neekap Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Noen som har trua på at fullmånen har innvirkning på fødsler? Snakket med en jordmor som var overbevist om dette. Og det stemte alltid ifølge henne at de fikk inn flere fødende på netter med fullmåne... Det er fullmåne på tirsdag og jeg har termin onsdag.. håpe håpe.. :-)
Gåsevåse Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har ei veninne som trodde på det på forhånd - og som faktisk fødte ved fullmåne også--- hun hadde termin dagen før, så det er vel ikke så rart. Men jeg har litt tro på at det kan skje hvis man har trua på det... SÅ LYKKE TIL!!!!!!!!!!
Dubros Skrevet 17. mai 2008 #3 Skrevet 17. mai 2008 Hm, ja jeg har termin på tirsdag så det kunne jo vært litt moro
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Hihi, det er mange jordmødre som støtter denne teorien. På min fødeavdeling sa de iallefall at de tittet ekstra på kalenderen etter fullmåner og ofte fikk inn flere. men klart blir det jo født barn på alle andre dager også.. Jeg har termin først om 2 uker, 30 mai men har fått høre at jeg skal være var på tirsdag.. Men håper nå den lille venter litt til. Nyter ventetiden nå som form og alt er i orden. Eneste jeg gleder meg enormt til er å kunne snu meg i senga uten å våkne og sove på ryggen uten å bli uvel. hehe.. Kanskje vi skal lage en fullmånetråd?
lille er født:) Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Dette har jeg også hørt, tror nok litt på det også er akkurat 37 uker i morgen, så han kan jo komme her også.. driver iallfall å presser seg veldig nedover for tiden.
Gåsevåse Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har samme termindato som deg, luna 79- kjenner også at mye nedpress for tiden. Mannen min er bortreist på tirsdag, men det var han forsåvidt forrige gang det startet også- da også drøye 2 uker før termin... Mye tenking, venting og kalkulering her som du forstår. Vi får se!
Gåsevåse Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Jeg så engang en stor 'tavle' på veggen på ei fødeavdeling der de hadde festet små blå og rosa knotter på for fødsler- og mønsteret hadde klar sammenheng med fullmånen.....Oææææææ
Sikkertforgammel Skrevet 17. mai 2008 #8 Skrevet 17. mai 2008 Ja, jordmora mi sa og at det er faktisk statistisk bevist (javel??) at det fødes flere barn rundt fullmåne enn ellers. Har noe med tyngdekraften å gjøre, sa hun. Jeg mener det er fullmåne den 18. i juni... Da må jeg vel gå 6 dager over termin jeg da, siden jeg har termin 12.06. Jeg vil faktisk helst ikke føde nå, har jo enda over 3 uker igjen til terminen, og jeg får så små unger, mellom 2600-3300 gr, så de har bare godt av å være der inne så lenge det er forsvarlig... Men OM jeg kunne velge, og babyen var en stor krabat, så ville jeg nok velge å få mai-baby ja... =) Gleder meg til å bli ferdig nå!!
Linda 1975 Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Hei. Jag har menstermin i morgon och ul termin på lørdag, så kan ju hoppas att månen påverkar oss så lilla gutten vill komma ut på tisdag.
neekap Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2008 morsomt :-) Dere får legge inn en mld om noe skjer på tirsdag da :-)
endagimai HØYGRAVID Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Her satser vi nå på fullmånen ja.. går 3.dagen på overtid nå.. og det er så kjipt.... har vært utålmodig lenge og det er enda værre nå for å si det sånn...
Kvikklunsj- født Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Hadde menstermin i går og har UL termin 26 mai.. så jeg har plottet inn fødsel under fullmånen på tirsdag!!!
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Ble "spådd" at jeg kommer til å føde på tirsda mellom kl.9 og 11. Da er d fullmåne, nymåne og flo... Så krysser fingrer og tær(men ikke beina, de holder jeg godt fra hverandre...)
Noah-gullet Mai-08 Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Åh,det hadde jo vært så kjekt å føde på tirsdag!! Har termin på torsdag,men har gått med en følelse av at jeg kommer til å gå over tiden.. Kanskje fullmånenen kan hjelpe ja:-) Er det på tirsdag det er fullmåne?
JordbærMamma Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Jeg fødte på fullmåne med min førstemann, jeg var imidlertid den eneste på avdelinga hele natta... Natta før derimot var det helt smekkfullt, det var den natta riene mine starta også. Så at det har noe innvirkning tror jeg nok kanskje. Liten sjanse for at det skal ha noe å si på min fødsel i slutten av juli da, jeg har termin midt i mellom to fullmåner... Jordmor på sykehuset der jeg fødte viste meg en plansje de hadde der de skrev inn antall fødsler for hver dag, og det var tydelig flere for de fleste fullmånene...
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Satser på fullmånen jeg også! Har 16 dager igjen til termin, men siden jeg gikk så lenge over med de to første syns jeg at jeg kan "avspasere" et par uker denne gangen;) Mannen har langfri, babyen er stor nok, det meste er klart hjemme, nå kan han bare komme!!
Anni 79 med to prinsesser:) Skrevet 18. mai 2008 #17 Skrevet 18. mai 2008 Jeg tror på dette ) Jeg fikk førstemann to dager etter menstermin. Det var fullmåne den natten riene startet. så nå har jeg menstermin den 19 mai og det er fullmåne 20 mai. Da regner og håper jeg at hun spretter ut den 21 mai;) Altså to dager over menstermin denne gang også! Krysser fingre og tær for alle oss som tror på fullmåne effekten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå