Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har alltid ønska oss hund men har egentlig lagt det litt på is.. men nå har vi fått spørsmål om å overta en berner sennen tispe på 2 år som er kjempe snill og rolig. ho passer liksom oss veldig bra sånn i måten ho er på men jeg er så innmari skeptisk med tanke på størelsen hennes og all den pelsen.. er det noen med noen tips?

altså om dere kan gi meg noen gode for og imot berner sennen hunden. vi har 2 små unger på 1,5 og 2,5 og bor landlig til på et små bruk (uten dyr) kommer til ågå tur i ca 1 time om dagen.. kan godt få tips om andre raser også om dere har noe på hjertet..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg kan si om hund er at ja, det er mye jobb, og hår og sånn, men gleden over å ha hund overskygger all jobben. Det å ha hund beriker livet. =)

Og barn som vokser opp med hund har større sjanse for å slippe unna allergi.

Og om du har litt lyst på hund, kommer du helt sikkert ikke til å bli skuffet. De blir som barna dine.

Det er i allefall sånn det var for meg å ha hund. Vi måtte dessverre avlive vår kjære Nero for 3 månder siden pga sterk grad av hoftesykdommen HD. Savner han noe sinnsykt.

Og ville ikke vært uten de årene vi hadde sammen med han for alt i verden.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Huff...sikkert fine hunder, men har hørt at man må støvsuge mange ganger for dagen med dem i hus...Jeg tror de sikler en del også. Og de lever veldig kort tid...Jeg hadde aldri villet hatt en slik. Men det er nå min mening...Det positive er jo at den trenger ikke så masse mosjon som andre store hunder...Vi hadde en veldig flott hund for et par år siden....Man kan si hva man vil med rottweiler, men de er så nydelige og kloke. De derimot trenger litt fysisk trening og psykisk stimuli. Tisper er absolutt og anbefale, siden hanbikkjene ofte kan bli litt eiersyke. Bikkja blir som du vil ha den og det er strenge regler på oppdrett av rottweilere i Norge. Slik at man får sunne flotte hunder visst man kjøper en rottweiler i Norge...Den absolutte perfekte hunden for meg. :)

Skrevet

de røyter jo en god del da, men det gjør jo de fleste hunder.. Men bernersennen er en vanvittig fin hund!

Skrevet

Guuud, så heldige dere er! Har veldig lyst på akkurat en slik hund! Men sambo er dødsallergisk :(

Har kun hørt fine ting om denne type hund. Rolige, med godt gemytt osv.. Personlig syns jeg at alle familier skulle hatt husdyr, og lært barna sine å ta vare dyr. Det værste jeg ser er barn som kun vil drepe og ødelegge små dyr... Og det ser jeg uroligende ofte... Kaster steiner på måker o.l.

Skrevet

Ikke en rase jeg hadde orket å ha i hus,hvertfall ikke med små unger i tillegg.Mye pels,røyting og sikkel..

Skrevet

Nydelig hunderase med et flott gemytt=) MEN de røyter mye...Så om du tåler hår og liker støvsugern så go for it!

Skrevet

Berner Sennen er den perfekte familihund. Snille og sirkulerer rundt familien sin hele tiden for å passe på.

MEN de egner seg ofte dårlig for omplassering siden de knytter seg voldsomt til eieren sin.

Så tar dere over, overta med forbehold.

Skrevet

den hunden som vi har hilst på sikler i hvertfall ikke men den har jo mye pels da.. det er nett det som er problemet mitt. vil jeg meg selv så mye pels liksom .. når hunden først er komme til gards kommer vi til å like den uansett utseende og størrelse men det er derfor jeg vil tenke meg godt om føt vi blir glad i den.. jeg tenker at det kansje kan være et minus at den er så stor med tanke på å få andre til å passe o.l...

Skrevet

vi fikk et veldig godt "forhold" til ho da vi var å hilste på ho. ho ville liksom være med oss hjem og var bare opptatt av å kose med oss.ville opp på fanget(!) og kose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...