Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 skal muligens besøke svigis like før lille snuppa blir to, og de bor på new zealand..har kjempe lyst å reise, men vegrer meg sånn for turen..erfaringer noen?
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Hehe... har ikke erfaring med så lang tur "dessverre". Men det er jeg nesten glad for.... Vi fløy til og fra Berlin for 14. dager siden, og det var en prøvelse. Om 14 dager reiser vi til Spania. Det gruer vi oss til. Men det går nok på et vis Ikke meningen å skremme deg fra turen, men jeg ville vurdert å utsette den til hun ble litt større, hvis dere har mulighet (?). Men så er jo barn forskjellige, så det er jo ikke sikkert dere opplever det samme som oss Skjønner veldig godt at dere har lyst å reise
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Reiste sist da vår var 22 mnd, nesten 2 år det da;) Reist på tur som tar 24 timer fra vi går ut herfra til vi kommer frem til svigers, men motsatt vei av det dere reiser da:) Lengste flystrekning 11 timer. Vi reiste herfra tidlig på morgenen, flyturen gikk veldig fint. Hadde med endel leker han liker, noen nye spennende leker, og han fikk forskjellig "snacks". Sov en lur. Litt styr er det selvsagt, men så lenge han får gjøre litt som han vil underveis, går det fint;) Blant annet fikk han gå litt i midtgangen. På vei tilbake hadde vi nattflyvning, det var ikke like greit når de blir så store:( Skrek oss til et ledig sete mellom oss, så han kunne få sove. Vi reiste omtrent da han vanligvis la seg, så han ble grinete nesten med en gang, slo seg vrang ombord, sparket i setet foran, hylte og bare vred seg. Til slutt sovnet han av utmattelse 3 timer etter vanlig leggetid. Fikk noen stygge blikk og et par sure kommentarer:( Da han var mindre var nattflyvning det beste, men nå var det helt klart bedre å fly på dagtid:) Jeg hadde likevel reist:) Dere får jo en fin ferie, og reisen går nok bra. Må regne med at det blir slitsom tur, men at andre blir sure bryr jeg meg ikke så mye om:) Har sittet mange nok ganger bak hylende barn på fly, nå er det min tur:) Dessuten er den slitsomme turen fort glemt, og så er det jo hyggelig med ferie:) Lønner seg å bruke en del tid på pakkingen, tenke gjennom hva man trenger ombord etc. Får som regel ha med egen bag/stellebag til barnet. Har hatt med leker, nok klesskift, og nok mat og snacks til turen. God tur!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Bare 6 timer gikk strååålende. Da med tulla på 2 måneder og en på da 19 måneder. Har vært i New Zealand. Når vi har reist så langt da uten barn har vi mellomlandet slik att vi også får opplevd andre steder. Hong Kong/ Singapore. Jeg ville da valgt Singapore så kan dere besøke Singapore Zoo spise lunch men en orangutang=0) Bare reis GOD TUR kommer til å gå så fint så =0)
Mammaja 120107 Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har flydd to ganger til Australia med småbarn. Det er en veldig slitsom tur men mye avhenger av om du har et barn som sover godt overalt, det har ikke jeg. Når begge sover 7 timer av 40 timer sier det seg selv at det blir mye sutring. Du kan høre med fastlegen din om du kan få noe for jenta å sove på. Jeg vil på det sterkeste anbefale et eget sete til jenta selv om det koster mye. Det er slitsomt å sitte med barn på fanget i et døgn. En mellomlanding er lurt, enten baren noen timer på et hotell på flyplassen (Singapore er bra) eller flere dager. Men jeg hadde ikke villet mellomlande i en eller to dager, det blir bare slitsomt med reising til og fra flyplassen. På den ene hjemturen fikk vi ikke seter sammen, men egentlig ble det en fordel for da kunne den ene sove i fred mens den andre passet på barna. Regn med å miste baggasjen så ha nok i håndbaggasjen til å klare dere et døgn. Vi reiste med BA og de ville ikke ha som gikk i gangen, av sikkerhetsmessige grunner.Det er en utfordring. Dersom du ikke får ut barnevognen på mellomlandinger får du låne det på flyplessene. Lykke til.
Mammaja 120107 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Bruk tid på å velge riktig fly. Jeg ville også prøve å få avreise ganske tidlig på dagen, med flyavgang i 11-12 tiden. Da begynner du reisen slik at dersom det blir soveproblemer om natta, så har du ikke så lenge igjen å reise. Det er også greit om mellomlandingene ikke blir for lange.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Hei, anonym som har svart tidl i tråden her;) Kan signere mye av det mammaja 120107 sier:) Vår har også soveproblemer, og hvordan turen blir avhenger nok endel av om du har barn som sover eller ikke. Velg i tilfelle avgangstid m omhu. For en med søvnproblemer er det hvertfall best å reise tidlig på dagen. Ja bagasjen kan du regne med å miste, vi har reist nå på 3 sånne langturer og mistet bagasjen minst en gang pr tur:( Spesielt hvis du reiser BA kan du gå ut fra at bagasjen blir borte, for det blir den:( Derfor bruker jeg alltid god til til å pakke håndbagasjen, har med det han trenger for de første par dagene der;) Prøv ellers å unngå mellomlanding på Heathrow, hvertfall terminal 5 eller hvis du må skifte terminal.
Mammaja 120107 Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 mente å si: Vi reiste med BA og de ville ikke ha barn som gikk i gangen, av sikkerhetsmessige grunner. Det ble en utfordring, spesielt på turen fra europa til asia på 17 timer (inkludert 4 timers forsinkelse hvor vi måtte sitte inne på flyet og vente på reprasjon, deler, åpning i luftrommet mm.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå