Gå til innhold

Noen som har bilde av bergensbunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et tantebarn som vurderer den bunaden, vært gøy å sett. Men er det flere forskjellige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men pass deg for å bruke ordet bunad!!!! Er faktisk en drakt!

(sånn at ikke bunadspolitiet arresterer deg!!! ;-P)

Skrevet

Takk for link. Enig at den hvite ikke var så fin, men den blå var kjempefin. Håper hun velger den. :o)

Skrevet

Hehe Mersa, Bergensbunaden er faktisk en BUNAD da, og ikke en drakt;-)

Skrevet

Er det ikke en ekte bunad altså? Hmmm.....

Skrevet

Det trodde jeg og, men er faktisk ikke det altså! Har den selv og alltid trodd det er bunad, men var vist en konstruert bunad og dermed en drakt.....!

Skrevet

Jo, den er nylig blitt godkjent som bunad, tror ikke det er mer enn to år siden den ble godkjent.

Skrevet

Ah! Da kan jeg si jeg har bunad igjen :-D Flott!

(har aldri sluttet å si at det er bunad da!)

Skrevet

Men kan hun da, som har slekt i fra Bergen, velge hvilken som helst av disse bunadene? Syns vossabunaden er kjempefin!!!

Skrevet

Er vel strengt tatt fra den byen man har tilhørighet til man skal velge....Men vet ikke hvor "strengt" det er lengre?

Jeg synes det er veldig fint at jeg har den bunaden fra der mamma er fra (og så har jeg jo flyttet hit selv og da!) Synes det er litt teit å ha bunad fra andre steder, for meg handler det litt om identiet og ikke bare at den er fin! (selvsagt det og da)

Skrevet

Enig med du. Hun har en bestemor fra bergen + hele hennes slekt da. Er vel bergensbunaden som er den aktuelle. Men hun vurderer også kystdrakten eller nordlandsbunaden. Håper hun velger den fra bergen, gøy med noe som ikke så mange andre har her oppe. :o)

Skrevet

Ja, da jeg bodde på østlandet var det utrolig stas å skille seg ut fra mengden i finstasen! Skiller meg ikke like mye ut her i Bergen kan du si ;-P

Men bunaden er flott den! Veldig glad for at jeg valgte den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...