Gå til innhold

Har dere hatt en fin 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en deilig og avslappet 17. mai.

Lykketrollet bestemte at dagen startet klokka 06:00, noe tidligere enn vanlig. Han var nok ennå gira etter all øvinga i barnehagen i går.

Koste oss hjemme med lang frokost og lunch-lur for både liten og stor!

Etterhvert fikk vi snubla oss ned i sentrum, til is, sol og pølser. Hurra.

Lykketrollet og jeg gikk i folketoget, sammen med kollegaer fra arbeidsplassen. Vi gikk og gikk og gikk og gikk. Ruta tok jo aldri slutt. Lykketrollings var så god så god kjempelenge. Til slutt fikk han nok. Dermed måtte jeg bære han deler av veien. Kom til mål til slutt, akkurat tidsnok til nok en is!

I kveld har vi slappet av hjemme med god mat og en film. Lykketrollet slukna på sekunder, etter en lang og aktiv dag.

Håper dere har hatt en strålende dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det,fint å høre om deres vellykkede feiring :)

Her startet dagen ikke før kl 9. Med vind,snø og sludd og 2 grader...brrrr

Sambo dro til sine eldste barns skole for å se dem gå i tog. Datteren så flott i bunaden gikk ned til vår skole med en venninnegjeng og hilste på gamle lærere,og så på toget der.

Minstemann og jeg,vi fyrte på peisen,så på barnetoget i Oslo på tv,spiste is,jordbær og koste oss.

Er så redd han skal bli syk igjen,og alt av vintertøy er vasket og pakket laaaaangt bort...og orket rett og slett ikke finne det frem.Og siden dårlig vær, ble arrangementet holdt inne etter toget,og med over 1000 mennesker inne,der det er plass til halvparten droppet vi det.

På ettermiddagen var vi hos min bror med familie. Deilig middag og enda mere is.Jentene hans skulle på skoledisko og fjonget seg opp til det ;)

En sliten liten pjokk sovnet raskt,for formiddagshvilen i dag...den droppet han rett og slett!

Datteren er på jentefest med 32 venninner....bunaden er byttet ut med lekker kjole,hun har laget til desserten de skulle ha.

Og hun har fått lov å være der til 1....og siden det er et stykke unna,dingler jeg her foran peisen og koser meg til jeg skal ut å hente noen av de hjem :)

Så det har vært en kald,rolig,koselig og fin 17.mai for oss!

Skrevet

Det var kaldt, vått, strevsomt og fint!

Skrevet

VI hadde en kjempefin dag! Jeg sto opp med ungene halv syv og fikk dem dusjet og stylet etter beste evne ;-)

Vekket dritgreipappan halv åtte, og kledde på oss stasen før vi løp litt forsinket til barnetogets start.... da vi var halvvegs fremme sier dritgreigutten litt stille: "... også jeg som skulle bære fanen"... men vi rakk det og han bar fanen for sin klasse, stolt som en hane! - men jeg hadde vondt i magen for det ville vært en dårlig start om vi ikke hadde rukket det .

Vi rakk faktisk bare å følge ham til starten og flytte oss til enden av toget på den timen han gikk i togvi stoppet noen meter før "mål" så vi kunne vinke som han hadde bestilt.

Vi spiste pølser og is på skolen og mesket oss med mat fra et gedigent koldtbord... sol og koselige folk, søte unger og god stemning! da klokken var halv fire var vi ferdige for dagen ei sliten lita jente måtte få litt ekstra kos for å roe seg etter en strabasiøs dag! fine unger altså!!!

vi voksne avsluttet dagen med mrs. Doubtfire og rødvinsfondue!

Hurra for 17.mai!!!!

Skrevet

Veldig fin, men uvant rolig!

Tror jeg for første gang i historien kun feiret med mine nærmeste - og eldstejenta var hos sin pappa (for første gang uten meg en 17. mai i hennes 7 årige liv... hm, skjønner jo at det var hans tur da, men vi jentene syntes ikek det var sååå stas da...) så hun så vi bare i toget og når hun sang så vakkert i full storm i parken ;-)

Himmel, så kaldt det var. Kan ikke skjønne at de greide å synge engang jeg. Så styrta vi andre hjem og hadde pølser, is og leker hjemme på stua. Veldig morsomt og MYE varmere enn å hakke tenna av oss i parken. Og på kvelden spiste vi voksne indisk.... Ikke akkurat typisk 17. maimeny, men når vi først var så asosiale, så kunne vi snike oss til å skeie skikkelig ut, he, he.

Skrevet

Dagen var ordentlig fin den! Alle fant frem vinterjakker og da frøs vi ikke heller. Storebror her i huset var også hos faren sin for første gang på snart ni år. Mamma syntes det var rart, men gutten selv og pappan syntes det var fint og det er jo det viktigste. Vi så ham i toget og fikk ham med oss hjem i en time mens pappan rigget til på skolen. Det ble masse is, pølser og kake på lillebror og vi voksne kjøpte varme kaffekopper der de var å finne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...