Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har født mitt 2barn 4mnd for tidlig skremmende situsjon. hun ble født i uke 23 og 3dager. veide 625 gram å e rkjempesterk sier de....

er til tirsdagen 3uker....

er virklig opp og end.

hun har hatt 1infeksjon, åpen ductrus de lukekr nå med medsiner og 2hjerneblødninger. de trekker seg tilbake emn kan fått skade på bevegigheten men trengte ikke det heller....

noen her som har født rundt den tida, hva slags komplikasjon hadde de?

hvordan går det emd de i dag?

har en sønn på 2år fra før som gjør situsjon enda vanskeligere til tider

Videoannonse
Annonse
Gjest bissen
Skrevet

Jeg fikk tvillingjenter i uke 29, minstejenta var dysmatur og 700 gram, var litt tøft med henne på sykehuset..men jeg vet det er noe helt annet å få i uke 23! Ville egentlig bare ønske deg lykke til, du har nok en veldig tøff tid nå. Har jo hørt solskinnshistorier om barn som er kommet i uke 23-24 da..mange klarer seg jo veldig fint:) Masse lykke til.

Skrevet

Hei

Ville bare gratulere og ønske deg lykke til.

Vi er i en tilsvarende situasjon akkurat nå. Fødte en gutt for litt over tre uker siden i uke 25+0. Han var 800 gram da han ble født.

Han ble operert for åpen ductus da han var ca en uke gammel. Akkurat nå ligger han på respirator igjen med en mulig infeksjon (mest sannsynlig). Med andre ord har vi akkurat nå en nedtur og er bekymret. Håper de finner ut av det og at behandlingen virker.

Vi har en datter på 2,5 fra før.

Skrevet

Gratulerer med den sterke og helt sikkert nydelige jenta di!

Ville også ønske deg lykke til i ukene som kommer. Vi har tvillinggutter født i uke 27+0.

Vet litt av det du går igjennom... den ene fikk lukket ductusen 10 dager gammel. Ellers lite kompl.

Hvilket sykehus er dere på? Håper dere er i de beste hender.

Skrevet

Jeg har tvillinger som er født i uke 25+2, de veide 595 og 586 gram. Begge fikk ductus kirurgisk lukket, den ene hadde to små hjerneblødninger, og infeksjoner var vi igjennom med begge. De fikk påvist BPD, og måtte ligge på respirator i over tre uker. CPAP trengte de i et par måneder etter det, og deretter litt ekstra oksygen på nesegrime.

Etter fem måneder på sykehus (to på Riksen, tre på lokalsykehuset) fikk vi komme hjem, riktignok med oksygen og pulsoksymeter i reserve, og det har gått kjempebra.

Selvfølgelig er det slitsomt, og vi har litt flere utfordringer enn foreldre med terminfødte barn, men det er ikke uoverkommelig.

Tvillingene er i dag 10,5 mnd, eller korrigert nesten 7 mnd...

Det som har hjulpet oss mest, er å hele tiden være åpne til alle rundt oss om hva vi har gått igjennom. Dessuten har vi utelukkende fokusert på det positive, og forsøkt å la legene ta seg av bekymringene.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...