Tuppenmed4barn Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Vår lille Lukas ble født 15.mai , tre uker før termin. Han var 3100g og 47cm lang, liten men sterk og frisk. vannet gikk 02.30 natt til torsdag og vi ble rimelig stressa, visste jo at han lå med rompa ned og hadde litt skrekk for dette. Ble hentet med ambulanse og kom inn på St olavs etter ca en time. Fikk ultralyd og samyale med fødselslege og etter mye om oog men besttemte jeg meg for å prøve vanlig fødsel. Så ventet vi bare på rier..De kom og gikk men igen spesielt harde el vonde..natta og formiddagen gikk og vi forberedte oss på at dette kom til å ta tid. da kl var ett ville de undersøke meg for jeg hadde hatt noen få sterke rier og de ville ikke bli overrasket med plutselig rask fødsel....Da legen kjente ble vi alle veldig overrasket for jeg hadde allerede 8cm åpning...Jeg ble skikkelig fornøyd.-)) Men så begynte jobbingen, nå ble riene veldig harde og tette og det gikk raskt fremover, og kl 15.30 var lille Lukas ute etter tre pressrier. Raskt men smertefullt og veldig glad det er over:-) Han kom forresten med føttene først denne karen :-) Håper jeg fikk med hele historien nå, er litt sliten og omtåket enda:-) Men vil nok si at denne fødselen som jeg fryktet mest av alle mine har vært den letteste, men så ble det det minste barnet og så da. Alle de andre var over 4kg. nå koser vi oss hjemme og Lukas er en skjønn og veldig snill gutt.
Vivitex *har fått ei jente* ;D Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Gratulerer med lille Lukas Kos dere masse...
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Gratulerer med lille Lukas:) Godt å høre at fødselen gikk så greit. Vi er nok mange her ute som tenker spesielt på hvordan en setefødsel ville være, man hører jo så mye rart! Kose dere masse med den lille skjønne og snille gutten deres
Philippa=) Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 gratulerer=) har ett sp.mål, babyen min sitter fortsatt i seteleie.... har litt panikk for fødsel. har fått en stor jente ifjord. men måtte de klippe mye for å få ut babyen? for de må vel hjelpe til med tang for å få ut hodet?
Tuppenmed4barn Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mai 2008 Her ble det ikke noe klipp eller tang.-) Han kom helt av seg selv. Ingen rifter eller sårr heller så alt gikk over forventning bra, legene og jordmødrene mente det også. Hadde heller ikke noe smertestillende og er gklad for det Er jo anbefalt med epidural under setefødsel men jeg ville ikke ha det.
2 fine små Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Fantastisk! Gratulerer saa mye... Det er saa godt aa hoere om normale setefoedsler, det er nemlig mange av dem, men man hoerer ofte om de faa som ikke gaar bra, som det virkelig blir faerre og faerre av. Og saa enestaaende at det gikk saa fort, ofte er det jo aapningsfasen paa setebarn som kan gaa noe tregt. Og tre pressrier du, deeeet var imponerende. Tipper det at du er 4. gangs hadde noe aa si, men sikkert ikke alt. Jeg foedte datteren min sete for 4 aar siden, en lengre foedsel, men helt fin og absolutt overkommelig, fascinerende og noe jeg aldri ville vaert foruten. Baken kom foerst, saa ben saa navlested, skuldre/armer og hodet enkelt paa en pressri. Lite pent klipp som jeg ikke aner hvor er i dag, ingen revning og absolutt ingen tang. Det var en bitteliten lat pressri som skulle til for aa faa ut babyens hode, jeg tror i etterkant man tenkte at man bare kunne spart seg, siden hodet kom saa lett... Lykke til med setefoedsler alle som skal ha det, det er i 2008 med god teknologi og ferdig oppmaalt bekken virkelig ikke noe aa grue for. Jeg foeder med glede i sete igjen, og vet jeg har gode bekkenmaal, det er ofte det det kommer an paa. Kos deg masse TuppenMED4barn og ha en flott sommer med ny baby!
Nætte;mortil2 Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Gratulerer så mye med gutten!!!! =) Og ja, godt å høre at du hadde en fin setefødsel, hadde også det og er godt å lese flere og ikke bare skrekkhistorier!! =)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Gratulerer så mye med gutten! Kos dere masse med ny baby i hus:)
miba;-> Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Gratulerer med sønnen! flott navn foresten. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå