Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Hei hei. Jeg lurer på hvor ofte og hvor mye mennene deres er ute sammen med kompiser ol for å ta seg en øl eller flere... Vi fikk en datter for 2 mnd siden. Mannen min er veldig sosial, og har mange venner, men i det siste har han vært en del ute.. Det blir bare noen øl sammen med kameratene, men det begynner å irritere meg. Jeg sitter hjemme med den lille mens han er ute. Har vært ute med venninner selv, men da har jeg alltid med tulla, og jeg er ikke borte mange timer av gangen. Vil ikke nekte han å være sosial heller.... bare lurer på hvordan andre menn er..
petite fleur Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Nå er min ekstremt hjemmekjær da, akkurat som meg....Men vil tro han er ute med venner 1-2 ganger i måneden. Vi drar heller på besøk sammen eller får besøk hit. Hadde også blitt irritert hvis han han hadde vært på dill ofte, når man får barn synes jeg prioriteringene bør endres litt.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 før vi fikk gullet gjorde vi alt sånt sammen. Svært sjeldent at vi var ute hver for oss, kun ved julebord med jobben feks. Etter snupp kom til (7,5 mnd er han nå) så har sambo vært ute ganger. Men han har i tillegg vært på 4 turer med jobben, hvor det har vært sosiale ting på lørdagene de 4 helgene. Første gangen var da snupp var 3 mnd, så 4 mnd og nå var han ute å feiret seier til det laget han heiet på Jeg syns det har vært helt ok, men har syntes det har vært deilig å ha han hjemme. (og han syns det er godt selv også). heldigvis har han forstått at livet forandrer seg etter en får barn (han er forresten 25). Jeg har hørt flere ganger han forklarer dette til kompisene sine, at han vil ha tid sammen med meg i helgene siden han jobber så mye. Snakk med han om det!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Såpass ja. Vel, i det siste har han hvertfall vært ute 2 ganger i uken.... Helt enig at prioriteringene bør endres litt. Man skal jo ikke gi avkall helt på sitt sosiale liv heller men det finnes jo en mellomting. Det er jo snart sommer og sol, men det er ingen unnskyldning egentlig.... Huff, har jo fluss av hormoner også Flere som har det på samme måte?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Det er jo overhode ikke unaturlig at du føler det slikt, hadde gjort akkurat likens! Husker jeg tenkte masse på dette, for før var vi begge super sosiale. Så jeg var liksom redd for at sambo skulle fortsette uten meg om du skjønner? Som sagt snakk med han, 2 ganger i uken er ALT for mye spør du meg! Du trenger jo hjelp og vil ha han hjemme litt også. Fortell hvordan du føler det! det er jo en stor omveltning å få barn, og dere er to om det arbeidet! en forståelsesfull klem fra
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Takk for gode ord! Ja jeg får prate med han om det. Jeg trodde han skjønte dette selv, men siden jeg ikke har sagt noe, så tror han vel det er greit... Menn er dessverre ikke tankelesere som vi tror.. Godt å høre at det ikke er unaturlig å føle det slik. Er veldig sosial selv, men dte blir jo veldig anneledes når man har fått barn.... Lille tulla vår er jo kun 2 mnd og er jo veldig avhengig av meg pga pupp etc. Blir menn mere knyttet til barnet når det blir litt større? Det virker som det ikke har gått opp helt for han at han er blitt pappa på en måte....
Dunder Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Synes det er ganske innlysende at det bør være likt. Altså at dere går ut like mye hver (altså uten barn). Jeg skjønner ikke at dette kan være et tema en gang?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Etter det jeg har lest så kan fedrene ha vanskeligere å knytte seg til barnet, mange kan slite med dette helt til barnet er året. Men nå er det jo bare 2 mnd siden du fødte så det fars følelsen kommer sikkert etterhvet skal du se:) Jeg anbefaler deg uansett å faktisk gi han e tankevekker, for som du selv sier så har du ikke sagt noepå dette før. Han har trodd at dette er OK! Forklar at det er viktig at dere bruker tid sammen, både dere to og dere tre:) Jeg tror at jo mer tid han tilbringer med datteren sin, jo mer knyttet vil han bli til henne. (og da vil det kanskje gå opp for han?=) Eller s så vet jeg ikke om du har prøvd å dra en tur ut? Tenker da feks ta en times tur ut på shopping etc. Jeg gjord det da snuppen var 5 uker for 1 gang. Pumpa melk, og sambo hadde han da. Jeg syns det på en måte var skikkelig fælt å ikke ha 100 % kontroll, men han bel så utrolig mer selvsikker etter det:) Og om det blir problemer så kommer du selvsagt bare hjem:) Men tror det er viktig at de får noen utfordringer, og tid alene med nurket:) Som jeg skrev så er jeg også svært sosial, men jeg har faktisk enda ikke vært ute på byen. Det har ikke føltes naturlig og jeg har ikke hatt behov for det. Og nei, de er ikke tankelesere, selv om vi kanskje ofte tror det;) hehe.
Dunder Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Det finnes kvinner som sliter med morsfølelsen. De stikker ikke av fra ungen sin av den grunn. Man har et ansvar selv om følelsene ikke er der.
Fire småtroll Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men her i huset har dette forandret seg veldig ettersom årene har gått... Mannen min er også veldig sosial, og for 10 år siden var det nærmest umulig for han å si nei hvis noen ringte og ville ha han med på noe, men den gangen var det greit, vi hadde jo ikke barn da. Men gradvis har det blirr mindre og mindre flying i helgene, nå er han snart 38 år og er ute med kompiser i helgene kanskje en gang annenhver måned i snitt. Han er fremdeles veldig sosial, og møter komriser ofte, men mer i ukedagene. F.eks kan han møte en kompis klokka åtte (etter at ungene er i seng) også går de en tur i en time før han er hjemme i sofaen med meg igjen. Eller han stikker bort til en kamerat og hjelper med å mekke litt på båten eller noe en times tid. Han er nok ute av huset for å prate med kompiser ihvertfall 3-4 ganger i uka, men det er sjelden det går utover meg eller ungene på noen måte.. Han oppfordrer også meg til å ta en tur ut så ofte som mulig, han er gjerne hjemme med ungene uten meg, men jeg har ikke så stor "utferdstrang" som han da. Alt i alt funger det greit her, lite frustrasjoner, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 min samboer er på fotballtrening 3 kvelder i uken og ser 1fotballkamp med guttene, men dette er som regel etter sønnen vår har lagt seg og da syns jeg faktisk det er deilig med litt alenetid... samboeren min jobber i nordsjøen så han er hjemme 4 uker av gangen og da er han hjemme hele dagen!!!!! så alt i alt så går ikke det ut over sønnen vår, bare sosial-par-forholdet vårt!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 min er på fotballkamper annenhver søndag. reiser tili å kommer hjem i 2-3 tida på natten (må reise eit stykke') ellers går vi ut ilag. med mindre det er noe spes som skjer, som jentekveld, utdrikkingslag eller noe... min var utroli mye ute før, mens eg gjekk gravid (han fikk lov) men etter snuppa kom, så er det kun fotballkamper å når vi begge går ut ilag.. eller er han en del med kompiser på kveldene å "råner" litt..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Det har lett for at det blir slik at mannen får forlate redet oftere enn oss mammaer. Det er vel flere grunner til dette. Føler av og til at det forventes at det er mammaen som skal ta hovedansvaret. Vet det ikke er slik overalt, men ser ofte eksempler på det...Jeg synes også at det ikke lenger er like fristende å fly ute til stadighet, men selvfølgelig skulle jeg gjerne vært ungefri noen timer nå og da. Her er ikke sambo ofte ute, men er det noen av oss som får tid til seg og sitt, er det han. Dessuten jobber han mye, men selv føler han det ikke slik. Han har noen merkelige arbeidstider, så jeg ser ikke mye til han egentlig. Ikke barne heller. Så jeg mener faktisk det skulle være slik at jeg også kom meg ut innimellom, om ikke annet for å reise på besøk alene en stund på kvelden. Men dette blir det ikke tid til, og vil jo være sammen med sambo også når han først er hjemme. Så her er det også snakk om prioriteringer. Men er faktisk irriterende at det er han som får det meste sosiale samværet, en av oss må jo være hjemme med barna, og det er som regel jeg... Det virker som det er en selvfølge. Jeg elsker å være sammen med dem, men alle har bruk for litt alenetid! Jeg skjønner godt at du tenker på dette, jeg mener det skal gå begge veier, og at dere begge har godt av å være sosiale uten barn en gang imellom!
Dunder Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Anonym 11:12: Det er jo i og for seg fint av deg å prioritere tid med samboeren din når han er hjemme. Men prioriterer han deg? Hvis han prioriterer å være ute med gutta framfor å være hjemme med dere, så må du slutte å prioritere han. Deter jo derfor han gjør det! Han trenger jo ikke ta ansvar for at dere får tid sammen fordi du ofrer all din potensielle tid til å være sammen med han! Nei, neste fredag eller lørdag han er hjemme, synes jeg du skal gå ut enten du vil eller ikke. Sett standarden litt her nå.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Min er kanskje ute med de en eller to ganger i mnd...og da bare på pub/kino/et eller annet..ikke på byen liksom. Nå har vi skapt en familie så han har faktisk ikke det behovet. Men vi er flinke til å invitere folk hjemme hos oss, og koser oss med vin, spiller kort m.m
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå