snart mor til 3 Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 det gjør så vondt, rett og slett helt sykt vondt..kjennes ut som om h*n stikker kniver inn og ut i nedre mageregion...for hver eneste gang h*n slår har jeg lyst til å krøke meg sammen i smerter.. har vært slik i flere dager nå, litt på dagtid men mest om kvelden.. man kan få maaange tips for hvordan man skal vekke reaksjone hos disse små søte om man er bekymret pga for lite aktivitet,men hvordan i alle dager kan vi roe de ned? har 4 uker igjen til terminen,men vet ikke hvor lenge jeg kan klare å gå her med disse stikkende smertene... skjønner ikke hvorfor jeg klaget over ubehaget når det kommer til kraftige spark og nedpress..det var ingen ting mot dette...det er ikke like morsomt når det blir slik....
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 hos meg hjelper det hvis faren legger en hånd forsiktig på magen... ellers kan du snakke litt leer synge litt til h*n.. hjelper hvertfall her i gården....
snart mor til 3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2008 har "desverre" en veldig oppmerksomhetssyk unge...hvis jeg legger hånda på magen eller stryker på magen blir der skikkelig action...har også prøvd med å synge til ungen,samt å be veldig snillt om ikke h*n kan roe ned..heh...men h*n hører desverre ikke etter... er like ille om jeg sitter,ligger,står eller går... frustrerende...prøver å holde meg unna kulsyre, kulde og varme..så går mest på lunket vann på kveldstid for å ikke provosere opp noe... paracet ble inntatt her om kvelden pga hodepine,og ungen var like aktiv da og så vet at det heller ikke hjelper... og kan uansett ikke gå på medisiner de neste fire-seks ukene heller..huff... er veldig lite morsomt når man plutselig får en smerte som er så intens at man ikke kan skjule det...en ting med mannen min,men guttungen vår har ikke godt av å se det... og det er selvfølgelig ikke noen ønskesituasjon for meg å ligge med disse smertene kveld etter kveld...må finne en eller annen løsning...
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 uff, det hørtes ikke greit ut i det hele tatt! syns du rett og slett skal ta det opp med jordmor/lege på neste kontroll, det kan hende de har noen gode svar og råd til deg. håper virkelig det ordner seg for deg slik at du får hvilt deg og samlet krefter til den store dagen kommer!
snart mor til 3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2008 skal ikke til kontroll før om 1.5 uker... og har bare lite lyst til å løpe ned kontoret til legen enda en gang.. har fått så mange "akutt"-timer iløpet av svangerskapet for sykemeldinger og hjelp at jeg vil ikke plage de mere nå... var inne sist nå på tirsdagen pga vann og hevelser... og ser bare ikke helt hva han legen kan si som kan hjelpe heller... virker ikke som at han har helt peiling på hva han driver med for å være helt ærlig. jordmoren i kommunen har pensjonet seg,så kan ikke dra til ho heller... Er live redd for å få beskjed om å enten ta tabeletter eller å holde ut hvis jeg spørr noen andre "proffesjonelle" om hjelp.. Kan strekke med til paracet hvis hodepinen er for ille ( er litt plaget ja), men ellers så tar jeg ingen ting nå under svangerskapet og kommer ikke til å starte nå.. da får jeg heller holde ut smertene... får jo litt pause innimellom de verste stikkene på kveldstid iblandt... Har bare ikke lyst til å forbinde dette svangerskapet med kun smerter og elendighet... Mannen min blir livredd av og til når jeg hyler ut hvis han er borti meg..av og til pga han rørte noe som gjorde at det ble vondt eller pga at ungen slår til...men har lyst til å kunne slappe av uten å hele tiden være anspent i frykt for smerter..og har lyst til at mannen min skal kunne holde rundt meg og gi meg en klem uten å stå stiv som en stokk i frykt for å skade meg... men takk... sukk... :-S
Snuppi snella<3 Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 eg har det helt likt. ikke noe godt i det hele tatt. 4 uker igjen her og. å såååå sliten
snart mor til 3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2008 så jeg er ikke helt alene her ute?? takk!! ikke ondt meint,men det er godt å vite at jeg ikke er den eneste som går gjennom dette.. syntes det er så vanskelig.. blikkene til folk er full av frykt når de ser meg krøke meg sammen i smerte...det går heldigvis raskt over,og er veldig sjeldent det kommer mange på rad på dagen...men kan jo ikke holde meg innendørs heller... sukk..
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Jeg synger for tulla mi når hun "tar av". Rolige sanger med mange vers, eller synge det samme om igjen og om igjen. Hun pleier å roe seg veldig fint etter et par vers, men jeg fortsetter gjerne litt etter det slik at hun skal dysses i søvn. Dette hjelper veldig hos oss=)
anni:-) Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Hm dette høres ikke godt ut, har ikke så vondt som deg men lillemann er en ganske aktiv krabat. Han roet seg ganske mye da jeg roet sukker inntaket mitt, og koffein er det verste jeg kan få i meg. Da er det party inni der :-). Så du kan jo prøve dette, har ihvertfall funket her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå