Gå til innhold

Tilberedning av mme...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ganske grønn på området, har ammet i 5 1/2 mnd, men nå er det slutt. Lillegutt vil ikke lenger ha pupp, og etter å ha pumpet og pumpet har jeg nå bestemt meg for å kaste inn håndkle mht. ammingen.

Har sett noen med litt store babyer som har med seg pulver i en flaske, tilsetter litt kokende vann og deretter fyller opp med kaldt vann fra springen for å få passe temperatur. Er dette trygt? Hvor tidlig kan man i såfall begynne med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med engang du lar barnet ditt drikke vann fra springen så er det greit. Jeg gjorde det da han var knappe 6 mnd.

Skrevet

Skulle være trygt nok, men du kan jo bruke flaskevann hvis du er usikker.

Skrevet

Jeg har ferdig kokt vann på flaskene, varmer 40 sek. i mikroen og tilsetter pulver :) Viola!!

Ellers så, når jeg er ute på tur(handler etc) har jeg med en termos med kokende vann, og kaldt vann (kokt) i flaske, blander og tilsetter pulver :)

Ellers så har jo de fleste steder mikro og kan varme :D

Ville nok kokt vann litt til..

Skrevet

Butterfly,jeg gjør det samme... Men hva gjør du med tanke på malten? Ble veldig usikker på det...

Skrevet

Jeg har malt oppi vannet når det er kokt =) Dvs. det vannet jeg har i flaskene.. Så det ikke blir for mye..

Men nå begynner han å bli såpass "stor" 3,5 mnd, så jeg har begynt litt med svisker :) hjelper bedre!!

Blander kun for en dag av gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...