Gå til innhold

Jeg har blitt en sippeguri!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg ble mamma har tårene sittet vel løst,og idag har jeg hatt våte øyne mer enn en gang.Når jeg så barnetoget idag med alle barna som har pynta seg og med norske flagg og korpsmusikk og HURRA rop kjente jeg at jeg ble utrolig rørt.Tenker på hvor heldig vi er som lever i et så godt land som Norge er.Vi irriterer oss over dårlig vær,dårlig veier,lange helsekøer og høye skatter.Man kan kanskje i den vanlige hverdag glemme hvor heldig vi er.TrOSS ALT ;)Den lille tulla mi feira idag sin første nasjonaldag og satt stolt i vogna si med finstas og et lite flagg og selvom sola uteble idag hadde vi jo vår egen sol i henne.Idag følte jeg meg VELDIG takknemlig får å være født i Norge hvor man stort sett har det veldig godt. Så får det heller være at jeg måtte bortforklare tårene i øyenkroken med at det blåste så fælt.Gratulerer med dagen alle DIB mammaer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så rart.....:) skulle akkurat skrive et lignende innlegg! Tårene satt løst de to siste 17. maiene, da jeg gikk gravid og da jeg var fersk mamma. Men i år var det verre enn noensinne. Snuppa satt så fin i vogna si med festdrakt og flagg i hånda mens hun smilte til alle og sa hurra mens hun viftet i vei, stolt som en hane. Masse skjønne små og store barn så nydelig pyntet, eldre mennesker... vi hadde til og med nydelig vær. Tror nok alle som en bør ta seg litt i skinnet og tenke over alt vi har å være glade for i stedet for å sutre om høye bensinpriser...

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Trøst deg med at det går på for hvert år som går!

Hilsen eldgammel

Skrevet

Ja veldig enig kjempeglad mamma!uff gruer meg til neste 17mai alt hvis det blir værre for vært år.Da er det bare å slenge med lommetørkle til meg;)Men vi har her i landet veldig mye å være stolte og stolt av.Er bare så lett å glemme i hverdagens kjas og mas.Da er det godt å ha en dag som denne hvor vi blir minnet på det.

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Jeg merka klumpen i halsen allerede for ei uke eller to siden, da skolekorpset hadde marsjøvelser i gatene...

Skrevet

Hehe sug lut laserfnask.Ã være lettrørt er kanskje en av bivirkningen med å bli mor og eldre.

Skrevet

He he, må innrømme ar det gjorde jeg og. Bare lyden av korps brakte meg ut av fatning - er gammel korpsmusikant selv ;)

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Ja, tror det... det var ikke sånn da jeg var ung, kom med første svsk og så har det bare gått på. Ender jo opp med å mime nasjonalsangene fordi jeg er helt på grinern, gitt.

Skrevet

Jaja.da er jeg ikke alene om å ha tårevåte øyne iallefall;)

Skrevet

Nei, mamman til Sofie, helt sikkert ikke!! Men jeg merker at jeg ikke kan lese eller høre om barn som blir vansjøttet eller mishandlet uten at tårene renner. Bra å engasjere seg, altså, men kanskje ikke så personlig i alt - det prøver jeg å si til meg selv - men det hjelper så lite--

Skrevet

Tror dem fleste lar ting gå mer inn på seg etter at man selv blir mamma kjempeglad mamma.Man tenker vel ofte tenk hvis det var mitt barn!?!man forstår at livet er skjørt og det er ikke alltid like lett å svelge elendigheten som rammer mennesker rundt omkring i verden.Men man jo bare tenke at man kan ik hjelpe alle.Men alle kan hjelpe noen.Det å ha et fadderbarn,samle sammen klær man selv ikke trenger lenger å gi det til dem som trenger det,legge en 50 lapp i bøssa til en forening som gjør en god sak for å hjelpe andre osv;)Synes den historien om gutten som går på stranda å kaster ut sjøstjerner i vannet sier ganske mye.Bort til han kommer en mann og sier,hvorfor kaster du dem ut,du kan jo uansett ikke redde alle.Nei sier gutten,og løfter opp en sjøstjerne,men for denne sjøstjerna betyr det alt;)Og det r jo sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...