Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Siden det er så mangen som ikke liker at vi som ammer slenger den ut her og der, så tenkte jeg vi måtte ha en tråd om hvor den "rareste" plassen dere har ammet? Ammer selv på kafè, på senter, ute på benker, å overalt hjemme.. Ja til og med ammet på do en gang (hjemme)
Galskapens overhode Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 guttungen ble sulten da jeg skull ekjøre tanta hans til butikken en dag.. så jeg satte meg i passasjersetet i bilen og ammet der.. etter den gang har det blitt et naturlig sted for oss å amme Baksetet er så trangt med 2 barneseter og det er ikke plass til å amme ved rattet
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Jeg var vitne en gang til ei som sto og ammet i kassa på H&M, mens hun slang klærne på disken og fram med lommeboka..
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 på cafè, i butikken, på et stappfullt tog sittende på gulvet mellom vogna og et sete, (og på lokaltog da), i parken, stående/gående hjemme da snuppa var skikkelig overtrøtt, på en fortauskant på vei hjem, i bilen (på en parkeringsplass) ... må man så må man!!
OsloMor Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Verste jeg har sett, er ei som gikk rundt med en nyfødt baby klistret til puppen (genseren var godt dratt opp, så ingen nevneverdig diskresjon å spore der nei) på venterommet hos tannlegen. Det var jo sofaer der, skjønte ikke poenget med å vandre rundt på venterommet (stort venterom) slik, ganske harry synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Guuuuuuud, så teit! Høres ut som om dere tror dere er skikkelig revolusjonære som ammer overalt! Hallo??!! Den kampen er over! Amming er akseptert i Norge!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Jeg ammer når hun er sulten, samme hvor. Tror faktisk det irriterer folk mere med en hylskrikende baby, enn at en mor ammer når det er behov, samme om det er på 17 mai fest på bygdahuset (som i dag), eller på en benk på kjøpesenteret, ute på en fortauskant eller på bussen.. Ammer ofte i bilen også.. Og jeg har bare fått koselige kommentarer på det. 3 ganger på kjøpesenter har eldre damer kommet bort og sagt at det er koselig å se. Og det syns jeg er kjekt, for det har vært så mye avisskriving om at man ikke skal amme hvor som helst. Så gi barnet mat når det er sulten.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Til anonym 00:09, du trenger vel ikke komme med spydige kommentarer???? Det står jo "til oss som ammer.." så da kan du vel bare drite i å kommentere..
majsenna™ Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har hengt over bilsetet til snuppa og ammet fordi vi ikke kunne stoppe bilen...
Krokka og prinsessa Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 hehe, ja jeg har ammet mange rare plasser. Vanlge plasser som i butikken, i bilen, ute, hos folk osv. Men jeg har også stått bøyd over snuppa og ammet henne mens hun har ligget på en benk og blitt behandlet av fysioterapaut. Og har selv sittet i grønnsåpebad med rompa pga hermorider. Satt i foten av dusjkabinettet. Så kommer pappaen inn med snuppa og sier hun er sulten. så sitter jeg da der og ammer med rompa i bløtt!!! Og det verste: Han går ut!!! Så når hun er ferdigpist så ble jeg sittende der med henne og kom meg ingen vei!!!! Hun var så lita nemlig......måtte enda støtte hodet og greier...... Jeg kokte av sinne til slutt, da han endelig kom inn igjen etter 15 min.!! Ler av det nå..........
mai mammaen til to Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 jeg ammet uten for prixen her forrige dagen... når snuppa var liten så ammet jeg langs veien.. hehe.. stod på fortauet og ammet jeg... hun var jo sulten og jeg var langt hjemmefra...
du og jeg og vi to Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Kanskje ikke så rart, men det føltes litt merkelig da jeg dro frem puppen i kirka etter dåpen til mini. Det var etter at alle hadde gått, og vi satte oss i en krok veldig diskret...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Måtte ammer i en begravelse, hun begynte å hyl skrike.. Til slutt måtte pappaen bare ta hun med ut i vogna en tur, da sovna hun:) Ellers ammer jeg når jeg må, vil hun ha mat må hun jo få mat:)
mammalade4 Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 må bare si at det er ikke alle som er like glad i amming, har lest mange slike anonyme innlegg i aviser (blant annet Nordlys) om folk som irriterer seg over mødre aom ammer på kafeer og restauranter osv, så det er dessverre ikke like godtatt av alle selv om vi er i 2008. Jeg driter i det da og ammer hvor enn det måtte passe seg, men prøver å være litt diskret da og ikke vifte med puppen åpenlyst. Jeg er jo trossalt en vanlig jente og har sett nok av gamle mannfolk sikle når man sitter og ammer faktisk. Ikke noe særlig... :-)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 jeg har ammet på egon i går, det var jo 17.mai og det er jo umulig å finne andre steder! gjorde det selvfølgelig så diskret jeg kunne.. og har ammet i bilen noen ganger, og i trappen på vei opp til et legesenter.. var jo ingen andre steder! er ungen min sulten, får han mat! enkelt og greit!
Bunnies by night Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Før jeg fikk barn selv tenkte jeg at når JEG blir mamma skal jeg tenke meg godt om før jeg tar ut puppen og i det minste dekke meg godt til! Men så ble jeg mor da - og hva skjer - jo etter litt offentlig ammevegring så kastet jeg meg ut i det, ungen MÅ jo ha mat, og jeg føler meg utrolig heldig som kan amme å slippe å bruke flaske, er jo så deilig å ha med maten overalt uten å måtte forberede noe;) Men prøver selvsagt å ikke vifte puppen med puppen da *ler* Første gangen jeg hoppet i det og ammet offentlig var faktisk i en spillebutikk. Sønnen min var to uker og skrek som et lite orkester etter mat, så jeg måtte bare sette meg ned i sofaen der man sitter å kan prøve ulike spillkonsoller og ammet han *ler* Heldigvis var det like før stengetid så det var relativt tomt i butikken og ingen i sofaen hehehehehe
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #17 Skrevet 18. mai 2008 Har amma på kafeer og resturanter, inne på coop obs, i bilen, stående, liggende, i badekaret, mens babyen låg på stellebordet, i kyrkja, ute på en benk, i parken, i barnehagen til eldstemann, på kjøpesenter, på bakrommet på jobben. Jeg ammer akkurat der det passer oss, så får de som ikke liker det bare se en annen vei!
Yrha Skrevet 18. mai 2008 #19 Skrevet 18. mai 2008 På en bagasjetralle midt i en lang innsjekkingskø på flyplassen..
Krolla og Theodor Skrevet 18. mai 2008 #20 Skrevet 18. mai 2008 Jeg ammet ham i en begravelse forrige uke - veldig diskret riktignok. Har også ammet på flyet og måtte stoppe bilen og amme ham i en busslomme (satt i baksetet - gikk en fyr forbi, han lurte nok fælt). Ellers forsøker jeg å amme så diskret som mulig og slenger ikke puppen ut til offentlig skue. Syns Boob-ammetoppene er fine der, da syns jo ingenting :-)
slikkogingenting Skrevet 18. mai 2008 #21 Skrevet 18. mai 2008 Ammet i bilen flere ganger. På rasteplasser. Måtte ta av og stoppe på en liten skogsvei en gang. Benker ute i sola:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå