Kirsebæra Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Har jo, som en del vet, en prolaps i ryggen. idag har jeg gått lenge på asfalt...herreguuuuud for ett styr! og i tre tiden begynte det å gjøre så sinnsykt vondt i ryggen. når jeg gikk strålet det ned i låret og opp igjennom ryggen. når jeg sitter i ro så kjennes foten min(venstre) ganske tung ut i forhold til høyre og det prikker i den. med en gang jeg begynner å gå så stråler det ned i foten og i ryggen. JEG tror det er pga at jeg har gått så lenge på asfalt, men igjen, det har ikke strålet så mye før....men da....vil dere si at jeg bør ringe legevakt i kveld(eventuelt i morgen om jeg ikke er bedre) eller kan jeg vente til mandag og ringe fastlegen? er ikke vondt når jeg sitter i ro annet enn den prikkingen...er ikke noe følelsesløs heller...så jeg vet liksom ikke...prøvde å ringe legevakten litt tidligere i kveld, men jeg satt i tlf i ett kvarter før jeg ble brutt pga ingen som svarte på så lenge og prøvde igjen, men satt igjen i over ett kvarter før det ble brutt....derfor tenkte jeg ås pørre her....
Amy=) Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 har 2 prolapser selv,og kan si at det ikke er farlig. Bare j... vondt og ubehagelig!!Er egentlig ikke noe dem får gjort på legevakta annet en å gi deg medisiner. Lykke til! Prøv 2 parasett og en ibux sammen,hvis du har det.
Kirsebæra Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2008 Ja det var det jeg også tenkte på...at dem ikke kan gjøre noe...men var usikker for jeg har joa ldri hatt dette før så var litt usikker på om detk unne være falirg...men har jo ingen lammelser....har jo hatt samme vondten før, men ikke strålingene...men nå ligger det mest sannsynlig en nerve i klem...har gjort det lenge så er nok bare den som er blitt irritert...hørtes veldig logisk ut i hodet mitt i allefall...
Lilleprutt Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Har også to prolapser, og det som hjelper meg er å ligge på siden når jeg sover og hviler. Har ryggen hatt mye press kan det noen ganger ta et par dager før symptomene blir helt borte.
Amy=) Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 helt riktig at det er nerver som liggger i klem, men det er ikke farlig i det hele tatt. eneste du skal vøre obs på er hvis du ikke får gåttt på do. du kan få muskel avslappende sprøyte på legevakten forresten. eller morfin. men råder deg uansett til å ta kontakt med fastlegen til uka. aaaSå kan han sende deg videre. God bedring. Husk at dette kan ta tid før du blir bedre. Dem sier at prolapser skal trekke seg tilbake i løpet av 4-6 uker, men noen ganger kan det ta lengre tid.
Kirsebæra Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har hatt to prolapser nå siden september....de klarer ikke helt å forstå hvorfor jeg ikke er blitt bedre....eneste som skjønner meg er legen...altså, alle andre bare ''gå tur i skog og mark, det blir bedre'' men det blir ikke det. det blir bare verre da. da får jeg disse vondtene som jeg har nå, men ikke strålingen eda..men uansett, blir ikke bedre av å gå....selv ikke på ujevnt terreng...da blir det faktisk verre enn å gå på asfalt.... må vel få ny henvising til sykehuset....kunne ikke komme forrige gang..de skulle prøve å sette en sånn spinal injeksjon for å se om den trakk seg tilbake....får håpe jeg får en slik henvisning nå....
Kirsebæra Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2008 Tok meg to paracet, hadde ikke ibux, men jeg kjenner det nå. smerten er der enda, men myyyyye mindre. kan faktisk sitte ordentlig nå uten at det er vondt. har ikke prikkingen heller og foten kjennes ikke så veldig tung ut nå i forhold til den andre. men er det ikke bedre til torsdag ringer jeg legen min...men hun har jo ferie så da får jeg en annen lege...off...har litt sånn legeskrekk med leger jeg ikke kjenner=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå