

Ja,både min bror og søster tar med hver sin kake,men vi er litt 'rundere' sånn.Dette er dama til min manns bror,og de er veldig 'økonomiske'.Hun kunne også godt hjelpe med litt i huset hvis jeg trengte,skulle bare ha 250,- i timen;-)

Vasket selv jeg;-)

Skrevet

Synes også det var litt rart å betale for at noen i familien skal ha betalt for å bake kake,men er jo ikke det som er spørsmålet. Hehe Aner ikke hvor mye sånt koster jeg,så kunne vel lavære å svare her... Jaja. 2 øl etter en hektisk dag. Nå må jeg legge meg.Ha en fin bursdagfeiring i morgen dere også :0)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Syns det var rart å ta betalt for å bake en kake til svigerinnen sin jeg da... Man har jo som regel en del av ingrediensene i huset allikevel, og det er ihvertfall sjelden det er mye jeg må kjøpe. grunnvarene (mel, egg, sukker osv) har jeg jo i hus...

Nei der syns jeg hun var litt grådig...

Skrevet

Oi,ble litt feil her. Tåler ikke noe i dag! NATTA :0)

Skrevet

Oi, det syns jeg var veldig merkelig:-O

 

Jeg tilbyr meg ofte å lage kaker fordi jeg syns det er gøy, og krever eller forventer aldri penger for det.

Men mamma har en tendens til å stappe noen kroner i lommen min selv om jeg sier nei da;-)

Skrevet

Det er en fin måte for henne å tjene ekstra penger. Det er vel greit hvis hun sier i fra om prisen på forhånd?

Skrevet

Jeg mente det når jeg sa jeg kunne betale ingrediensene,men det er kanskje litt ekslusive egg i den da...He-he...

Skrevet

Hadde aldri i verden tatt betalt for å bake en kake til hverken venner eller kjente! Da skulle det ha vært en kake med dyyyyre ingredienser ihvertfall!

En verdens beste koster ca 20 kr INKL strøm å bake!

 

Tydligvis så har hun måttet bruke strutse-egg og andre overøkologiske matvarer for å komme oppi den prisen der jo!

Skrevet

....eller kanskje hun har inkludert timeprisen, og mener hun er særdeles billig:-p

Skrevet

Hehe.....

 

Tja, kanskje hun er billig ja, men det må være i et annet rom en kjøkkenet da ihvertfall! ;) hehe.....

 

 

nei fy nå var jeg stygg! ;) tihi!!! ;)

Skrevet

Ta betalt for å bake en kake for sin egen niese??? DET er grådig!

Jeg tilbyr meg alltid å lage kake/mat til sånne ting, men har ikke falt meg inn å skulle ta betalt for det!

Skal lage potetsalat til min kjæres fetter når han skal konfirmeres, men å ta betalt for en pose poteter og litt rømme liksom?

 

Det koster jo ingenting å bake en kake, så og si alle ingrediensene har man i skapet fra før og man bruker ikke en hel pose mel, sukker osv i en kake.. Herrefred.

Skrevet

Det var da noe sært.

 

Men folk er overrasskende sære - ser man jo her inne.

Skrevet

Siklus - SKRIVEPOLITI!!!!!!!!!

 

Overraskende med én S ;-)

Skrevet

Det er sant;-)

 

 

Og ang om pris på forhånd,vi hadde ikke avtalt pris.bare at jeg skulle betale utgiftene til bakevarene.

Skrevet

I know. Vurderer hele tiden om jeg skal ta en s eller to s'er - sjekket det opp mang en gang. Så jeg bytter litt på:P

Skrevet

Neste gang kan du tenke på at det ikke er over rumpa (over ass :-P)

Skrevet

Du kan jo spørre henne med litt sånn humoristisk tone om hvilke luksuriøse ingredienser hun har brukt ettersom hun kom opp i den summen der kun for indgrediensene! ;)

Gjest irismor
Skrevet

Hun har vel vært å kjøpt alle indigrensene i butikken.

Så da spør du om å få tilbake restene av indigrensene.

Nå har ikke jeg oppskriften til verdensbeste i hue, men man bruker vel ikke 1 kg sukker,2 kg hvetemel og 12 egg osv....

Spør om å få tilbake restene du ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...