Gå til innhold

Hvem bestemmer adopsjonsloven?


Tryne_ nr.3 på vei

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så ufattelig urettferdig at de som er under 25 år ikke kan få adoptere. Jeg vet det mest sannsynlig er lite jeg kan gjøre som enkelt person med å endre den loven, men jeg ønsker å få skrive en konstruktiv mail til de som bestemmer dette. Har lyst til å dele mine tanker om saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stortinget.

 

Det er forresten mulig å få adoptere etter fylte 20, om "sterke grunner taler for det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, hva lov sier det?? Hvor har du funnet dette??

 

Grunnen til at jeg er så interessert i dette er fordi mannen min og jeg blir 22 år i år (han har bursdag i desember). Jeg fikk bekreftet som 18 åring at jeg var på vei inn i overgangsalderen. NÅ har jeg nesten ikek flere egg igjen. Vi har 2 IVF forsøk igjen. Dersom vi ikke klarer å bli gravid pp disse (noe som er lite trolig at vi klarer), så har vi kun adopsjon som en mulighet. Vi blir ikke godkjennt for offentlig IVF ffordi de har ikke tro på at v klarer det.

 

Jeg har alltid ønsket å adoptere, å nå ser det ut at det er slik det må bli uansett. Problenet er bare ante til jeg er 28 år med å få barnet i hendene,t jeg vil ikke vente til jeg er 25 år før vi kan adoptere, da får vi jo ikke barnet før vi er rundt 28 år:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...